מנגנון חדש באינטרנט אקספלורר 9 יסייע למנוע מעקב של אתרי אינטרנט אחר הגלישה

המנגנון החדש מתריע מפני רכיבים המשולבים בדפי אינטרנט ועלולים לאפשר מעקב אחר הגלישה - דוגמת פרסומות או יישומונים של חברות מסוימות ● הוא ישולב בגרסת Release Candidate הראשונה של הדפדפן, שאמורה להופיע בתחילת השנה הבאה

מיקרוסופט (Microsoft) הציגה אתמול (ג') מנגנון אבטחה חדש שבכוונתה להוסיף לאינטרנט אקספלורר 9 (Internet Explorer 9) על מנת לסייע לגולשים שמבקשים למנוע מאתרי אינטרנט לעקוב אחר פעילותם במהלך הגלישה.

המנגנון מתריע מפני רכיבים המשולבים בדפי אינטרנט ועלולים לאפשר מעקב אחר הגלישה – דוגמת פרסומות או יישומונים של חברות מסוימות. הוא ישולב בגרסת Release Candidate הראשונה של הדפדפן, שאמורה להופיע בתחילת השנה הבאה.

"הדפדפן כולל רשימה של כתובות אינטרנט שבהן ניתן לבקר רק בעקבות לחיצה בפועל של המשתמש על קישור, או הקלדה של אותה כתובת. כך מוגבלת האפשרות של אתרים אלה להשיג מידע אודות הגלישה", הסביר דין חכמוביץ', מנהל הפיתוח של אינטרנט אקספלורר, בהודעה שפרסם בבלוג. "מדובר במעין רשימה של Do Not Call, אם להשתמש בדוגמה מעולם השיווק הישיר, וזהו אמצעי אחד מני רבים שנדונו במסגרת השאיפה ליצור מנגנונים של Do Not Track".

עוד הסביר חכמוביץ', כי "המודעות של המשתמשים לגבי היכולת לעקוב אחר פעילותם מועטה מאוד", והרשימה נועדה לסייע להם למנוע את המעקב. במסגרת הפתיחות, מאפשרת החברה גם לגורמים מצד שלישי להכין רשימות דומות ולארח אותן באתרי האינטרנט שלהם, הוסיף. המשתמשים יכולים להוריד רשימות כאלה למחשב שלהם, ואלה שהורדו יעודכנו באופן אוטומטי ברגע שהרשימה המקורית תתעדכן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים