קרבות הדפדפנים, מהדורת הטאבלט: במוזילה טוענים שמיקרוסופט חסמה את פיירפוקס במהדורות Windows למעבדי ARM

"הם מנסים ליצור גרסה חדשה של מערכת ההפעלה שאינה מעניקה למשתמשים חופש בחירה ופגועת בתחרות ובחדשנות", אמר הארווי אנדרסון, היועץ המשפטי הראשי של מוזילה ● במיקרוסופט סירבו להגיב על הדברים

הקץ לבדידות. מוזילה

נראה שהקרבות שהתנהלו בשנות התשעים על הזכות להפעיל דפדפנים במחשבי PC, חוזרים כעת במהדורה חדשה – שמתמקדת הפעם במחשבי הלוח. פרקליטי מוזילה (Mozilla) הזהירו השבוע, כי התנהגותה של מיקרוסופט (Microsoft) מעלה את החשש שההיסטוריה חוזרת על עצמה – משום שהיא אינה מאפשרת להפעיל דפדפנים של מוזילה במערכות חלונות (Windows) שמיועדות למעבדי ARM.

"הם מנסים ליצור גרסה חדשה של מערכת ההפעלה שאינה מעניקה למשתמשים חופש בחירה ופגועת בתחרות ובחדשנות", אמר הארווי אנדרסון, היועץ המשפטי הראשי של מוזילה. "הפיכתו של אינטרנט אקספלורר (Internet Explorer) לדפדפן היחיד שפועל בפלטפורמה, מחזירה אותנו לתקופה האפלה של העידן הדיגיטלי, בה היה רק דפדפן אחד בפלטפורמת חלונות".

אנדרסון הבהיר, כי בחברת מוזילה לא מתכוונים לפי שעה לפנות לערכאות, ושומרים אפשרות זו כ- "מוצא אחרון". הוא ציין, כי "אנו מבקשים קודם כל לראות אם בכוונתה של מיקרוסופט להמשיך בדרך זו. אולי בגרסאות הבאות הם כן יאפשרו להשתמש בדפדפנים מצד שלישי. יכול להיות שכל מה שצריך זה קצת לחץ. אם יתברר שאין מנוס, נהיה חייבים לנקוט בהליכים משפטיים".

במיקרוסופט סירבו להגיב, אך לדברי אנדרסון, סגן היועץ המשפטי הראשי של מיקרוסופט, דייוויד היינר, הסביר לו שבמיקרוסופט לא מתירים להפעיל דפדפנים מצד שלישי משתי סיבות: ראשית, מעבדי ARM מציבים דרישות גבוהות בכל הקשור לאבטחה וניהול כוח, ומיקרוסופט היא היחידה, לטענת היינר, שיכולה לעמוד בדרישות אלה (יצוין כי אותם מעבדי ARM מותקנים גם בכל הטלפונים החכמים ומחשבי הלוח שמצוידים במערכות iOS ואנדרואיד), ושנית, חלונות 8 RT (המהדורה המיועדת למעבדי ARM) "כבר אינה Windows".

באשר לטענה הראשונה, אומר אנדרסון, "לא ידוע לי שלמיקרוסופט יש טכנולוגיה בלעדית כלשהי עבור סביבת ARM. נכון שזו ארכיטקטורה שונה, אך זו לא הפעם הראשונה שבה מופיעה מערכת הפעלה עבור ארכיטקטורה שונה". ובאשר לטענה השנייה, מציין אנדרסון, כי "חוויית השימוש, ממשקי התכנות ומערכת Windows Update של מהדורת RT זהים לאלו של שאר המהדורות של חלונות 8, ומשום כך הטענה שזו אינה Windows אינה הגיונית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים