מוזילה תאפשר למחוק פרטים אישיים שנחשפו בפריצות סייבר

הכלי, Mozilla Monitor Plus, סוקר 190 חברות נתונים, שמוכרות אותם למי שחפץ בכך, ובגרסה בתשלום מאפשר למשתמשים למחוק את המידע שלהם

נכנע ללחצים של הממשל הרוסי. מוזילה

מוזילה, הארגון שעומד מאחורי דפדפן הקוד הפתוח פיירפוקס, מציע כבר מזה כמה שנים שירותי רשת נוספים שמטרתם, בעיקר, להגן על פרטיות הגולשים.

אחד הכלים, שהושקו ב-2018, הוא Mozilla Monitor – כלי חינמי, שנועד לאפשר למשתמשים לאתר, באמצעות כתובת המייל שלהם, האם הסיסמאות שבהן הם משתמשים באתרים שונים נחשפו בפריצות שאירעו שנים אחורה. כמו כן, הוא מציג הנחיות שיאפשרו להגן טוב יותר במקרים שהתגלו. יצוין שגוגל השיקה כלי דומה.

כעת מציע מוזילה כלי חדש, Mozilla Monitor Plus, שמאפשר לבדוק האם הייתה חשיפה של פרטים אישיים של המשתמשים בפריצות הללו – ולא רק של כתובות דואר. הארגון משתף פעולה עם חברה בשם וואנרפ כדי לבדוק, נכון להיום, 729 דיווחים על פריצות.

אבל זה לא נגמר שם: הכלי בוחן האם הנתונים הפרטיים הללו הגיעו לידיהן של חברות שמוכרות מידע פרטי למי שחפץ בכך, ומספק הנחיות כיצד למחוק את המידע הזה. הסריקה מבוצעת ב-190 חברות נתונים, ולפי מוזילה מדובר במספר כפול ויותר מאשר בכל שירות דומה שקיים ברשת.

משתמשים ברמה הבסיסית בכלי יזכו לסריקה חינם ולהסרה חד פעמית של הפרטים הללו, ולאחר מכן פעם בחודש ניתן יהיה לקבל פרטים על חשיפה חדשה. עם זאת, מוזילה מציעה בנוסף מנוי בעלות של 8.99 דולר לחודש, לסריקה רציפה של הרשת אחר מידע אישי שנחשף וטיפול מותאם. המשתמש יקבל עדכונים, וכן יוכל לעקוב בעצמו אחר תהליכי ההסרה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים