קידום ברשת: האם תוותרו על לקוחות פוטנציאליים מחיפושים מבוססי מיקום?

אם אתם מתעניינים בקידום ברשת או בגוגל, נפתחה בפניכם כעת הזדמנות להגיע בחינם ובמהירות אל גולשים רבים שנמצאים בסמוך לעסק שלכם

אם אתם מתעניינים בקידום ברשת או בגוגל (Google), נפתחה בפניכם הזדמנות להגיע בחינם ובמהירות אל גולשים רבים שנמצאים סמוך לעסק שלכם! אם יש לכם בית קפה, מרפאה, מועדון, חנות בקניון ואפילו עסק שהלקוחות אינם מגיעים אליו – כדאי לכם לקרוא כתבה זו.

טרנד חדש גם בישראל
מעקב אחר מגמות השיווק הבולטות כיום ברשת מצביע ללא צל של ספק על חיפושים מבוססי מיקום כלהיט השיווקי הבא. השחקנים הראשיים מבחינת השוק הישראלי הם Foursquare ו-Facebook Places.

מהו פורסקוור ומהם חיפושים מבוססי מיקום?
חיפושים ושירותים מבוססי מיקום מאפשרים למשתמשים שיש להם טלפונים ניידים חכמים, לדווח לחבריהם על המקום בו הם נמצאים באותו הרגע. הדיווח מכונה "צ'ק אין" (Check In). צעירים רבים בישראל כיום משתמשים בטלפון הנייד שלהם (אייפון, אנדרואיד, בלאקברי) על מנת לבצע "צ'ק אין" בבתי עסק כגון מסעדות, ברים וחנויות אותם הם פוקדים. חלקם אף משתפים חוויות וחוות דעת על המקום. מידע זה מועבר מיידית לכל חבריהם ברשת, בפייסבוק (Facebook) ובטוויטר (Twitter). מי ששהה במקום מסוים בתדירות הגבוהה ביותר מתוגמל וזוכה לתואר "ראש העיר", ה-Mayor.

מה השימושים והתועלת לגולשים?
משתמשי האפליקציה נוהגים להתעדכן בכל רגע בשני דברים: מי מחבריהם נמצא סמוך אליהם ואלו עסקים הסמוכים למקום הימצאם מעניקים באותו רגע הטבה כספית.

חידה: בעלי עסקים רבים כבר נמצאים בשירות מבלי שיזמו אותו. הכיצד?
על מנת לכתוב המלצה על בר, מסעדה, תערוכה, חברה או כל מקום אחר, נדרש להקים את שם בית העסק וכתובתו. אולם את זה יכול לעשות כל אחד. אין צורך להיות בעל העסק כדי לבצע זאת. רק כאשר בעל עסק מבקש "לצ'פר" את המבקרים בו, עליו לדווח כי הוא בעל העסק, דבר המכונה "Claim A Venue". ואמנם בעלי עסקים רבים בישראל, לפי הבדיקה שלנו, מגלים את העסק שלהם בפורסקוור מבלי שפתחו אותו או דיווחו עליו. בברור שערכנו, מצאנו לדוגמא את הספארי ברמת גן, אשר נפתח על ידי תיירים מחו"ל בעת שהותם בארץ.

מה השימושים והתועלת לבעלי העסק?
הללו יכולים למנף טרנד זה לטובתם. הם יכולים לפרסם את עצמם בחינם ולמשוך אליהם גולשים הנמצאים בסמוך אליהם. דוגמא חיה: גולש צעיר ששהה במוסד הביטוח הלאומי עקב תאונת עבודה, דיווח על כך על ידי ביצוע צ'ק אין. בחפשו חברים ועסקים בסמיכות למקום בו הוא נמצא, הוא וגילה בסמוך אליו עורך דין המטפל בדיוק בבעיה הספציפית שלו. שני הצדדים יצאו נשכרים.

מדוע אנשי השיווק מתלהבים כל כך מהשירותים מבוססי המיקום?
התשובה לכך נעוצה בכמה סיבות:

1. שיווק חינם מפה לאוזן – הואיל ופעולת הצ'ק אין משודרת בד"כ לכל חבריו של המשתמש ברשת, בפייסבוק ובטוויטר, נוצר מצב של פרסום מפה לאוזן דרך הרשתות החברתיות. התיאוריה הרווחת בקרב אנשי שיווק טוענת שאם גולשים יראו שחבריהם בילו במיקום כלשהו, הסיכוי שגם הם יעשו כך, גדל. חישבו על המקרה של הספארי: משפחות תיירים מגיעות לישראל, בודקות באפליקציית הפורסקוור שלהם או בפייסבוק פלייסס היכן מומלץ לטייל עם הילדים. הן לומדות על קיומו של הספארי ומגיעות לשם. אין לשכוח כי רוב משתמשי הפורסקוור משתפים את מיקומיהם בפייסבוק ובטוויטר שלהם.

2. ההמלצות והביקורות – רוב הכלים מבוססי המיקום מאפשרים לגולשים לרשום המלצות וביקורות אודות האתרים בהם ביקרו. הללו מכונים "טיפים" והם זמינים בפני כל המשתמשים הפוקדים את אותו המקום. הערות אלו יכולות להשפיע באופן משמעותי על עסקים המבקשים להיחשף ללקוחות חדשים בדרך זו.

3. מבצעים – אפליקציות אלו, המבוססות מיקום, מאפשרות לבתי עסק להציע דילים ומבצעים לגולשים שיבקרו במקום. בית קפה למשל, יכול להציע קפה ומאפה ללקוחות שביצעו חמישה צ'ק אינים במקום. מבצעים שכאלו מעודדים לקוחות חוזרים, חדשים ותחרות ביניהם.

כיצד תוכלו למנף מגמה זו לטובת העסק שלכם?
ישנם רעיונות רבים כיצד לעשות זאת. גם עסקים שאינם מקבלים קהל אצלם יכולים ליהנות מן השירות החינמי הזה. אם יש לכם עסק תרבותי, חברתי, משפחתי (מתאים להורים עם ילדים), פרק שעשועים,גן ילדים, חוג, קניון, תערוכה, חנות,חנות וירטואלית, בית ספר, מרפאה, מסעדה בר, בית קפה, אתר תיירותי, מוזיאון, גלריה, עסק שמוכר מן הבית ואפילו עסק המוכר מוצרים וירטואליים כגון ספר, כל אחד מכם יכול להעצים את פעילותו באמצעות החיפוש מבוסס המקום.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים