בעקבות גניבת הסיסמאות: הוגשה תביעה ייצוגית בסכום של חמישה מיליון דולרים נגד לינקדאין

תושבת אילינוי הגישה תביעה ייצוגית נגד הרשת החברתית בטענה שגניבת הסיסמאות התאפשרה עקב הפרה של מדיניות הפרטיות והסכמי השימוש בה ● בתביעה דורשת הגולשת לערוך משפט בפני מושבעים והיא מאשימה את לינקדאין בהפרת חוזה ובהתרשלות

תוצאות מעורבות. לינקדאין

קטי שפירקה, בעלת חשבון בלינקדאין (LinkedIn) מאז 2010, הגישה תביעה ייצוגית נגד הרשת החברתית הפונה לאנשי מקצוע, בטענה שהיא "לא הגנה כראוי על הפרטים האישיים המזהים של המשתמשים, ובכלל זה על כתובות הדואר האלקטרוני, הסיסמאות ושמות המשתמש".

שפירקה הגישה את התביעה לאחר שבתחילת החודש פורסמו כ-6.5 מיליון סיסמאות של משתמשים באתרים מחתרתיים שמשמשים גורמים עברייניים. בסך הכול גנבו ההאקרים, שפעלו מרוסיה, פרטים אישיים של כ-5% ממשתמשי לינקדאין – רשת שיש לה כ- 150 מיליון משתמשים רשומים.

בתביעה שהוגשה לבית המשפט במחוז הצפוני של קליפורניה דורשת שפירקה לערוך משפט בפני מושבעים והיא מאשימה את לינקדאין בהפרת חוזה ובהתרשלות. יצוין, כי בתביעה הייצוגית יכולים לקחת חלק אזרחי ארצות הברית שפתחו חשבון ברשת החברתית לפני שישה ביוני השנה, בחינם או בתשלום. שפירקה עצמה היא משתמשת Premium באתר, ומשלמת תמורת המנוי שלה 26.95 דולרים בחודש.

לטענתה, החברה הפרה את ההבטחות במדיניות הפרטיות שלה עצמה, בה מוצהר שהיא מגינה על כל הפרטים שמוסרים המשתמשים לפי התקנים והטכנולוגיות המקובלים בענף. בפועל, השתמשו בלינקדאין בתצורה חלשה של הצפנה, בניגוד למקובל בענף, והחברה לא ביצעה את התהליך המכונה Salting, שמוסיף עוד ממד שמקשה על פענוח הסיסמאות. בכתב התביעה מוערך הנזק הכולל שנגרם למשתמשים ביותר מחמישה מיליון דולרים.

בהודעה שפורסמה בבלוג מטעם לינקדאין בתחילת החודש צוין, כי כל המשתמשים שפרטיהם נחשפו קיבלו הודעה וכי לא בוצעה גישה בפועל לחשבונות על ידי גורמים בלתי מורשים. בחברה הוסיפו, כי פרטיהם של משתמשים שלא קיבלו הודעה לא נחשפו, ככל הנראה, וציינו שלא ידוע אם נחשפו פרטים נוספים מלבד הסיסמאות.

על פי ההודעה, "עד כה לא קיבלנו דיווחים על פריצה לחשבונות כתוצאה מגניבת הסיסמאות. כל הסיסמאות שעל סמך החקירה שערכנו היו בסיכון כבר נחסמו. אם הסיסמה שלכם לא נחסמה, ככל הנראה אינכם בסיכון".

הסיסמאות של לינקדאין הן יעד טבעי לגנבים, בשל האופי של הרשת והעובדה שחברים בה מנהלים בכירים רבים. החברה שכרה מומחים חיצוניים שמסייעים לאנשי ה-FBI שמנהלים את החקירה לרדת לשורש העניין.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים