סוף סוף: רובריק תצא להנפקה בשבוע הבא

אחרי שנתיים של דיווחים בנושא, רובריק ככל הנראה תונפק בעוד ימים אחדים - לפי שווי של ארבעה מיליארד דולר

עוד חברה בדרך להיות ציבורית - רובריק.

מזה שנתיים מתפרסמים דווחים שרובריק תהפוך לחברה ציבורית ותצא להנפקה. והנה, נראה כי ענקית הגיבוי אכן עושה את המהלך: בבלומברג דווח שרובריק, ששוויה עומד על כארבעה מיליארד דולר, תנפיק את עצמה בשבוע הבא.

לפי בלומברג, שציטט גורמים שמכירים את הנושא, פרטי ההנפקה המתוכננת עדיין נתונים לשינוי. מהחברה עצמה נמסר כי היא "לא תגיב" לפרסומים בנושא.

בעבר: שורה של דיווחים על הנפקה מתוכננת

רובריק, שמיקרוסופט נמנית על המשקיעים בה, דיווחה כבר כמה פעמים בעבר כי תגיש בקשה להנפקה. הדיווח האחרון, בבלומברג, בא בהמשך לדיווח של רויטרס מחודש פברואר, שלפיו רובריק תנפיק את עצמה באביב הקרוב. זאת, בתלוי בתוצאות החקירה של משרד המשפטים האמריקני בנוגע לאיש מכירות לשעבר של החברה, שחשוד שנטל לעצמו כספים שקשורים לחוזים שנחתמו בינה לבין ממשלת ארצות הברית.

בספטמבר דווח כי רובריק תכננה להגיש בקשה להנפקה עד סוף 2023. לפי הדיווחים, היא שכרה ביוני האחרון שלושה בנקים – גולדמן זאקס, ברקליס וסיטיגרופ – כדי לסייע בהנפקה המתוכננת.

בתחילת 2023 אמר ביפול סינהא, מייסד-שותף ומנכ"ל רובריק, כי "בסופו של דבר תבוצע הנפקה. ברור שבשלב מסוים אנחנו רוצים להיות חברה ציבורית. אנחנו צופים על השוק, וכשיגיע הזמן נהיה חברה ציבורית. בהחלט יש לנו את היקף הפעילות והמומנטום הנדרשים לכך".

קצת על רובריק

רובריק, שיושבת בפאלו אלטו שבקליפורניה, גייסה עד כה 1.18 מיליארד דולר מ-83 משקיעים. אלה כוללים, לצד מיקרוסופט, את ג'ון צ'יימברס, היו"ר והמנכ"ל לשעבר של סיסקו, ביין, גריילוק וקרנות הון-סיכון נוספות.

באוגוסט אשתקד רכשה רובריק את הסטארט-אפ הישראלי למינאר תמורת כרבע מיליארד דולר. מייסדי למינאר הם יוצאי 8200: עמית שקד, המנכ"ל, ואורן אברהם, סמנכ"ל הטכנולוגיות. בעקבות הרכישה, החברה הישראלית משמשת כמרכז המו"פ החדש שרובריק הקימה בתל אביב. המערכת של למינאר מגינה על מידע ארגוני רגיש ומונעת דליפה או גניבה שלו, תוך הענקת נראות על מיקומו ומצבו של המידע שנמצא על תשתיות ענן ועל דרכי ההגנה עליו. למינאר פועלת על גבי פלטפורמות הענן הציבוריות הגדולות.

רובריק הוקמה ב-2014 ולה כ-4,500 לקוחות ארגוניים. בפברואר השנה דווח כי היא מייצרת הכנסות שנתיות בסכום של 600 מיליון דולר. החברה פועלת להגנה על המידע הארגוני החיוני לטובת זמינות ושחזור שלו, לאחר מתקפות. היא מציעה לארגונים את תוכנת הגיבוי שלה, פלטפורמה מבוססת תוכנה כשירות (SaaS). הפלטפורמה שלה מספקת לארגונים מענה מלא לאירועי סייבר מסוג כופרה, אך גם לשאר איומי הסייבר, שכיום לרוב לא מקבלים מענה. החברה פיתחה פלטפורמה שבנויה בתצורת אפס אמון, שמשתמשת בעותקי הגיבוי ככלי למענה על אתגרי האבטחה הללו. המערכת משלבת עותקי מידע מוגנים מפני שינוי. כך, רובריק מספקת יכולת להתאוששות מהירה בהיקף גדול ובזמן קצר, עם חזרה לנקודה שבה המידע הארגוני היה תקין ונקי. יכולת זאת יכולה לספק מענה גם להתאוששות מאסונות אחרים ומעבר בין אתרים.

יש לציין שרובריק מיוצגת בישראל על ידי אינוקום מקבוצת אמן, שהמנכ"ל שלה הוא תומר פרי. אנשי אינוקום הטמיעו את מוצריה בקרב עשרות ארגונים בארץ, כולל בנק גדול.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים