מחקר: פייסבוק לא תוכל להרוויח אם תמשיך במודל העסקי הנוכחי שלה

האנליסטית לוריין ריץ' פיין מחברת ContentNext Media הגיעה במחקר שביצעה למסקנה, כי כדי להרוויח - על הרשת החברתית לאמץ מודל עסקי חדש ● היא חזתה, כי בעתיד יתמזגו הרשתות החברתיות עם חברות הסלולר, ולכן – הציעה להן לאמץ את המודלים העסקיים של חברות אלה ● ב-27 החודשים האחרונים בוצעו ברשתות החברתיות 902 עסקאות של פרסום והשקעות אחרות, בסכום כולל של 25.2 מיליארד דולרים

פייסבוק צריכה לשנות את המודל העסקי שלה אם היא רוצה להרוויח – כך עולה ממחקר שביצעה האנליסטית לוריין ריץ' פיין, ובו מצאה, כי הרשת החברתית לא תרוויח אם היא תמשיך במודל העסקי הנוכחי שלה. מהמחקר, שפורסם על ידי חברת ContentNext Media, עולה שסביר להניח שהמפתחים של פייסבוק ירוויחו, אולם החברה עצמה תפסיד.

במסגרת המחקר, בחנה ריץ' פיין את הרשתות החברתיות המובילות ומצאה, כי ב-27 החודשים האחרונים בוצעו בהן 902 עסקאות של פרסום והשקעות אחרות, בסכום כולל של 25.2 מיליארד דולרים. הנתח הגדול ביותר היה בתחום המשחקים, בסכום של למעלה מ-800 מיליון דולרים.

ריץ' פיין אמרה, כי "היקף הפרסום ברשתות החברתיות לא ישתווה אף פעם להיקף הזמן שהגולשים מבלים בהן". לדבריה, "כל הניסיונות של פייסבוק להפעיל שיטות שיווק חדשניות נדחו על ידי המשתמשים, שהקימו מהומה רבה".

היא הזהירה, כי ההתלהבות של הגולשים מהרשתות החברתיות עתידה לדעוך, "והעניין יתפוגג במהירות". ריץ' פיין מעריכה, כי אנחנו עומדים בפתחו של עידן שבו יתמזגו הרשתות החברתיות עם הרשתות הסלולריות, ומשום כך – על החברות שמפעילות את הרשתות החברתיות לאמץ מודל עסקי דומה לזה של חברות הסלולר. עם זאת, היא הזהירה, כי עצם האימוץ של מודל סלולרי אינו תרופת פלא, ואין די בכך כדי להניב רווחים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים