חג מולד שמח לגוגל: 3.7 מיליון מכשירי אנדרואיד "אוקטבו" במהלך החג

השיא הנוכחי של גוגל משקף קפיצה של 140% בהשוואה לשיא האחרון של יום אחד - חג המולד ב-2010, שבו אוקטבו 2.8 מיליון מכשירי אנדרואיד ● רק לפני שבוע, הודיע אנדי רובין, סגן נשיא בכיר לניידות בגוגל, כי "מדי יום מאוקטבים יותר מ-700 אלף מכשירי אנדרואיד"

חג המולד האחרון היה שמח במיוחד עבור גוגל (Google): בציוץ שפורסם אתמול (ד') בטוויטר (Twitter) על ידי אנדי רובין, סגן נשיא בכיר לניידות בגוגל, דווח כי "3.7 מיליון מכשירי אנדרואיד אוקטבו בתאריכים 24.12 ו-25.12". רק לפני שבוע הודיע רובין, גם כן בטוויטר, כי "מדי יום מאוקטבים יותר מ-700 אלף מכשירי אנדרואיד".

רמה זו של אימוץ האנדרואיד מדגישה את טענותיה של ענקית בסיסי הנתונים אורקל (Oracle) בתביעתה נגד גוגל באשר לצמיחה המהירה של אנדרואיד בשווקים עם גרסה לכאורה לא תקינה של ג'אווה על חשבון טכנולוגיית ג'אווה של אורקל.

אורקל תבעה את גוגל בטענה להפרת זכויות על פטנטים הקשורים לג'אווה, ומבקשת גם שימוע מוקדם כדי לעצור את מה שהיא מכנה "ריסוק האקוסיסטם של ג'אווה". אורקל אף דורשת לקבל פיצוי כספי עבור מה שהיא מכנה "הפרה זדונית של הפטנטים של אורקל", מה שעשוי אף להחמיר את הנזקים לגוגל אם יפסוק השופט לטובת אורקל.

בתביעתה האחרונה טוענת אורקל בבית המשפט, כי ג'אווה מאבדת נתחי שוק לטובת אנדרואיד בתחומים רבים שבהם הייתה חזקה בעבר.

במקביל, פרסמה חברת מחקרי השוק Flurry Analytics דו"ח על מספר מכשירי אנדרואיד ו-iOS המאוקטבים במהלך ימי חג המולד. לפי הדו"ח, "ביום חג המולד לבדו קפץ מספר המכשירים המאוקטבים ליותר מ-6.8 מיליון, המשקף קפיצה של 353% לעומת ממוצע המכשירים המאוקטבים מדי יום. בהשוואה לשיא האחרון של יום אחד – חג המולד ב-2010, שבו אוקטבו 2.8 מיליון מכשירים – משקף השיא האחרון של גוגל קפיצה של 140%.

נפתחה ההרשמה לוועידת Mobility2012, הוועידה השנתית אודות פיתוח אפליקציות מובייל

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים