מלחמת הענקיות: אפל לא תכלול יישום יו-טיוב בגרסאות העתידיות של מערכת iOS

אפל החליטה שלא לכלול את היישום במכשירי iPhone ו-iPad בעתיד, בטענה כי תוקף הרישיון לשילוב היישום "פג" ● המדובר בצעד נוסף בקרב בין החברות, כאשר רק באחרונה החליטה ענקית הטכנולוגיה להסיר את יישום המפות של גוגל ממערכות iOS ● "החברות אפל וגוגל מתחרות על פניו העתידיות של השוק של המכשירים הניידים, וזהו שדה הקרב האמיתי", אמר קרי רייס, אנליסט מ-Needham & Co

הגרסה הבאה של מערכת ההפעלה של אפל (Apple) למכשירי iPhone ומחשבי iPad לא תכלול יישום של יו-טיוב (YouTube), אתר תכני הוידיאו הפופולרי של גוגל (Google) – כך נמסר אתמול (ב') מענקית הטכנולוגיה. זהו סימן נוסף למתיחות הגוברת בין החברות, שבעבר פעלו בשיתוף פעולה הדוק, אולם כיום מתחרות על הבכורה בשוק של המכשירים הניידים.

כזכור, באחרונה הודיעה אפל, כי תסיר את יישום המפות של גוגל ממערכות iOS, ותחליף אותו ביישום מפות חדש משלה. "החברות אפל וגוגל מתחרות על פניו העתידיות של השוק של המכשירים הניידים, וזהו שדה הקרב האמיתי", אמר קרי רייס, אנליסט מ-Needham & Co. "זה יהיה מרוץ בין שני סוסים, ואפל בהחלט אינה מעוניינת להעניק יתרון לסוס המתחרה בה".

גוגל, לעומתה, מציעה גם את מערכת ההפעלה אנדרואיד (Android) למכשירים ניידים. כך, סגרה ענקית החיפוש בחודש מאי האחרון על עסקה בשווי של 12.5 מיליארד דולרים לרכישת Motorola Mobility – מהלך שעשוי להביא להטמעה הדוקה יותר בין חומרה לתוכנה במכשירים ניידים עם מערכות אנדרואיד, בדומה לזו הקיימת במכשירים של אפל.

כאמור, גוגל פרסמה אתמול, כי תוקף הרישיון לשילוב היישום של יו-טיוב "פג". החברה הוסיפה, כי המשתמשים יוכלו לגלוש לאתר יו-טיוב בדפדפן ספארי (Safari), או להוריד יישום חדש שתציע גוגל בחנות האפליקציות שלה. דוברת אפל סירבה לומר אם בכוונת החברה לשלב יישום וידיאו אחר במערכות iOS.

היישום של יו-טיוב היה אחד מבין קומץ יישומים שנכללו במערכות iOS מאז ההשקה של מכשיר ה-iPhone הראשון בשנת 2007. אנליסטים ציינו, כי סביר להניח שהפגיעה הכלכלית הישירה שתספוג גוגל כתוצאה מהמהלך של אפל לא תהיה קשה, במיוחד נוכח העובדה שביישום למכשירי iPhone לא שולבו פרסומות, אך הדבר יקשה על גוגל להרחיב את קהל המשתמשים.

"מבחינה אסטרטגית קיים כאן סיכון, משום שיהיה קשה יותר להגיע לשירותים של גוגל", אמר רונלד ג'וזי, אנליסט מ-ThinkEquity. "הם חייבים להיות בכל מקום שהמשתמשים נמצאים בו". ג'וזי הוסיף, כי "הכתובת כבר על הקיר – כשיגיע המועד לחדש את הסכם החיפוש, ייתכן שגוגל לא תהיה עוד ברירת המחדל של משתמשי iPhone".

אירועים קרובים