מוטורולה מוביליטי תפטר 4,000 מעובדיה; שני שלישים מהם מחוץ לארה"ב

היקף הקיצוצים מסתכם ב-20% ממצבת כוח האדם בחברה ● עוד צפויה מוטורולה לסגור או למזג כשליש מ-90 סניפיה, ולפשט את היצע מוצרי הסלולר שלה ולעבור מייצור של טלפונים פשוטים למכשירים חדשניים ורווחיים יותר ● בתגובה, ציינה החברה כי תציע לעובדיה חבילות פיטורים נדיבות, ואף תסייע להם גם במציאת תעסוקה חלופית

איך אומרים מוטורולה מוביליטי בסינית?

מוטורולה מוביליטי (Motorola Mobility) תפטר 4,000 מעובדיה, המהווים כ-20% מכלל כוח האדם, ותמקד את פעילותה בייצור טלפונים חכמים מתקדמים בלבד ולא בטלפונים פשוטים – כך הודיעה אתמול (א') החברה. כשני שלישים מהפיטורים המתוכננים יהיו מחוץ לארה"ב. בהקשר לכך, לא התקבלה תגובה ממוטורולה מוביליטי בישראל.

מוטורולה, שנרכשה על ידי גוגל (Google) במאי השנה, מתכננת גם לסגור או למזג כשליש מ-90 סניפיה, ולפשט את היצע מוצרי הסלולר שלה ולעבור מייצור של טלפונים פשוטים למכשירים חדשניים ורווחיים יותר. גוגל טרם פרסמה את תוכניותיה העתידיות לגבי מוטורולה. אנליסטים רבים שיערו, כי הסיבה העיקרית לרכישה הייתה מאגר הפטנטים של מוטורולה, ולא עסקי ייצור מכשירי הסלולר, זאת לאור תנאי השוק התחרותיים כל כך.

עוד ציינה מוטורולה בהודעתה, כי היא צופה שהאסטרטגיה החדשה שלה תיצור הזדמנויות חדשות, ותסייע להשיב רווחיות לעסקי הסלולר שלה. זאת, על אף הקושי הטמון בכך לעובדי החברה המפוטרים. עוד מסרה החברה, כי היא מחויבת לסייע לעובדיה לעבור את התהליכים הקשים, והיא תציע להם חבילות פיטורים נדיבות ואף תסייע להם גם במציאת תעסוקה חלופית.

ברבעון שהסתיים ב-30 ביוני השנה, הסתכמו הכנסותיה של מוטורולה ב-1.25 מיליארד דולרים, שהיוו 10% מכלל הכנסות גוגל. מנגד, ההפסד התפעולי של החברה הסתכם ב-233 מיליון דולרים, מה שהפחית את אחוז הרווח התפעולי של גוגל מסך ההכנסות ב-6%.

בראיון לניו יורק טיימס (New York Times), סיפר המנכ"ל החדש, דניס וודסייד, כי מוטורולה מתכננת לקצץ במספר הדגמים שהיא מייצרת, מ-27 שהציגה בשנה האחרונה לכמה דגמים בודדים. לדבריו, החברה שבניהולו מתכננת לייצר מכשירים חדשניים שילהיבו את המשתמשים, שיכללו למשל חיישנים המזהים מי הנוכחים בחדר על פי קולותיהם, מצלמות איכותיות יותר וסוללות המספיקות לימים אחדים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים