יבמ הכריזה על חמשת הסטארט-אפים שעלו לשלב הגמר בתחרות SmartCamp ישראל

C-B4 Predictive analytics, מינטיגו, סקיולרט, וייב גארד ו-FST21 יתחרו בשבוע הבא בגמר הישראלי של התחרות, על מקום בגמר העולמי - שיערך בסן פרנסיסקו בתחילת 2012

חמש חברות סטארט-אפ ישראליות עלו לשלב הגמר של תחרות SmartCamp של יבמ (IBM), בו תיבחר החברה שתייצג את ישראל בתחרות הגמר העולמית. החמש הן C-B4 Predictive analytics, מינטיגו (Mintigo), סקיולרט (Seculert), וייב גארד (Wave Guard Technologies) ו-FST21. שלב הגמר הישראלי יערך בפורום יבמ בבית החברה בפתח-תקווה, ביום ד' הקרוב, ובסיומו יוכרז הסטארט-אפ הזוכה, שיתחרה בגמר העולמי של התחרות, שיערך בסן פרנסיסקו בתחילת 2012.

בין חמש החברות שעלו לגמר, שתיים פועלות בתחום אנליזה עסקית והניתוח של בסיסי נתונים גדולים, שתיים עוסקות באבטחה מפני איומים וירטואליים ופיזיים וחברה אחת מפתחת ישום לניטור קרינה ברשתות סלולריות.

C-B4 Predictive analytics מפתחת תוכנה לזיהוי וניתוח דפוסי נתונים נסתרים במחסני נתונים בנפחים גדולים. המערכת שפיתחה החברה מתאימה במיוחד לעולם המסחר הקמעונאי וניהול קשרי לקוחות (CRM).

מינטיגו מציעה לחברות טכנולוגיה, מוסדות פיננסים וספקיות תקשורת, שירות מבוסס טכנולוגיה המאפשר גיוס ממוקד של לקוחות חדשים בעלי ערך גבוה. השירות שמציעה מינטיגו מתבסס על מערכת טכנולוגית המאפשרת ניתוח מידע עצום (Big Data) ומייצר גידול חד בשיעורי המרה ומכירות.

סקיולרט מפתחת פתרון אבטחה מבוסס ענן במודל תוכנה כשירות (SaaS). המערכת של סקיולרט מציעה ללקוחות התראות בזמן אמת על איומי סייבר גלובליים העלולים להשפיע גם על הרשת הפנימית שלהם.

וייב גארד מציעה פתרון יעיל וזול לניטור ולבקרת קרינה סלולרית, המבוסס על ניתוח מידע גולמי הקיים באופן רציף בכל רשתות הסלולר בנוגע לאנטנות הסלולריות.

FST21 מפתחת מערכות ניהול גישה ופתרונות אוטומציה, המבוססות על מגוון טכנולוגיות ואמצעי זיהוי, שנועדו להגביר את הביטחון בבנייני מגורים ומשרדים.

יבמ מדווחת, כי השנה נרשמו לתחרות SmartCamp יותר מ-70 חברות הזנק, במגוון רחב של תחומי פיתוח ומודלים עסקיים. ההשתתפות בתחרות היתה פתוחה לחברות בנות פחות מחמש שנים, בבעלות פרטית, שמחזור ההכנסות שלהן בשנה האחרונה עמד על פחות ממיליון דולרים. תחומי העיסוק של החברות האלה צריכים להשתלב עם רעיון העולם החכם של יבמ.

על חבר השופטים של התחרות בישראל נמנים גיל וייזר – יו"ר BGN טכנולוגיות, ברוך גינדין – מנכ"ל גרטנר (Gartner) המזרח התיכון, ד"ר יהושע גליטמן – יו"ר קבוצת קפיטל פוינט, ד"ר אסתר לוצאטו – שותפה בכירה בחברת עורכי הפטנטים לוצ'אטו את לוצ'אטו וד"ר מיקי רודה – סגן נשיא ביבמ.

התחרות, נמסר מיבמ, משתלבת ביוזמה של החברה – החותרת לעודד ולסייע לדור הבא של חברות הזנק למצות את ההזדמנויות העסקיות בתחומי תעשייה צומחים במהירות. "התחרות היא חלק מתכנית 'היזם הגלובאלי' המספקת למיזמים טכנולוגיים צעירים תמיכה ומשאבים בתחום המוצרים, כוח האדם והמיומנות המקצועית וקידום המכירות", ציין וובה סורוקה – מנהל היחידה לטכנולוגיות גלובאליות של יבמ (GTU), המנהלת את התחרות בישראל.

תחרות SmartCamp של יבמ מיועדת לזהות ולקדם טכנולוגיות חדשות במסגרת מיזם ה-"עולם החכם" של החברה. התחרות הישראלית היא אחת מתשע תחרויות כאלה אותן מקיימת יבמ סביב העולם, כאשר הזוכה בכל מדינה עולה לשלב הגמר של התחרות העולמית, שתיערך, כאמור, בתחילת 2012. עד כה נערכו תחרויות דומות בבנגלור שבהודו, באוסטין טקסס שבארה"ב, בברצלונה, בניו-יורק ובשבועות הקרובים צפויות תחרויות, בנוסף לישראל, גם באיסטנבול, לונדון, בייגין וריו דה-ז'נרו.

היחידה לטכנולוגיות גלובאליות של יבמ בישראל, GTU, עומדת בקשר עם חברות טכנולוגיות ישראליות על מנת לקדם שיתופי פעולה, אשר יניבו פתרונות בעלי ערך מוסף המשותף לשני הצדדים. היחידה מהווה צומת קשר מרכזי בין יבמ ובין גופי היי-טק ומפתחים בישראל המעוניינים לעשות עסקים ולשתף פעולה עם יבמ העולמית. כיום מקיימת היחידה פעילות משותפת עם כ-150 חברות ישראליות ומניבה כ-1.2 מיליארד דולרים בשנה של עסקאות משותפות עימן.

ביום האירוע ניתן יהיה לצפות בו בשידור ישיר בכתובת הבאה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים