גרטנר: מכירות מכשירי הסלולר ב-2012 לא יגיעו ל-1.9 מיליארד כפי שהערכנו

במחצית הראשונה של השנה נמכרו 419 מיליון מכשירים סלולריים בלבד ● גם אם המכירות במחצית השנייה של השנה תהינה גבוהות יותר - ובאופן מסורתי הן לרוב אכן כך, הפער עדיין יהיה גדול מדי ● אשול גופטה, אנליסט בכיר בגרטנר: "הסביבה הכלכלית המאתגרת, יחד עם משתמשים שדוחים שדרוגים לסוף השנה, הפחיתו את הביקושים בשווקים"

האם אי-הוודאות הכלכלית תוביל להאטה במכירות מכשירי הסלולר? על פי האנליסטים של גרטנר (Gartner), נראה שהתשובה חיובית. כך, הודיעה חברת המחקר, כי היא עשויה להפחית את צפי מכירות הטלפונים הסלולריים בעולם ב-2012. הערכותיה של גרטנר בתחילת השנה אמנם הצביעו על מכירות של 1.9 מיליארד מכשירים ב-2012, אולם בהתחשב בעובדה שבמחצית הראשונה נמכרו 419 מיליון מכשירים סלולריים בלבד, נראה שההערכה היתה מוגזמת. גם אם המכירות במחצית השנייה של השנה תהינה גבוהות יותר – ובאופן מסורתי הן לרוב אכן כך, הפער עדיין יהיה גדול מדי.

"התחזית הכללית לשוק הסלולר ב-2012 נראית חלשה ממה שהערכתי בתחילת השנה", אמר אשול גופטה, אנליסט בכיר בגרטנר. "הסביבה הכלכלית המאתגרת, יחד עם משתמשים שדוחים שדרוגים לסוף השנה – תקופה שבה מוצעות עסקאות משתלמות יותר, הפחיתו את הביקושים בשווקים. הביקוש לטלפונים סלולריים רגילים, כלומר לא סמארטפונים, המשיך להידרדר, מה שהשפיע באופן משמעותי על שוק הסלולר כולו".

על פי החברה, מכירות מכשירי הסלולר בעולם הסתכמו, כאמור, ב-419 מיליון יחידות ברבעון השני של השנה – נתון המשקף ירידה של 2.3% לעומת הרבעון השני של 2011. סך הסמארטפונים מתוך המכירות הכלליות היווה 36.7%, ומספר זה דווקא צמח ב-42.7% במהלך הרבעון השני של השנה.

מבחינת כמה יצרניות, מכירות הסמארטפונים לא אכזבו. כך, מכירותיה של סמסונג (Samsung) צמחו ב-29.5% לעומת הרבעון המקביל. בגרטנר תולים את ההצלחה בדגמי גלקסי (Galaxy) השונים של החברה, שתרמו 50.4% מסך מכירות מכשירי הסלולר של הענקית הדרום קוריאנית. בגזרה של ענקית הטכנולוגיה אפל (Apple), נחלש הביקוש והמכירות צנחו ב-12.6% לעומת הרבעון העוקב הקודם, כך על פי גרנטר. עם זאת, מכשיריה פופולריים ובסך הכל השיגו עלייה של 47.4% בהשוואה לרבעון המקביל בשנה שעברה. לעומתה, מכירותיה של נוקיה (Nokia) ספגו מכה עם ירידה של 14.8% ברבעון השני של השנה לעומת הרבעון המקביל.

"סמסונג ואפל המשיכו לשלוט בשוק הסמארטפונים, ותופסות כמחצית מנתח השוק, תוך שהן ממשיכות להרחיב את הפער מול יצרניות אחרות. אף יצרנית אחרת של סמארטפונים לא הצליחה להתקרב לנתח שוק של 10% במהלך השנה", ציין גופטה. "במירוץ הזה בין יצרניות הסמארטפונים, נראה שסמסונג מובילה באופן עקבי ועוקפת את אפל, יחד עם מערכת ההפעלה הפתוחה המותקנת במכשיריה, אנדרואיד (Andorid), שצמחה פי 1.5 יותר מזו של אפל".

בהיבט מערכות ההפעלה, צמחה אנדרואיד ב-20.7% על פי נתוני גרטנר, בעוד ש-iOS של אפל אמנם עלתה ב-0.6% יחסית לרבעון המקביל, אך הציגה ירידה של 3.7% יחסית לרבעון הקודם של השנה. חברת המחקר תולה את הסיבות לכך בעובדה שצרכנים רבים דוחים את שדרוג המכשיר שלהם בהמתנה לגרסה הבאה של ה-iPhone, אך נראה, כי הפחתת התחזית לצפי המכירות הכללי של מכשירים סלולריים במהלך השנה נובעת לא רק בגלל הציפייה לדגמים החדשים, אלא גם בגלל אי יציבות כלכלית.

רוצים לשמוע עוד? הירשמו לכנס mPAY Israel 2012 של אנשים ומחשבים

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים