AMD מפטרת 10% מהעובדים

הפיטורין יבוצעו כחלק ממהלך לקיצוץ של 200 מיליון דולרים בהוצאות, על מנת לקדם התמקדות במכשירים בעלי צריכת חשמל נמוכה, בשווקים מתפתחים ובענן, תחומים שעליהם תשים החברה דגש מעתה והלאה ● נכון לסוף חודש יולי העסיקה AMD כ-11,100 עובדים ב-47 אתרים ברחבי העולם

AMD הודיעה על כוונתה לפטר 10% מהעובדים במסגרת מהלך לקיצוץ של 200 מיליון דולרים בהוצאות בשנת 2012. נכון לסוף חודש יולי העסיקה AMD כ-11,100 עובדים ב-47 אתרים ברחבי העולם.

המנהלים של יצרנית השבבים השנייה בגודלה בעולם מסרו בשלושה בנובמבר כי המהלך לקיצוץ בהוצאות, שיכלול מלבד הפיטורין גם אמצעים לפישוט פעילותה של החברה, נועד לקדם התמקדות במכשירים בעלי צריכת חשמל נמוכה, בשווקים מתפתחים ובענן, תחומים שעליהם תשים החברה דגש מעתה והלאה.

הקיצוץ בהוצאות יושג בעיקר באמצעות צמצום של כוח האדם, פישוט הפעילות, השקעה במחקר ופיתוח ויוזמות אסטרטגיות בשלושה התחומים העיקריים שבהם תתמקד החברה.

"צמצום מבנה ההוצאות ומיקוד של כוח האדם שלנו ברחבי העולם בהזדמנויות הבולטות לצמיחה ישפרו את מעמדה של AMD בתחרות ויאפשרו לנו לקדם מערך מאוזן של פעילויות אסטרטגיות מתוך שאיפה להאיץ את הצמיחה שלנו בעתיד", מסר נשיא AMD ומנכ"ל החברה, רורי ריד. "האמצעים שבהם אנו נוקטים נועדו לשפר את יכולתנו לתת מענה עקבי לצרכים של מסד הלקוחות העולמי שלנו ולבסס את מעמדנו המוביל בתחומים של צריכת חשמל נמוכה, שווקים מתפתחים וענני מיחשוב".

מנהלי החברה העריכו כי הארגון מחדש – שיכלול, מלבד פיטורי העובדים, גם צמצום מספרם של עובדי הקבלן – יסייע לחסוך כ- 10 מיליון דולרים ברבעון הראשון של השנה – ו-118 מיליון דולרים נוספים ברבעון הראשון של שנת 2012. הפיטורין יושלמו עד סוף הרבעון הראשון ויבוצעו בכל הדרגות ובכל המשרדים האזוריים של החברה, נמסר מ-AMD.

כזכור, בתחילת השנה נאלץ המנכ"ל הקודם של החברה, דירק מאייר, להתפטר מתפקידו לאחר שבמועצת המנהלים של AMD לא היו מרוצים מהתגובה האיטית של החברה לגאות בשווקים של המכשירים הניידים, דוגמת מחשבי לוח וטלפונים חכמים. בתום שמונה חודשים של חיפושים מונה לתפקיד מנכ"ל AMD רורי ריד, שבתפקידו הקודם כיהן כנשיא של יצרנית המחשבים לנובו (Lenovo).
אנליסטים מתחו ביקורת על החיפוש הממושך אחר מנכ"ל חדש ל-AMD, ועל כך שבמשך כל התקופה שימש מנהל הכספים הראשי של החברה, תומס זייפרט, כמנכ"ל זמני, מצב שפגע עוד יותר במעמדה של AMD בשווקים החשובים והעניק יתרון נוסף למתחרה הגדולה אינטל (Intel) ולמתחרה הבולטת בשווקים של המכשירים הניידים, ARM.

AMD

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים