טראמפ הפסיד מיליארד דולר בסופ"ש אחד – בגלל הרשת החברתית שלו

מניות החברה האם של האמת החברתית צנחו אתמול (ב') ב-21.5%, לאחר שהיא פרסמה שב-2023 היא רשמה הכנסות של ארבעה מיליון דולר בלבד והפסד נקי של 58 מיליון ● האם החברה תוכל להמשיך לפעול?

דונלד טראמפ, הנשיא לשעבר של ארצות הברית.

אחרי ההצלחה של ההנפקה של האמת החברתית – הרשת החברתית של דונלד טראמפ, המניה של החברה צנחה אתמול (ב') ב-21.5%, בעקבות תוצאות כספיות לא טובות.

על פי הנתונים שטראמפ מדיה, החברה האם של האמת החברתית, מסרה לרשות ניירות הערך של ארצות הברית, ההכנסות שלה הסתכמו ב-2023 בארבעה מיליון דולר בלבד. אמנם, מדובר בעלייה לעומת 1.47 מיליון ב-2022, אבל הנתון הנמוך הזה משקף את היקף הפעילות הנמוך של החברה. כמו כן, האמת החברתית רשמה אשתקד הפסד נקי של 58.2 מיליון דולר והפסד תפעולי של 16 מיליון. עם זאת, גם כאן מדובר בירידה לעומת 2022, אז הנתון עמד על 23.2 מיליון.

הירידה הבולטת בשער המניה של טראמפ מדיה הביאה לקיטון של יותר ממיליארד דולר בשווי האחזקות של טראמפ עצמו בה. אחרי ההנפקה המוצלחת של החברה בנאסד"ק בשבוע שעבר, עמד שווי המניות של הנשיא לשעבר (ואולי גם לשעתיד) של ארצות הברית בטראמפ מדיה על 4.88 מיליארד דולר, ואילו בסיכום המסחר אתמול הוא ירד ל-3.83 מיליארד.

האמת החברתית היא רשת די פופולרית בחוגי הימין האמריקני, ובעיקר בקרב ה-"בייס" של הנשיא לשעבר. מומחים נימקו את הצלחת ההנפקה של האמת החברתית בכך שמשקיעים קטנים, שתומכים בטראמפ, רכשו במהלכה מניות של החברה. עם זאת, רואה חשבון שבחן את התוצאות הכספיות שלה הביע ספק באשר להמשך יכולתה להתקיים כעסק פעיל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים