חגי שחר, לייבפרסון: "תחום הביג דטה יוצר הזדמנויות רבות"

"הצטברות כמויות אדירות של נתונים, המגיעים מכל סוגי הפעילות ברשתות תקשורת נייחות וניידות, חיישנים, מערכות חשמל ומים וכו' - מניחה את היסודות ליצירת הענף", אמר שחר - דירקטור שירותי מידע בלייבפרסון, בראיון לאנשים ומחשבים ● לדבריו, "הקושי של ארגונים להתמודד עם כמות הנתונים האדירה הזאת, יוצר הזדמנויות עסקיות, בין היתר, להקמת חברות שמפתחות מערכות לעיבוד הנתונים והפיכתן ליצרן הכנסות לארגונים"

"תחום הביג דטה יוצר הזדמנויות רבות", קובע חגי שחר, דירקטור שירותי מידע בלייבפרסון, בראיון לאנשים ומחשבים. למשל, מסביר שחר, "מייצר התחום הזדמנויות לחברות שמאפשרות התאמה דינמית של תכנים המבוססים על תבניות היסטוריות וחברות המפתחות מערכות לזיהוי אי-יעילות בתהליכים, אי-יעילות בניצול הזדמנויות הניצבות בפני הארגון, איתור פרטי מידע רלוונטיים לצורך פעולות מסוימות, ריכוזם במקום אחד והצעת תוכנית לפעולות בזמן אמת".

לדבריו, "הצטברות כמויות אדירות של נתונים, המגיעים מכל סוגי הפעילות ברשתות תקשורת נייחות וניידות, חיישנים, מערכות חשמל ומים וכו' – מניחה את היסודות ליצירת ענף הביג דטה. חברות טכנולוגיה הפועלות בתחום זה אוספות נתונים ומנתחות אותם בשיטות מתקדמות, במטרה לספק תמונה מפורטת של מודיעין עסקי, מגמות שוק עתידיות והנחיות לפעולה בזמן אמת".

"פיתוח טכנולוגיות לתחום הביג דטה צובר כיום תאוצה, משום שההתפתחות המואצת של התקשורת הניידת, הרשתות החברתיות וכדומה, יצרה בשנתיים האחרונות גידול אדיר בכמויות הנתונים הדיגיטליים", מוסיף שחר. "הכלים המסורתיים בתחום בסיסי הנתונים, דוגמת אלו של אורקל (Oracle) ומיקרוסופט (Microsoft), לא תוכננו לעיבוד ולניתוח כמויות המידע האדירות, המגיעות ממגוון רחב של מקורות, במהירות הנדרשת, ו-ודאי שלא בזמן אמת. שילוב שני גורמים אלה מביא לצמיחת חברות טכנולוגיה המפתחות פתרונות מתאימים".

שחר מציין, כי "ארגונים רבים לא הפנימו עדיין שמדובר בשיטות חדשות לעשות עסקים, ורואים בצורך לאחסן ולאחזר נתונים סוג של עול. ניתן לסווג את האתגרים איתם נאלצים הארגונים להתמודד לשלוש קטגוריות: נפח הנתונים (Volume), המהירות בהם נוצרים הנתונים (Velocity) ומגוון המכשירים והמקורות מהם מגיעים הנתונים (Variety)".

ענקית הייעוץ מקינזי (McKinsey) צופה גידול שנתי של 40% בנפחי הנתונים שנאגרים בעולם. ענקית האחסון EMC מעריכה, ששוק הביג דטה מסתכם כיום בכ-70 מיליארד דולרים, וצופה שעד 2020 יגדל מספר הלקוחות שלה, המחזיקים יותר מפטה-בייט של מידע, לכ-100 אלף לעומת אלף בלבד כיום.

"הקושי של ארגונים להתמודד עם כמות הנתונים האדירה הזאת", אומר שחר, "יוצר הזדמנויות עסקיות להקמת חברות שמפתחות מערכות לעיבוד הנתונים והפיכתן ליצרן הכנסות לארגונים. מדובר במערכות שמאפשרות להציג את אוסף הנתונים האדיר באופן שיהיה נגיש למקבלי ההחלטות בארגון וישמש ככלי בקבלת ההחלטות".

בנוסף, ציין, "קמות חברות שמספקות לארגונים ניתוח נתונים היסטוריים ומגמות שוק, ומאפשרות להם להציג את המידע בחיתוכים שונים. לדוגמה, רשת שמוכרת תיקי גב תוכל לקבל אינדיקציה לגבי כמה תיקים מסוג מסוים זוכים לביקוש גדול במיוחד, בערים מסוימות או בקניונים מסוימים בחודש האחרון, בחצי השנה האחרונה, וכו'".

"מערכות מסוג אחר מספקות מידע בזמן אמת המאפשר לארגון לקבל החלטות בעת התרחשות האירוע. מדובר בניתוח הנתונים תוך כדי היווצרותם, במטרה להגיב מיידית. לדוגמה, אם מתברר שברגע מסוים נוצר ביקוש גדול לתיקי גב מתוצרת חברה מסוימת או בצבע מסוים,  ובחנויות הרלוונטיות אין מספיק תיקים, ניתן לקבל התראות בזמן אמת כדי לענות על הביקוש".

לייבפרסון, הפועלת במודל SaaS, מספקת מערכות המנתחות כמויות אדירות של נתונים, ליותר מ-8,500 לקוחות. מדובר בניתוח מתקדם של הרגלי פעילות גולשים באתרים, המאפשר לבעלי האתר להגיב בזמן אמת במגוון ערוצים (כמו צ'ט וכו'), ובכך למקסם את הקשר עם הלקוח דרך ערוצי השיווק, המכירה והתמיכה הטכנית. בנוסף לאינדיקציות בזמן אמת, מאפשרת המערכת של לייבפרסון גם לנתח מגמות שוק.

רוצים לדעת עוד? הירשמו עכשיו לכנס "כל הא.מ.ת על Big Data" של אנשים ומחשבים

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים