ארצות הברית: משרד המשפטים בודק את נושא רכישת הפטנטים של נורטל

המשרד חושש שהעסקות עלולות לפגוע בתחרות, בכך שרוכשי הפטנטים ישתמשו בהם כדי למנוע חדירה של שחקניות חדשות לשווקים מתפתחים ● ככל הנראה, הבדיקה מתמקדת באפל ובגוגל, שהגישו הצעות לרכישת הפטנטים של נורטל

משרד המשפטים האמריקני פתח בבדיקה בעניין ההצעות לרכישת הפטנטים של נורטל (Nortel), מחשש שהעסקות עלולות לפגוע בתחרות – כך דווח בידיעה שפורסמה בוול-סטריט ג'ורנל (Wall Street Journal).

היצרנית של ציוד הטלקום מקנדה, שפשטה את הרגל, העמידה למכירה 6,000 פטנטים בתחומי הווידיאו, ה-Wi-Fi ותקשורת הנתונים הסלולרית בטכנולוגיית LTE. על פי הידיעה, במשרד המשפטים האמריקני חוששים שרוכשי הפטנטים ישתמשו בהם כדי למנוע חדירה של שחקניות חדשות לשווקים מתפתחים.

נראה, כי הבדיקה מתמקדת בעיקר באפל (Apple) ובגוגל (Google). גוגל הגישה הצעה בסכום של 900 מיליון דולרים, אך הבדיקה לא העלתה עדיין דבר. גם אפל, שמאחוריה קרבות רבים בתחום הפטנטים, הגישה הצעה לרכישת פטנטים של נורטל.

בחודש אפריל הורה משרד המשפטים האמריקני לחברות שביקשו להניח יד על 882 פטנטים של נובל (Novel), בהן אפל ומיקרוסופט (Microsoft), לרכוש רישיון לשימוש בחלק מהפטנטים במקום לרכוש את הפטנטים עצמם. זאת, בשל חשש מפני ההשלכות שעלולות להיות לעסקה על זירת הקוד הפתוח.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים