הישראלים מתבלטים ב-MWC: מכון הייצוא מקדם, HP מקשרת ואפילו סטיב באלמר מעורב

יממה לפני נעילת כנס הסלולר בברצלונה, מסכמות החברות הישראליות שהשתתפו בו את הצלחותיהן ● "ישראל הצליחה להציג בעוצמה רבה ואפקטיבית את היתרונות היחסיים של חברות התקשורת הישראליות בפני ענקיות התקשורת ומפעילי התקשורת הניידת בעולם", אמר אבי חפץ, מנכ"ל מכון הייצוא ● "מספר הפגישות שתואמו עד כה בברצלונה גבוה בעשרות אחוזים לעומת מספר הפגישות שהתקיימו בכנס בשנה שעברה", מסרה HP, ששלחה לברצלונה משלחת מטעם יחידת ה-ITD שלה

תערוכת MWC (ר"ת Mobile World Congress) בברצלונה תינעל מחר (ה'), ואפשר בהחלט לעשות סיכום ביניים קטן: המאמץ של מכון הייצוא ומינהל סחר חוץ במשרד התמ"ת הוביל עד כה ליותר מ-1,500 מפגשים עסקיים בין ענקיות התקשורת בעולם, כמו RIM, וודאפון (Vodafone), טלפוניקה (Telefonica), טי-מובייל (T-Mobile), צ'יינה מובייל (China Mobile), אריקסון (Ericsson), אורנג' (Orange), גוגל (Google), טלקום איטליה (Telecom Italia), נוקיה (Nokia), סוני אריקסון (Sony Ericsson), יבמ (IBM), פוג'יטסו ()Fujitsu AT&T Global, TDS ועוד, לבין עשרות החברות הישראליות המציגות בביתן מכון הייצוא.

אבי חפץ, מנכ"ל מכון הייצוא, סיכם את ההשתתפות הישראלית בתערוכה ואמר, כי "ישראל הצליחה להציג בעוצמה רבה ואפקטיבית את היתרונות היחסיים של חברות התקשורת הישראליות בפני ענקיות התקשורת ומפעילי התקשורת הניידת בעולם". עד לסיום התערוכה, מעריך חפץ, כי יתקיימו כ-2,000 מפגשים עסקיים.

פידבוקס הישראלית מדווחת על מגעים עסקיים מתקדמים בין ענקית הקמעונאות באירופה מטרו (Metro) – בעלת 4,500 סניפים ברחבי אירופה, לבינה. פידבוקס פיתחה מערכת למשובי לקוחות בזמן אמת, המשודרים בטכנולוגיה סלולרית ונקלטים במרכז בקרה, כך שאפשר לנתח את הנתונים באותו רגע ולאורך זמן. פידבוקס נמצאת בפיילוט עם כמה גופי קמעונאות גדולים בישראל. בפגישה עם מטרו, סוכם כי ייבחן פיילוט בכמה סניפים של הרשת. בנוסף, נפגשו נציגי פידבוקס בתערוכה עם כמה אינטגרטורים בינלאומיים לשם סגירת הסכמי הפצה והטמעה ברחבי העולם, בהם Unitronics, המספקת שירותי חומרה ותוכנה למרבית הגופים הגדולים בספרד.

אקסנצ'ר בילט-אין

IP gallery הודיעה, כי היא נמצאת במגעים מתקדמים עם האינטגרטור הבינלאומי מהמובילים בעולם, אקסנצ'ר (Accenture), שבחר להתקין את המערכת של IP gallery במעבדות החברה כפלטפורמה עדיפה לספקי שירות. מערכת החברה מאפשרת לספקי שירות באשר הם לספק שירותים מתקדמים עם ממשקים שקופים לקהילות חברתיות כמו פייסבוק (Facebook) וסקייפ (Skype).

מתקרבים למזרח

מבומרינג (BoomeRing) נמסר, כי "נפגשנו באמצעות מכון היצוא עם האינטגרטור ההודי המוביל HCL, בעל מחזור מכירות של 5.5 מיליארד דולרים ובעל 600 אתרים בהודו, אפריקה ובמזרח התיכון. סוכם על פיילוט בשני שלבים: בשלב הראשון, HCL יקימו מערכת עצמאית לבדיקה טכנית, ובשלב השני, בתוך שישה חודשים יועבר לביצוע ללקוחות של HCL.  בומרינג מציעה מגוון פתרונות תקשורת לארגונים ולספקי שירות ברחבי העולם. התוכנה שלה יודעת לגרום לכך ששיחת טלפון היוצאת או נכנסת לטלפון הנייד של העובד, תעבור דרך מרכזיית הארגון, תנצל את הפונקציונליות של המרכזייה ותיהנה מתעריף מוזל. הפתרון מעלה את השימוש בקווים נייחים ובכך מאפשר למפעילי VoIP ולמפעילי טלפוניה קווית להגדיל תעבורה ורווחיות".

זולגים לכיוון אירופה

Toda!Cell מוסרת, כי "אנו נמצאים במגעים מתקדמים עם אחד הגופים המרכזיים באירופה השייך לקבוצת תקשורת מהגדולות ביבשת. מימוש העסקה תאפשר לחברה האירופית חדירה מהירה לשוק הפרסום בסלולר, ול-Toda!Cell גישה לתקציבי ענק בשוק המערב אירופי. Toda!Cell מתמחה בפרסום ממוקד בסלולרי שלא על ידי מפעילים. החברה מציעה שטחי פרסום של אתרי אינטרנט, שאפשר לגלוש אליהם דרך המובייל למפרסמים.

חלום שהופך למציאות

בתוך כך, יש גם סיפור הצלחה שנראה כמו חלום שהתגשם: פגישה שנערכה בין נציגי GSTAT ובין נציגי נוקיה העולמית במטרה לבחון את שילובה בשיתוף הפעולה המתוקשר בין נוקיה לבין מיקרוסופט (Microsoft), הובילה לפגישת המשך בלתי מתוכננת בין אורי דוידוביץ', סמנכ"ל פיתוח עסקי של GSTAT, ובין סטיב באלמר, מנכ"ל מיקרוסופט העולמית.

דוידוביץ', שחברתו מציגה לראשונה בתערוכה בביתן מכון הייצוא, סיפר, כי "באלמר היה קשוב להצגת יכולות החברה ואף התעניין לדעת כיצד יכולה החברה, אשר פעילותה מבוססת על טכנולוגיות מיקרוסופט, להשתלב בתוך זמן קצר". הפגישה נמשכה כ-10 דקות, ובסיכומה קיבל דוידוביץ' מטלות ו"שיעורי בית" שאותם התבקש להעביר ישירות לכתובת המייל האישית של באלמר.

GSTAT מתמחה בפיתוח ויישום פתרונות אנליטיים מתקדמים. החברה מספקת ניתוח מהיר ואיכותי של מידע על לקוחות ובאופן זה מאפשרת איתור לקוחות פוטנציאליים להגדלת פעילות, חיזוי נטישת לקוחות ופילוח לקוחות. החברה גם מפתחת מוצרי תוכנה חדשניים מסוגם בעולם, תחת שם המותג Xeligence, שנועדו לייעל את תהליכי העבודה של מערכי שיווק והסיכונים של ארגונים מרובי לקוחות. היא מספקת כיום שירותים בתחומי פעילותה לבנקים בישראל, לחברות כרטיסי האשראי, למרבית חברות הביטוח והתקשורת ועוד.

"זה חלומה של כל חברה ישראלית להגיע לראש הפירמידה של חברה כמו מיקרוספוט, ולסטיב באלמר בפרט", אמר אורי דוידוביץ' בהתרגשות.

HP כחול-לבן

גם HP העולמית מקיימת בתערוכת הסלולר עשרות מפגשים בין חברות ישראליות לארגוני טלקום מובילים לבין מנהלי עסקים בכירים ב-HP, לצורך יצירת שיתופי פעולה טכנולוגיים ועסקיים.

ITD, היחידה הגלובלית של HP לאיתור ותמיכה בחברות טכנולוגיה ישראלית ולקידומן בעולם, הוציאה משלחת מכובדת מטעמה לתערוכת MWC ומציעה לחברות היי-טק ישראליות שמשתתפות בתערוכה להציע יחד עם HP פתרונות טכנולוגיים משולבים בפני ארגוני טלקום הנמנים עם לקוחותיה הרבים.

מ-HP נמסר, כי "מספר הפגישות שתואמו עד כה בברצלונה גבוה בעשרות אחוזים לעומת מספר הפגישות שהתקיימו בכנס בשנה שעברה, דבר המצביע על עניין רב בשילוב הטכנולוגיה הישראלית עם סל הפתרונות הטכנולוגיים והשירותים של HP".

ל-HP קשרים עסקיים חובקי עולם עם קבוצות טלקום מובילות, שנהנות מפתרונות טכנולוגיים משולבים ומעטפת של שירותי אינטגרציה המסופקים על ידה, המאפשרים להם לשמור על יתרון טכנולוגי תמידי. בסך הכל, היקף העסקים העולמי של HP בתחום הטלקום עמד השנה על כ-10 מיליארד דולרים. זאת ועוד, כידוע, השנה רכשה HP את חברת פאלם (Palm) בכ-1.2 מיליארד דולרים, דבר שמבטיח לה התעניינות רבה בתחום הצרכני.

הראל יפהר, מנהל זרוע HP, מסר, כי "ITD מעניקה לשותפותיה מישראל מעמד מיוחד, כמו גם יתרון משמעותי בנקודת הפתיחה מול קבוצות הטלקום העולמיות. HP פותחת דלתות ומקצרת טווחים. זאת לעומת חברות הפועלות באופן עצמאי ולעתים נתקלות בקשיים או בעיכובים בהגעה אל מקבלי ההחלטות בחברות הטלקום המובילות".

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ר.ל

    אורי דוידוביץ,גדל התחנך ולמד הכל בנס טכנולוגיות ולא אחרת. זו היתה המקפצה שלו,נס טכנולוגיות תשאר הגדולה והמובילה בכל ישראל.

  2. אורי שני

    אורי דוידוביץ היקר,תמשיך בעשיית חיל מעריכים וגאים מאד. משפחת שני המורחבת.

אירועים קרובים