לקראת השיבה ללימודים: גוגל מחזקת את יכולות ה-AI בחיפוש שלה

החברה הודיעה כי היא משדרגת את מצב הבינה המלאכותית במנוע החיפוש שלה עם יכולות חדשות, כולל העלאת קבצים, כלי תכנון אישי וסיוע בזמן אמת בווידיאו, וזאת במטרה לשפר את חוויית הלימוד והארגון של המשתמשים

יכולותיו משתכללות. AI Mode של גוגל.

גוגל בישרה אתמול (ג') כי היא משדרגת משמעותית את מצב הבינה המלאכותית שלה בחיפוש (AI Mode), ומציגה שלל כלים חדשניים שיעשירו את חווית הלמידה והחקירה של מידע ברחבי הרשת. לפי החברה, העדכונים החדשים מגיעים במכוון לקראת החזרה ללימודים, ומיועדים לסייע לתלמידים ו/או לסטודנטים, וכן גם להורים ומחנכים.

רובי שטיין, סגן נשיא למוצר בחיפוש של גוגל, ציין בפוסט שפורסם בבלוג החברה כי "אנו מציגים תכונות ויכולות חדשות עבור מצב ה-AI בחיפוש, בדיוק בזמן לעונת החזרה ללימודים. בין אם אתם תלמידים, הורים או מחנכים – או סתם מסיימים קיץ עמוס – מצב ה-AI יכול לעזור לכם לחקור שאלות מורכבות ולגלות מידע איכותי מכל רחבי הרשת". הוא הוסיף כי כדי להתחיל, משתמשי גרסת הווב יכולים לחפש את כפתור מצב ה-AI החדש בעמוד הבית של גוגל כבר כעת, אם כי לעת עתה התכונה החדשה מתגלגלת למחוזות השונים ולא נראתה בינתיים בישראל. עם זאת ה-AI Mode הושקה רשמית בבריטניה ממש כעת.

"סכם את קובץ ה-PDF"

אחד החידושים הבולטים הוא היכולת לשאול שאלות על תמונות ומסמכי PDF. לפי ההודעה, בעוד שהיכולה לשאול שאלות מורכבות על תמונות הייתה זמינה קודם לכן באפליקציית גוגל במכשירי אנדרואיד ו-iOS, כעת היא מושקת גם לדפדפני הדסקטופ. בנוסף, בשבועות הקרובים צפויה להתווסף תמיכה בהעלאת קבצי PDF במחשב, מה שיאפשר לשאול שאלות מפורטות על מסמכים אלה ולשלב את ההקשר שלהם בחיפוש. לדוגמה, משתמש יוכל להעלות שקפים מהרצאה בפסיכולוגיה ולשאול שאלות המשך כדי להעמיק את הבנתו בחומר. מצב ה-AI ינתח את תוכן הקובץ ויצליב אותו עם מידע רלוונטי מהאינטרנט, וזאת כדי לספק למשתמש תשובה מועילה, יחד עם קישורים בולטים להרחבת הידע. בחודשים הקרובים, מצב ה-AI יתמוך בסוגי קבצים נוספים מעבר ל-PDF ותמונות, כולל קבצים מהגוגל דרייב (Google Drive).

למען הסדר והארגון הציגה גוגל כעת גם את תכונת ה'קנבס' (Canvas) החדשה. התכונה נועדה לסייע למשתמשים להתמודד עם פרויקטים ומשימות גדולות הדורשות איסוף וארגון מידע ממקורות שונים. באמצעות Canvas, ניתן לבנות תוכניות ולארגן מידע לאורך מספר סשנים בפאנל צדדי דינמי, שמתעדכן באופן שוטף. כך למשל, אם תרצו ליצור תוכנית לימודים למבחן קרוב, תוכלו פשוט לבקש זאת ממצב ה-AI, ולאחר מכן ללחוץ על כפתור 'יצירת קנבס'. מצב ה-AI יתחיל לארגן את המידע בפאנל הצדדי של הקנבס, וניתן יהיה לדייק את הפלט באמצעות שאלות המשך. בקרוב, גם תכונת העלאת הקבצים החדשה תאפשר להתאים אישית מדריכי לימוד או כל תוצר אחר, באמצעות הקשר מתוך קבצים אישיים, כמו סיכומי שיעור או סילבוס של קורס. הפרויקטים שתיצרו ב-קנבס יישמרו, ותוכלו לחזור אליהם בכל עת כדי להמשיך מהנקודה שבה הפסקתם, בין אם מדובר בהכנה למבחן או בתכנון של חופשה. תכונה זו תושק בשבועות הקרובים למשתמשי שולחן העבודה בארה"ב הרשומים לניסוי AI Mode Labs.

לחפש בעזרת המצלמה

חידוש נוסף ומשמעותי הוא 'חיפוש חי' (Search Live) באמצעות קלט וידיאו. התוסף הזה מגלם יכולות מתקדמות מפרויקט אסטרה (Project Astra) ישירות לתוך מצב ה-AI. כאשר אתם מפעילים 'חיפוש חי', כך טוענים בגוגל, זה מרגיש כאילו יש לכם מומחה בהישג יד שיכול לראות מה שאתם רואים ולסייע בהבנת מושגים מורכבים בזמן אמת, תוך גישה קלה לקישורים מועילים מהאינטרנט. 'חיפוש בלייב' משולב באופן מלא עם Google Lens – כלי החיפוש הוויזואלי של גוגל. כדי להתחיל, פשוט פתחו את Lens באפליקציית גוגל, הקישו על אייקון ה'לייב', ושאלו כל שאלה שעולה על דעתכם תוך כדי כיוון המצלמה ותיעד הדברים בווידיאו. ניתן לנהל שיחה חופשית וזורמת עם החיפוש במצב AI, הנתמכת בכל ההקשר הוויזואלי מפיד המצלמה החיה שלכם, כמו זוויות שונות או אובייקטים בתנועה. תכונה זו מושקת השבוע למובייל בארה"ב, שוב – רק למשתמשים הרשומים לניסוי AI Mode Labs.

לבסוף, גוגל מרחיבה את יכולות ה-Lens גם אל דפדפן כרום שלה, ומאפשרת חיפוש ויזואלי מתוך הדפדפן עצמו. בקרוב, בלחיצה על שורת הכתובת בכרום, תופיע אפשרות חדשה בשם 'שאל את גוגל על דף זה' בתפריט ההצעות הנפתח. אפשרות זו מהווה דרך קלה נוספת לגשת ל-Lens בתוך כרום. כך למשל, אם אתם צופים בבעיה גיאומטרית ומעוניינים להבין טוב יותר דיאגרמה מסוימת, תוכלו ללחוץ על 'שאל את גוגל על דף זה' ולבחור את הדיאגרמה הרצויה ותקבלו סקירת AI עם תמצית של המידע המרכזי ישירות בפאנל הצדדי. מהשבוע, כך בישרה ענקית הטק, ניתן יהיה גם לשאול שאלות המשך דרך מצב ה-AI, על ידי בחירת 'AI Mode' בחלק העליון של תוצאות חיפוש ב-Lens, או לחיצה על כפתור 'העמק' (Deep Search) בתחתית סקירת ה-AI.

מי ייכנס כעת אל אתרי התוכן?

כבר כשגוגל הציגה את ה-AI Mode במאי, היא עוררה חששות כבדים מצד אתרי תוכן וחדשות בארצות הברית. כעת, כשהחברה מעבה את היכולות של הבינה המלאכותית בחיפוש עם כלים מתקדמים כמו Deep Search, המסוגל ליצור דו"חות מפורטים ומצוטטים ממקורות רבים תוך דקות, ועם יכולות Live מתוך Project Astra, המאפשרות הבנת מושגים מורכבים בזמן אמת עם גישה לקישורים רלוונטיים מהאינטרנט – הביקורת הזו מתעצמת.

איגוד News/Media Alliance, המייצג מו"לים גדולים בארה"ב, טען שמהלך זה של AI מובנה בתוך מנוע החיפוש פוגע בתנועה ובהכנסות של אתרי התוכן. כפי שדווח על ידי The Verge, דניאל קופי, מנכ"לית ונשיאת האיגוד, אמרה כי "קישורים היו התכונה האחרונה של החיפוש שהעניקה לאתרים תנועה והכנסות". היא הוסיפה כי "עכשיו גוגל פשוט לוקחת תוכן בכוח ומשתמשת בו ללא תמורה, זו ההגדרה של גניבה", וקראה למשרד המשפטים האמריקני לפעול נגד המצב.

המידע הרב והתשובות המקיפות יותר שה-AI Mode מספק ישירות בחיפוש, תוך שימוש בטכניקת Query Fan-out המאפשרת "לצלול עמוק יותר" לרשת, מגבירים את החשש כי המשתמשים ימעטו להיכנס לאתרי המקור, ובכך מאיימים על המודל הכלכלי של יוצרי התוכן בעידן החדש של החיפוש.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים