מיקרוסופט מציעה כסף ללקוחות Salesforce.com כדי שיעברו להשתמש במערכת ה-CRM שלה

החברה הודיעה, כי תשלם 200 דולרים לכל לקוח שיעבור למערכת שלה מזו של Salesforce.com ● היא הציעה את התשלום במודעה שפורסמה במקביל לפתיחת כנס המשתמשים Dreamforce שעורכת המתחרה ● ב-Salesforce.com טענו בתגובה שמדובר בצעד נואש של מיקרוסופט

מיקרוסופט (Microsoft) מחממת את התחרות מול Salesforce.com בגזרת המערכות לניהול יחסי לקוחות (CRM): במודעה שפרסמה הענקית מרדמונד השבוע, במקביל לתחילת כנס המשתמשים Dreamforce של מתחרתה, הודיעה החברה שהיא מוכנה לשלם לחברות 200 דולרים עבור כל משתמש שהן יעבירו מתוכנת ה-CRM של Salesforce.com למערכת המקבילה שלה. יוזמה זו, שתשולם בדמות החזר, יכולה, במקרים של חברות מסוימות, להגיע לכמה עשרות אלפי דולרים, ואף יותר.

המהלך של מיקרוסופט הוא האחרון בינתיים ביריבות הקשה שהולכת ומתגבשת בין שתי החברות לגבי אספקת יישומי ושירותי CRM באמצעות מיחשוב הענן.

Salesforce.com, שמוכרת תוכניות לארגון קשרים ללקוחותיה, נחשבת למובילה במכירות בתחום הזה עבור מיחשוב הענן. היא מנהלת מערכה אגרסיבית למדי נגד שימוש בתוכנות מותקנות – תחום שעד לא מזמן היה כל מה שמיקרוסופט הציעה בהיבט של ניהול קשרי לקוחות. עם זאת, באחרונה מבצעת מיקרוסופט מהלך שבמסגרתו היא מספקת שירותים רבים באמצעות מיחשוב הענן, ומציעה שילוב של תוכנות מותקנות עם מאגרי נתונים שנגישים באופן מקוון.

"אנחנו מאמינים שלקוחות לא צריכים לשלם פרמיה בכדי להשיג הצלחה עסקית", כתב מייקל פארק, מנהל בכיר במיקרוסופט, במכתב פתוח שפורסם כמודעה שכוונה ללקוחות Salesforce.com. במכתב הוא פונה למשתתפים בכנס Dreamforce לבקש מ-Salesforce.com להצדיק את העלויות שהיא גובה עבור השירותים שהיא מספקת.

התגובה של Salesforce.com לא איחרה להגיע. "המודעה מסמנת עשור חדש של ייאוש מצידה של מיקרוסופט", אמר קנדל קולינס, מנהל שיווק בכיר בחברה. לדבריו, "העובדה שמודעה מתמקדת במחירים ובהחזרים כספיים מראה שמדובר באסטרטגיה נואשת מצד חברה שבאופן ברור לא יכולה להציע מוצר טוב".

קולינס טוען בנוסף שפרסום המודעה מהווה אישור לכך ש-Dreamforce  הוא אירוע מיחשוב הענן החשוב ביותר בעולם. לטענת החברה, השנה מבקרים בכנס 30 אלף איש. הוא אף השווה בין מוצר ניהול קשרי הלקוחות של מיקרוסופט לנגן המדיה שלה, Zune. "ה-CRM של מיקרוסופט עושה לתחום את מה שה-Zune עשה עבור נגני מוזיקה", אמר. "הוא לא מביא כל חידוש או חזון. הוא מביא מוצר נחות במחיר נחות".

מוצר ה-CRM המקוון של מיקרוסופט עולה, בדרך כלל, 44 דולרים למשתמש לחודש, אולם בימים אלה הוא מוצע במחיר היכרות של 34 דולרים. המוצר המקביל של Salesforce.com עולה 65 דולרים לחודש למשתמש, אולם עבור המוצר המלא שלה בתחום עשוי הלקוח לשלם עד כדי 125 דולרים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים