הצלחה לטראמפ: האמת החברתית עלתה ב-16% ביום המסחר הראשון

חסידי הנשיא האמריקני לשעבר אמנם הביאו לפתיחה ורודה למניה של הרשת החברתית שלו, אולם בשוק ההון מעריכים כי "במוקדם או במאוחר", היא תאבד 95% מערכה

אחרי ההנפקה המוצלחת, באה הצניחה. גם ממדד בלומברג. דולנד טראמפ, הנשיא לשעבר של ארה"ב.

קבוצת המדיה והטכנולוגיה של טראמפ (Trump Media & Technology Group) – החברה שעומדת מאחורי האמת החברתית, שהיא רשת הסושיאל מדיה של הנשיא לשעבר, נוחלת הצלחה בנאסד"ק: המניה שלה זינקה ביום המסחר הראשון, אתמול (ג'), ב-16.1% ל-57.99 דולר.

ההנפקה היא פרי מיזוג של החברה של טראמפ עם חברת המדף הבורסאית Digital World Acquisition, שהוקמה למטרת מיזוג של חברות שרוצות להיכנס לבורסה. בשלב מסוים במהלך יום המסחר המניה נסקה ב-59%, אולם לאחר מכן העליות התמתנו ובסיכום היום היא עלתה, כאמור, ב-16.1%.

מומחים בשוק ההון נימקו את הביקושים הערים למניה של האמת החברתית בכך שמשקיעים קטנים רבים, שהם חסידיו של דונלד טראמפ, רכשו מניות כדי להביע את תמיכתם בו. האמת החברתית היא רשת סושיאל מדיה שהוקמה על ידי טראמפ בפברואר 2022, קצת יותר משנה אחרי הפריצה לגבעת הקפיטול ביום שבו אושררה שם בחירתו של ג'ו ביידן לנשיא במקומו – פריצה שהוא עודד.

עם זאת, בשוק ההון מזהירים שמדובר בהשקעה בחברה שיש לה סיכוי נמוך להפוך לרווחית, שכן בתשעת החודשים הראשנים של 2023 היא הפסידה 49 מיליון דולר. בנוסף, על פי ההערכות, מספר המשתמשים באמת החברתית עומד על חמישה מיליון בלבד, לעומת יותר משני מיליארד בטיקטוק ומעל שלושה מיליארד בשנואת נפשו של טראמפ, פייסבוק.

ג'יי ריטר, מרצה שוק ההון שמתמחה בהנפקות מהמכללה למנהל עסקים באוניברסיטת פלורידה, העריך ש-"במוקדם או במאוחר, המניה של האמת החברתית תפסיד כ-95% מערכה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים