סופיה מינץ, משרד החינוך: "מבחינתנו, מיחשוב ענן הוא כבר ההווה"

מינץ, מנמ"רית משרד החינוך, ציינה שהמשרד מקיים פרויקט ענק להעברת כל מוסדות החינוך בישראל לסביבת מיחשוב מבוססת ענן פרטי ואמרה שהוא חלק מהתוכנית הלאומית להתאמת מערכת החינוך למאה ה-21 ● "בשנים הקרובות נעביר את כל בתי הספר לסביבה מתוקשבת מלאה ועכשווית", אמרה ● לדבריה, "משרד החינוך נמצא בעידן שבו יש לטכנולוגיה מקום מרכזי בקידום יעדים לאומיים בחינוך"

"אנחנו לא מדברים על הענן אלא עושים. מבחינתנו, מיחשוב ענן הוא כבר ההווה", כך אמרה סופיה מינץ, מנמ"רית משרד החינוך.

מינץ דיברה ב-WORLD e-Gov Forum 2011 – כנס המיחשוב למגזר הציבורי-ממשלתי. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך בסוף השבוע במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה, בהשתתפות מאות עובדי IT, לקוחות וספקים מהתחום, והנחה אותו פלי הנמר, נשיא הקבוצה. מינץ השתתפה בפאנל בנושא אסטרטגיית מיחשוב ממשלתית, אותו הנחה ד"ר נחמן אורון, יועץ בכיר למיחשוב ממשלתי וחבר ועדת התכנים לכנס.

בדבריה התייחסה מינץ לפרויקט הענק של משרד החינוך להעברת כל מוסדות החינוך בישראל לסביבת מיחשוב מבוססת ענן פרטי. היקפו הכספי של הפרויקט, שתבצע בזק בינלאומי, נאמד בכ-45 מיליוני שקלים לשש שנים. לדברי מינץ, הפרויקט הענק הוא חלק מהתוכנית הלאומית להתאמת מערכת החינוך למאה ה-21, אותה התווה שר החינוך, גדעון סער. "התוכנית נועדה להעביר את כל בתי הספר בשנים הקרובות לסביבה מתוקשבת מלאה ועכשווית", אמרה. "בין היתר, יאפשר הפרויקט ליישם את תוכנית משרד החינוך להתקנת שעוני נוכחות בכל בתי הספר בישראל, כחלק מתוכנית הרפורמה בחינוך שהמשרד מוביל בשנים האחרונות".

"משרד החינוך נמצא בעידן שבו יש לטכנולוגיה מקום מרכזי בקידום יעדים לאומיים בחינוך", הוסיפה מינץ. "כך, המשרד יעמיד לטובת מוסדות החינוך תשתיות טכנולוגיות מרכזיות, כחלק מהתוכנית להתאמת מערכת החינוך למאה ה-21. התוכנית כוללת פריסת תשתית תיקשוב בכל מערכת החינוך, מערך כיתות חכמות מתוקשבות ופיתוח מקצועי של מורים, במטרה לשלב את התיקשוב בשגרת ההוראה והלמידה. פרויקט זה הוא אחד מפרויקטים רבים שמוביל מינהל התיקשוב והמערכות מידע במשרד".

מינץ תיארה דילמה שבה נמצאים המנמ"רים, והיא ביניהם: "עם כל הכבוד לטכנולוגיה, המטרה העיקרית היא להגיע לעשייה פדגוגית. משרד החינוך הוא מערכת גדולה בכל קנה מידה ומאוד מגוונת – גם מורים, גם תלמידים, גם סוגי חינוך וגם שפות. המורכבות הזו משליכה על הפתרונות. אנחנו מתלבטים כמה מהר להחדיר את הטכנולוגיות, על מנת שגם הן תתרומנה. יש למצוא את האיזון הנכון".

שי מור, מנהל המגזר הציבורי בסיסקו ישראל. צילום: קובי קנטורהיא סיימה בציינה, כי המשרד נמצא בשלבי בחינה של עבודה בעולם הנייד. "הנושא מאוד מפתה אך די מעורפל. המימוש לא פשוט, אבל הפוטנציאל ענק", אמרה. "דמיינו לעצמכם תלמידים היוצאים לטיול שמקבלים שירותי מידע שמעשירים את חוויית הטיול ומוסיפים מידע וידע".

"לקבל בעבודה את מה שרגילים בבית"

שי מור, מנהל המגזר הציבורי בסיסקו (Cisco) ישראל, אמר שמה שמאפיין את עולם המיחשוב הארגוני כיום, ובתוכו את המגזר הציבורי-ממשלתי, הוא רצונם של המשתמשים לקבל בעבודה את השירותים שהם רגילים לקבל בבית, עם הרכיבים הניידים הפרטיים שלהם. "השינוי הזה מסמל מהפך", הוסיף מור. "המשתמשים הם אלה שמניעים את ה-IT הארגוני לספק פתרונות". לדבריו, תרומתה של סיסקו לתחום היא באספקת פתרונות אבטחת מידע לרכיבי המיחשוב הניידים הללו.

מור תיאר כמה מהפרויקטים שסיסקו ביצעה החברה במיחשוב הרפואי בעולם: "הטאבלט שלנו מתחבר בצורה מאובטחת למערכות המידע הרפואי בבתי חולים ומאפשר לכל גורם רפואי לעמוד ליד החולה, להתחבר לענן מידע על החולה ובמקביל, לראות מי הרופאים המטפלים בו שזמינים לשיחה בצ'ט או בשיחת ועידה בווידיאו. אנחנו נותנים כיום מענה לכל שכבות ה-IT, באמצעות רכיבי הקצה ומערכות המיכון והמיחשוב".

הוא סיים בפנייה למנמ"רים הממשלתיים: "הייתי מבקש שיהיה להם יותר אומץ ורצון לשינוי", אמר. "הייתי שמח אם הם יעשו זאת יותר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים