עפרה פרנקל, משרד השיכון: "על משרדי הממשלה להפוך לארגונים מספקי שירותים מבוססי IT"

"האתגר שלנו הוא לשתף את המידע בין המשרדים ולחלוק אותו עם הציבור", אמרה פרנקל, מנמ"רית משרד השיכון ● לדבריה, "היעד שלנו הוא לתת מידע, שכל אחד ממשרדי הממשלה ייתן לצרכנים מידע מהיר ונגיש" ● "ישנם שירותים שניתן להוציא לענן, הן לשימוש פנימי בממשלה והן לציבור", הוסיפה

"כל אחד ממשרדי הממשלה יצר לעצמו מידע משלו. האתגר שלנו הוא לשתף את המידע בין המשרדים ולחלוק אותו עם הציבור. באופן זה, יהפכו משרדי הממשלה לארגונים המספקים שירותים מבוססי IT", כך אמרה עפרה פרנקל, מנמ"רית משרד השיכון.

פרנקל דיברה ב-WORLD e-Gov Forum 2011 – כנס המיחשוב למגזר הציבורי-ממשלתי. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך בסוף השבוע במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה, בהשתתפות מאות עובדי IT, לקוחות וספקים מהתחום, והנחה אותו פלי הנמר, נשיא הקבוצה. פרנקל השתתפה בפאנל בנושא אסטרטגיית מיחשוב ממשלתית, אותו הנחה ד"ר נחמן אורון, יועץ בכיר למיחשוב ממשלתי וחבר ועדת התכנים לכנס.

לדברי פרנקל, "היעד שלנו הוא לתת מידע, שכל אחד ממשרדי הממשלה ייתן לצרכנים מידע מהיר ונגיש". בהתייחסה למיחשוב ענן היא אמרה, כי "חלק מהשירותים הללו אפשר לעתים לפתוח החוצה. ישנם שירותים שניתן להוציא לענן, הן לשימוש פנימי בממשלה והן לציבור".

ד"ר נחמן אורון, יועץ בכיר למיחשוב ממשלתי וחבר ועדת התכנים לכנס. צילום: קובי קנטור"חלק גדול מהמהפכות שאנו חווים הן לא טכנולוגיות", אמרה פרנקל. "אני מצפה מספקיות ה-IT לא להציג כל פתרון כ-'מהפכני', אלא ככזה שיראה את כלל הצורך המיחשובי של הארגון".

בסיום דבריה התייחסה פרנקל לחדירת עולם המדיה החברתית למערכי המיחשוב הארגוניים. "אני לא בטוחה שאנחנו, המנמ"רים, צריכים להוביל את נושא הרשת החברתית", אמרה. "צריך לעשות זאת גורם אחר במשרדי הממשלה".

"רכישת אוטונומי תעצים את כוחה של HP"

ד"ר אמיר עציוני, מנהל המגזר הציבורי ב-HP ישראל, אמר ש-"החברה השקיעה עשרה מיליארד דולרים ברכישת אוטונומי (Autonomy). זוהי החלטה משמעותית". לדבריו, "אוטונומי היא ספק ה-IT העצמאי השני בגודלו בבריטניה, ומציעה קו רחב של תוכנות ניהול, ביניהן מוצרי חיפוש ארגוניים. המוצרים שלה מסייעים בהלימה לרגולציות, ויש לה כלי ניהול תוכן, ניתוח מידע ובקרת תוכנה".

ד"ר אמיר עציוני, מנהל המגזר הציבורי ב-HP ישראל. צילום: קובי קנטורהוא אמר, כי ההחלטה על רכישת החברה מעידה על החשיבות ש-HP רואה בטיפול בהררי נתונים. "הרכישה תעצים את כוחה בעולמות ניתוח הנתונים, מיחשוב הענן וניהול תהליכי העבודה". "נסייע ללקוחות לנהל את נתוניהם הארגוניים הצומחים במהירות ונביא מידע זה לכל משתמש ארגוני בכל עת ובכל מקום בו הוא נמצא", הוסיף.

כך, סיים ד"ר עציוני, "נוכל לסייע לממשלות בעולם, וישראל בתוכן, להיות כאלה המספקות מידע באופן מיידי, לרבות יכולת לטפל במידע לא מובנה. אני רוצה שהממשלה תהיה מסוגלת לראות את הדברים בצורה מרכזית ורחבה יותר".

"הממשלה מתעניינת בענן"

רמי שטיינפלד, סמנכ"ל המגזר הציבורי במיקרוסופט (Microsoft) ישראל, אמר ש-"השנה האחרונה התאפיינה בהתעניינות יתר של גופי הממשלה בענן, ולעומק. הם חדלו מלאחוז בתפיסה שלפיה ענן הוא וירטואליזציה והבינו שאין להתעלם מהשכבות האחרות שמהן מורכב הענן: פלטפורמה, תוכנה ויישומים. המיקוד כיום בשכבת היישומים נעשה יותר ויותר משמעותי".

רמי שטיינפלד, סמנכ"ל המגזר הציבורי במיקרוסופט ישראל. צילום: קובי קנטורלדברי שטיינפלד, "ארגונים ממשלתיים מתחילים להבין את התועלות הטמונות במיחשוב הענן הציבורי ומתחילים לבחון האם ליישם ענן פרטי או ציבורי". הוא הוסיף, כי "כל ארגון, ממשלתי-ציבורי ואחר, יכול למצוא את עצמו עם יישומים בענן הציבורי".

"אנחנו, במיקרוסופט, מתייחסים לכלל ההיבטים בכל הענן – החל מכיסוי מלא מרמת התשתית, עבור בפלטפורמה וכלה ביישומים, לרבות השימוש בהם בשני סוגי העננים, כיוון שלשם העולם הולך", אמר.

שטיינפלד סיים בציינו, כי "המטרה של המגזר הממשלתי-ציבורי היא לשים את האזרח במרכז. רוב משרדי הממשלה נדרשים לשינוי באופן החשיבה ובהטמעת פתרונות על מנת לממש תפיסה זו באופן מיטבי, והענן יכול לסייע בכך".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים