בעקבות תקלה בגוגל: ירידה של 5% בהיקף התעבורה באינטרנט

התקלה שאירעה בסוף השבוע האחרון גרמה, בין השאר, לכך שזמן הטעינה באתרים הנסמכים על שירותים דוגמת Google Analytics היה כפול מהרגיל ● בנוסף, זמן השלמת העסקאות בחלק מאתרי המסחר האלקטרוני גדל פי ארבעה והסבירות לכשל במהלך הגלישה גדלה פי שניים ● אורס הולצלה, סגן נשיא בכיר בגוגל, הסביר, כי עקב שגיאה נותב חלק מהתעבורה לאסיה וכתוצאה מכך נוצר צוואר בקבוק שפגע בכ-14% מהמשתמשים

בעקבות תקלה שאירעה בסוף השבוע בשירותים של גוגל, חלה ירידה של 5% בהיקף התעבורה באינטרנט. קרייג לייבוביץ', המדען הראשי של Arbor Networks, כתב בבלוג שלו, כי התקלה גרמה לכך שזמן הטעינה של אתרים הנסמכים על שירותים של גוגל, כגון Google Analytics, היה כפול מהרגיל.  הוא הוסיף, כי "תקלות יכולות לקרות, אבל במקרה של גוגל, שאחראית ל-5% מהיקף התעבורה באינטרנט, קשה שלא להבחין בהן".

חברת Gomez מסרה, כי גם הסבירות לתקלה במהלך הטעינה או הגלישה ברשת גברה פי שניים, ובחלק מאתרי הסחר האלקטרוני נמשכה השלמה של עסקאות פרק זמן ארוך פי ארבעה מהרגיל. עימאד מולין, מנהל הטכנולוגיה הראשי של Gomez, הדגיש את הפגיעה הקשה שפגעה התקלה באתרי אינטרנט אחרים שנסמכים על שירותי גוגל. לדבריו, "ההשלכות של התקלה ממחישות את המורכבות הרבה של אתרי האינטרנט המתקדמים ואת החשיפה שלהם לבעיות ביצועים בשרתים מצד שלישי, אשר מארחים תכנים או מספקים שירותים".

משתמשים רבים חשו גם הם שמשהו "לא זורם" ברשת, והתקלה עלתה לכותרות בבלוגים רבים; שלל הודעות אודותיה הופצו בטוויטר והשיבושים בשירות ג'ימייל הפכו לשיחת היום סביב מכונות הקפה במשרדים.

בבלוג הרשמי של גוגל פורסמה מיד התנצלות על התקלה. אורס הולצלה, סגן נשיא בכיר לתפעול, הסביר, כי עקב שגיאה נותב חלק מהתעבורה לאסיה וכתוצאה מכך נוצר צוואר בקבוק שפגע בכ-14% מהמשתמשים. כדי להבהיר את המצב השתמש הולצלה בדוגמה מעולם התעופה: "נאמר שעליתם על טיסה מניו יורק לסן פרנסיסקו, אבל המטוס הופנה לנמל תעופה באסיה. מאחר וגם מטוסים נוספים הופנו לאסיה, נמשכה הטיסה זמן ארוך בהרבה מהמתוכנן. זה, פחות או יותר, מה שחוו היום חלק מהמשתמשים בשירותינו, במשך כשעה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים