גוגל – במקום הראשון בדירוג מוניטין התאגידים בארצות הברית ל-2011

ענקית החיפוש הורידה מפסגת הרשימה את תאגיד ברקשייר האת'אווי של וורן באפט ● היא דורגה ראשונה בגלל הביצועים הכספיים שהציגה ועקב ההערכה שרוחש הציבור לסביבת העבודה שהיא מספקת לעובדיה ● חברות IT נוספות בעשירייה הראשונה הן אפל, שהגיעה למקום החמישי, אינטל, שדורגה שישית, ואמזון - במקום השמיני ● פייסבוק, שנמדדה השנה בראשונה, הגיעה למקום ה-31

גוגל (Google) היא התאגיד בעל המוניטין הכי טוב בארצות הברית: בסקר השנתי שבדק את הנושא הגיעה ענקית החיפוש למקום הראשון, לפני אפל (Apple), שהגיעה למקום החמישי, וחברות IT נוספות. הסקר נערך אונליין על ידי האריס אינטראקטיב (Harris Interactive) בחודשים ינואר ופברואר, בהשתתפות 30 אלף אמריקנים.

החברה הגיעה למקום הראשון אף שזו הייתה שנה בינונית מבחינת הביצועים הכספיים שלה ולמרות הפרסומים על חקירות רגולטוריות שונות המתנהלות נגדה. היא הורידה מפסגת הדירוג את ברקשייר האת'אווי (Berkshire Hathaway), התאגיד של וורן באפט, שירד בדירוג למקום הרביעי.

מנהלי המחקר מסרו לעיתונות הכלכלית בארצות הברית, כי גוגל דורגה ראשונה בגלל הביצועים הכספיים שהציגה ועקב ההערכה שרוחש הציבור לסביבת העבודה שהחברה מספקת לעובדיה.

במקום השני ברשימה השנה דורג התאגיד ג'ונסון אנד ג'ונסון (Johnson & Johnson), ובשלישי – 3M, תאגיד הפועל, בין השאר, בעולם הציוד המשרדי. אפל עלתה שבעה מקומות בדירוג – מהמקום ה-12 לזה החמישי. ערך השוק של אפל הוא הגבוה בעולם בין חברות הטכנולוגיה. עם זאת, יש לציין שקיים הבדל בין ערך שוק לבין מחזור מכירות. חברת הטכנולוגיה בעלת מחזור המכירות הגבוה ביותר היא HP, ולאחריה יבמ (IBM). שתי החברות הללו לא נכללו בעשירייה הראשונה של הדירוג, אלא רק בעשירייה השלישית שלה: HP דורגה במקום ה-25 ויבמ – במקום ה-26.

חברות טכנולוגיה נוספות שנמצאות בעשירייה הראשונה בדירוג השנה הן ענקית המעבדים אינטל (Intel), שהגיעה למקום השישי זו השנה השנייה ברציפות, ואמזון (Amazon), שנמצאת במקום השמיני – שלב אחד גבוה יותר מהמקום התשיעי שאליו הגיעה החברה אשתקד. כן נכללות בעשירייה הראשונה Kraft Foods (שביעית), General Mills (תשיעית) ודיסני (עשירית).

חברת IT שרשמה השנה צניחה בדירוג היא מיקרוסופט (Microsoft), שירדה מהמקום השביעי ב-2010 למקום ה-16 ב-2011. פייסבוק (Facebook), שנמדדה השנה בראשונה, הגיעה למקום 31. חברות טכנולוגיות נוספות המצויות ברשימה הן דל (Dell) במקום ה-37, וריזון (Verizon) במקום ה-39 ו-AT&T, שדורגה במקום ה-41.

הדירוג מודד את המוניטין של כל אחד מהתאגידים בהתבסס על מדדים כגון אחריות חברתית, היחס הרגשי של הצרכנים הנסקרים למותג, הביצועים הכספיים של התאגיד וסביבת העבודה שלו. 16 מ-60 התאגידים שנסקרו בדירוג קיבלו ציון 80 ומעלה, הנחשב ל-"מצוין".

יצוין, כי את הרשימה סוגרת חברת הביטוח AIG.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים