תוצאות טובות למיקרוסופט: ההכנסות עלו ב-17%, הרווח זינק ב-33%

הפעילות של Azure - מנוע הצמיחה העיקרי של מיקרוסופט - בלטה לטובה במהלך הרבעון ● מעניין יהיה לראות מה תהיה השפעת Copilot, משפחת מוצרי ה-AI, ורכישת אקטיוויז'ן בליזארד ברבעונים הבאים

מנכ"ל מיקרוסופט, סאטיה נאדלה, מדבר על Copilot בכנס איגנייט האחרון של החברה.

מנכ"ל מיקרוסופט, סאטיה נדאלה, יכול להיות מרוצה: החברה שהוא מנהל סיימה את הרבעון השני של שנתה הכספית 2024 עם תוצאות טובות, שעקפו את תחזיות האנליסטים – הן ברווחיות והן בהכנסות. בלטה לטובה פעילות הענן של החברה, Azure, שהיא כיום מנוע הצמיחה הבולט שלה.

ההכנסות הרבעוניות של מיקרוסופט היו גדולות בכמעט מיליארד דולר מתחזיות המומחים, ועמדו על 62.02 מיליארד לעומת צפי אנליסטי ל-61.12 מיליארד. מדובר בעלייה של 17.6% משנה לשנה. גם הכנסות הענן שלה, Azure, עקפו את התחזיות, והגיעו ל-25.8 מיליארד דולר לעומת צפי אנליסטי ל-25.3 מיליארד. Azure הוא מנוע הצמיחה העיקרי של הענקית מרדמונד, ומהווה כ-40% מההכנסות שלה.

פעילות הענן נכנסת בסעיף מכירות השירותים, שבאופן כללי, הן גדלו ב-18.9% ל-43.1 מיליארד דולר. מכירות המוצרים רשמו עלייה ניכרת יותר – של כ-15% – ועמדו על כמעט 19 מיליארד דולר. ההוצאות הרבעוניות של מיקרוסופט הציגו גידול של 8.2% ל-35 מיליארד דולר.

עליות נאות ברווחיות

מיקרוסופט רשמה תוצאות יפות גם ברווחיות: הרווח הנקי צמח ב-33.2% ל-21.9 מיליארד דולר, הרווח למניה זינק ב-33.2% ל-2.93 דולר, הרווח הגולמי גדל ב-20% ל-42.4 מיליארד והרווח התפעולי עלה ב-32.5% ל-27 מיליארד.

החברה פרסמה גם את נתוני המחצית הראשונה של השנה הכספית: היא הציגה בתקופה זו גידול של 6% בהוצאות ל-64.6 מיליארד דולר, עלייה של 15.2% בהכנסות ל-116.4 מיליארד, צמיחה של 28.7% ברווח התפעולי ל-53.9 מיליארד וזינוק של 30% בזה הנקי ל-44.2 מיליארד.

התוצאות של מיקרוסופט ברבעונים הבאים צפויות להיות מסקרנות הן בגלל התפתחות פעילויות הענן והבינה המלאכותית שלה, שאותה היא מטמיעה במוצרים שונים, וכן השיקה באחרונה את משפחת פתרונות ה-Copilot, והן עקב רכישת אקטיוויז'ן בליזארד על ידי החברה. מדובר ברכישה הגדולה ביותר הן בתולדות מיקרוסופט והן בעולם הגיימינג, בסכום של 69 מיליארד דולר. העסקה עברה לא מעט מהמורות רגולטוריות וקיבלה את האישור האחרון שהיא הייתה צריכה – מהרגולטור בבריטניה – באוקטובר האחרון.

נאדלה הדגיש בדבריו עם פרסום התוצאות את פעילות ה-AI של החברה: "עברנו מדיבורים על בינה מלאכותית לשימוש נרחב בבינה מלאכותית. אנחנו משלבים את ה-AI במוצרינו, ובכך משפרים את התפוקה והביצועים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים