הרווח הנקי של טלדור צנח ב-70% ב-2008

את הרבעון האחרון של השנה סיימה החברה בהפסד נקי של 7.48 מיליון שקלים ● על תוצאות הרבעון הרביעי השפיעו בין היתר ההפסד הגולמי בפרויקט מע"צ, וההוצאה החד פעמית בגין פרישת המנכ"ל הקודם, דורון ספיר ● אריה רימיני, מנכ"ל טלדור: "ללא ההוצאות החד פעמיות שבוצעו ברבעון המסיים של 2008, הייתה טלדור מציגה המשך שיפור ברווח ובשיעורי הרווחיות"

טלדור פרסמה הבוקר (ב') את תוצאותיה העסקיות לרבעון האחרון של שנת 2008 ולשנה כולה. בעוד שהכנסותיה עלו באופן צנוע – הרווח הנקי ספג פגיעה קשה. כך, במהלך הרבעון המדווח הציגה החברה הכנסות בסך 182.62 מיליון שקלים – ירידה של 1.74% לעומת הכנסות בסך 185.76 מיליון שקלים ברבעון המקביל ב-2007. בחישוב שנתי, עלו הכנסותיה של טלדור ל-702 מיליון שקלים – גידול של 9.01% לעומת 643.99 מיליון השקלים עליהם דווח ב-2007.

לעומת זאת, החברה סיימה את הרבעון האחרון של 2008 בהפסד נקי של 7.48 מיליון שקלים, לעומת רווח נקי של 3.11 מיליון שקלים ברבעון המקביל ב-2007. בחישוב שנתי, צנח הרווח הנקי של החברה ל-3.1 מיליון שקלים – נפילה של כ-70% לעומת רווח נקי של 10.8 מיליון שקל ב-2007. הסיבה לצלילה החדה היא ככל הנראה הוצאות החד פעמיות שבוצעו ברבעון הרביעי.

הכנסותיה הרבעוניות של טלדור מביצוע פרויקטים במגזר מערכות התקשורת הסתכמו ב-107.48 מיליון שקלים – ירידה של כ-3.1% לעומת הרבעון המקביל ב-2007. ההכנסות ממגזר התקשורת והתשתיות הסתכמו ברבעון ב-78.7 מיליון שקלים – ירידה של כ-2.5% הרבעון המקביל ב-2007. בשנת 2008 כולה הסתכמו ההכנסות ממגזר המערכות ב-421.62 מיליון שקלים – גידול של 15.5%. מגזר התקשורת והתשתיות חולל הכנסות של 282.72 מיליון שקלים – קיטון של 0.6%.

הרווח הגולמי הרבעוני של טלדור עמד על 23.95 מיליון שקלים – ירידה של 40.3% לעומת רווח גולמי של 40.11 מיליון שקלים ברבעון המקביל ב-2007. הרווח הגולמי השולי ברבעון המדווח עמד על 13.1% לעומת 21.6% ברבעון המקביל ב-2007.

ברבעון המדווח רשמה החברה הוצאות תפעוליות בסך 30.62 מיליון שקלים – פיחות של 2.17% לעומת 31.29 מיליון שקלים ברבעון המקביל ב-2007. הוצאות המכירה והשיווק פחתו ב-18.6% ל-9.59 מיליון שקלים, אך ההוצאות הניהוליות גדלו ב-10.9% ל-19.21 מיליון שקלים. ההוצאות האחרות פחתו ב-21.8% ל-1.72 מיליון שקלים.

כך, ברבעון המדווח הציגה החברה הפסד תפעולי של 6.56 מיליון שקלים לעומת רווח תפעולי של 8.81 מיליון שקלים ברבעון המקביל בשנה הקודמת. בחישוב שנתי, פחת הרווח התפעולי פחת ב-48.9% ל-13.68 מיליון שקלים לעומת 24.76 מיליון שקלים בשנת 2007.

על תוצאות החברה ברבעון הרביעי של 2008 השפיעו בין היתר ההפסד הגולמי בפרויקט מע"צ, וכן ההוצאה החד פעמית בגין פרישת המנכ"ל הקודם, דורון ספיר. למרות הכל, טלדור סיימה את 2008 בתזרים חיובי מפעילות שוטפת של 6.6 מיליון שקלים.

אריה רימיני, מנכ"ל טלדור: "ב-2008 הצליחה טלדור לשמור על מיצובה העסקי הגבוה ולהתמיד באסטרטגיה לחיזוק פעילות התוכנה כמנוע הצמיחה המוביל של החברה. טלדור זכתה ב-2008 בכמה פרויקטי פיתוח גדולים, ונהנתה מהרכישות המוצלחות של החברות שילוב וריסק מודולס שבוצעו במחצית השנייה של 2007. טלדור ממשיכה להתמקד בצמצום פעילויות בעלות שיעורי רווחיות נמוכה, וללא ההוצאות החד פעמיות שבוצעו ברבעון המסיים של 2008, הייתה טלדור מציגה המשך שיפור ברווח ובשיעורי הרווחיות".

רימיני הוסיף, כי "על רקע המשבר הכלכלי העולמי והחשש להאטה בפעילות בענף, נוקטת טלדור בכל הפעולות הנדרשות ומבצעת בחינה מדוקדקת של מצב השווקים בהם היא פועלת, תוך הקפדה ופיקוח הדוק על רמת ההוצאות. טלדור ממשיכה לחזק את כוחה בקרב לקוחות המגזר הציבורי-בטחוני, המהווים כיום כ-50% מסך הכנסות החברה. המשך שינוי תמהיל ההכנסות וההתמקדות בצמצום הפעילויות בעלות שיעורי הרווחיות הנמוכים יותר, לצד חיזוק תהליכי ההתייעלות בחברה יאפשרו לטלדור להתמודד בהצלחה עם אתגרי שנת 2009".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים