בקרוב: גרסה מיוחדת של פיירפוקס לטאבלטים

הגרסה מבוססת על גרסת הדפדפן לטלפונים מבוססי אנדרואיד, אך היא כוללת שינויים שתכליתם לנצל את נכסי המסך הגדול יותר שמציעים הטאבלטים ● עדיין לא ברור מתי תושק הגרסה הרשמית של פיירפוקס לטאבלטים

מוזילה: התוספים - הסיבה לפופולריות של פיירפוקס

ארגון מוזילה (Mozilla), העומד מאחורי הדפדפן הפופולרי פיירפוקס (Firefox), מפתח גרסה מיוחדת של הדפדפן שתהיה מיועדת לשימוש בטאבלטים. הגרסה מבוססת על גרסת הדפדפן לטלפונים מבוססי אנדרואיד (Android), אך היא כוללת שינויים שתכליתם לנצל את נכסי המסך הגדול יותר שמציעים הטאבלטים.

השינויים העיקריים לעומת הגרסה המיועדת לטלפונים נמצאים בממשק של הדפדפן. אחד מהם נמצא ב-Awesome Bar, פס הכתובות והחיפוש של פיירפוקס, שדומה כעת הרבה יותר לגרסה השולחנית שלו וכולל, לדוגמה, כפתור חזרה גדול ובולט, כפתור שמאפשר הוספה מיידית של הכתובת הנוכחית לרשימת המועדפים, ועוד. במקביל, שורת הכתובת עצמה ארוכה יותר, והתפריט שמאפשר גישה מהירה להיסטוריה, סימניות ולפעילות המסונכרנת של שולחן העבודה, עבר שמאלה ומציג תוצאות ברורות ומסודרות יותר.

שינוי משמעותי נוסף הוא שובן של לשוניות האתרים. אם בגרסאות הנוכחיות של פיירפוקס לסביבת המובייל צריך להזיז את המסך הראשי ימינה כדי לראות רשימה וויזואלית של האתרים הפתוחים בדפדפן, כעת תופיע אותה רשימה בדיוק בצד שמאל, אבל באופן קבוע, בעת שימוש בדפדפן כשהטאבלט נמצא במצב אופקי. במצב אנכי יוצגו הלשוניות מעל שורת הכתובת, בדומה לדפדפן בגרסתו העיקרית למחשבים, אך ללא תצוגה וויזואלית.

עדיין לא ברור מתי תושק הגרסה הרשמית של פיירפוקס לטאבלטים או האם היא תהיה זמינה למכשירי אנדרואיד בגרסה שנמוכה מ-3.0.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים