גוגל השיקה שירות חדש לכניסה אחודה

ענקית החיפוש השיקה את שירות Google+ Sign-in, המאפשר להשתמש בשם היוזר ובסיסמה של רשת גוגל פלוס כדי להיכנס לאתרי אינטרנט ויישומים סלולריים מצד שלישי

גוגל (Google) השיקה אתמול (ג') את שירות Google+ Sign-In, המאפשר להשתמש בשם היוזר ובסיסמה של רשת גוגל פלוס (Google) כדי להיכנס לאתרי אינטרנט ויישומים סלולריים מצד שלישי. זאת, בהמשך לשירות Friend Connect שנזנח.

שירות Friend Connect הושק על ידי גוגל בשנת 2008, במקביל להשקת שירות Facebook Connect של פייסבוק (Facebook). שתי החברות שאפו להקנות לשירותים שלהן לכניסה אחודה מעמד של ברירת המחדל באינטרנט, ואפשר להזכיר גם את מיקרוסופט (Microsoft) שניסתה להשיג מעמד דומה לשירות Windows Live ID שהשיקה בשנת 2007, ומכונה כיום Microsoft Account.

במבט לאחור אפשר לקבוע כי פייסבוק ניצחה, כפי שניתן להיווכח מהמספר הרב של אתרי האינטרנט שלא ניתן היה להיכנס אליהם כאשר התגלה לאחרונה באג במערכת של פייסבוק לאימות זהות. שירות Facebook Connect מותג מחדש כשירות Facebook Login, וכיום נסמכים עליו כ-9 מיליון אתרי אינטרנט לצורך אימות זהות של משתמשים. גוגל, מצידה, סגרה את שירות Friend Connect במרץ 2012, כשהחלה להתמקד בשירותי +Google.

כעת, לאחר שביססו את מעמדה של רשת +Google, מבקשים בגוגל לנסות את מזלם פעם נוספת בשוק של הכניסה האחודה לאתרי אינטרנט. נכון לדצמבר 2012, טוענים בגוגל ל-500 מיליון משתמשים רשומים ברשת +Google, כאשר 235 מיליון מתוכם ביצעו אינטראקציה עם כפתור +1 או יצרו קשר עם חברים בחיפוש ו-135 מיליון גילו מעורבות בפוסטים.

באשר למאמציה של גוגל לביסוס מעמדו של השירות לכניסה אחודה, הרי שאין לייחס זאת אך ורק לרצון להפוך לשחקנית חשובה בזירה החברתית. כמו במקרים רבים אחרים, מדובר בכסף, משום שכרטיסי האשראי ונתוני המשלוח משויכים בדרך כלל לשם המשתמש ולסיסמה שעמם נכנסים לאתר – ובזירה זו מבקשת גוגל להתחרות, בין השאר, באפל (Apple), שנהנית מ-400 מיליון חשבונות iTunes נכון לשנה שעברה, ובאמזון (Amazon), שנהנית מיותר מ-152 מיליון חשבונות פעילים של לקוחות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים