בריטניה: גוגל תיחקר בגין פגיעה בפרטיות

גוגל הודתה בחודש שעבר, כי בכלי הרכב שהיא מפעילה לצורך צילום רחובות ברחבי העולם נאספו בטעות, מזה מספר שנים, גם פרטים אישיים שנשלחו ברשתות אלחוטיות שאינן מוגנות בסיסמה ● "הנושא נחקר ואנו מנסים לקבוע אם במסגרת הפרשה נעברו עבירות", נמסר מהמשטרה העירונית של לונדון

בריטניה מצטרפת לרשימת המדינות שיחקרו את פרשת איסוף הנתונים ברשתות Wi-Fi פתוחות, בניסיון לקבוע אם חברת גוגל (Google) הפרה את החוקים לשמירה על הפרטיות. "הנושא נחקר ואנו מנסים לקבוע אם במסגרת הפרשה נעברו עבירות", נמסר מהמשטרה העירונית של לונדון.

גוגל הודתה בחודש שעבר, כי בכלי הרכב שהיא מפעילה לצורך צילום רחובות ברחבי העולם נאספו בטעות, מזה מספר שנים, גם פרטים אישיים שנשלחו ברשתות אלחוטיות שאינן מוגנות בסיסמה. על פי מומחי אבטחה עשויים פרטים אלה לכלול, בין השאר, הודעות דואר, סיסמאות, פרטי גישה לחשבונות בנק והיסטוריית גלישה באתרי אינטרנט.

האיסוף התבצע ביותר מ-30 מדינות, על פי גוגל, אך לטענת החברה לא נעשה בנתונים שימוש לרעה והמידע שנאסף "לא שימש לזיהוי אנשים פרטיים או משקי בית". האיסוף של הנתונים מרשתות Wi-Fi הופסק לחלוטין מאז שנתגלתה הבעיה בחודש שעבר, בעקבות חקירה שנפתחה בגרמניה.

מארגון Privacy International בלונדון, אשר הגיש את התלונה למשטרה בבריטניה, נמסר, כי התקבלו תלונות מאנשים שחוששים, כי פרטיהם האישיים נתונים בסיכון. "כשכלי הרכב של חברת גוגל נסעו ברחבי העולם וצילמו תמונות של רחובות, איש בחברה לא גילה שהם אוספים גם נתונים מרשתות Wi-Fi", אמר סימון דייוויס, מנהל Privacy International. "אנו שמחים שבמשטרה מתייחסים לתלונה ברצינות והחליטו לפתוח בחקירה". לא ניתן היה לקבל תגובה מחברת גוגל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים