ביל גייטס: "סטיב ג'ובס ואני נהנינו תמיד לשוחח"

בניגוד למה שמקובל לחשוב, שמרו סטיב ג'ובס וביל גייטס על יחסי חברות קרובים לאורך השנים - סיפר מייסד מיקרוסופט בראיון שהעניק לאתר יאהו! ולרשת ABC News ● "שוחחנו על חברות אחרות שצצו. שוחחנו על המשפחות שלנו והסכמנו ששפר מזלנו מבחינת הנשים שנישאנו להן. ניהלנו שיחות נהדרות ורגועות", אמר גייטס

עדיין האיש העשיר בעולם. ביל גייטס

בניגוד למה שמקובל לחשוב, שמרו סטיב ג'ובס וביל גייטס על יחסי חברות קרובים לאורך השנים – סיפר מייסד מיקרוסופט (Microsoft) בראיון שהעניק לאתר יאהו! (Yahoo) ולרשת ABC News. "נהנינו תמיד לשוחח בינינו. הוא נהג להשמיע אמירות פרובוקטיביות", סיפר גייטס. "שוחחנו על חברות אחרות שצצו. שוחחנו על המשפחות שלנו והסכמנו ששפר מזלנו מבחינת הנשים שנישאנו להן. ניהלנו שיחות נהדרות ורגועות".

מערכת היחסים בין שני האישים הייתה מורכבת: לפעמים שיתפו פעולה, תמיד התחרו, והאתגרים שהציבו זה לזה עיצבו את פניו של עולם ההיי-טק. בתחילת הדרך עשתה אפל (Apple) שימוש בתוכנות מיקרוסופט במחשבים מתוצרתה, אך בהמשך תבעה את ענקית התוכנה על הפרת זכויות בפטנטים על מערכת ההפעלה. כדי ליישב את התביעה הסכימה מיקרוסופט להשקיע באפל 150 מיליון דולרים בשנת 1997 – השקעה שהועילה למיקרוסופט ואפשרה לאפל לשוב ולהתאושש.

מותו של ג'ובס בשנה שעברה השפיע מאוד על גייטס, וגרם לו לחשוב גם על מותו שלו, סיפר גייטס בראיון. "זה מוזר מאוד שמישהו כה מלא חיים, שעשה דברים כה משמעותיים, מישהו בעל נוכחות נצחית לכאורה, מת פתאום", אמר גייטס. "זה גורם לך לחוש שגם אתה מזדקן. אני מקווה שנותר לי עוד זמן לפעילות בה אני מתמקד היום, העבודה הפילנתרופית. אנו משקיעים כיום בתרופות שיופיעו רק בעוד 15 שנים – מיגור המלריה, משימה שתושג רק בעוד כמה עשרות שנים. זה מזכיר לך שעליך לעשות דברים משמעותיים, כי זמנך קצוב".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים