טייסטווייז גייסה 50 מיליון דולר
עד כה סך הגיוסים של חברת הפודטק - אשר עושה שימוש בבינה מלאכותית כדי להמיר נתוני צריכה ליישום מדיניות שיווק - מסתכם ב- 72 מיליון ד'

טייסטווייז (Tastewise) הישראלית – אשר פיתחה פלטפורמה מבוססת GenAI שמאיצה ומשפרת את תהליך קבלת ההחלטות בתעשיית המזון והמשקאות – השלימה באחרונה גיוס של 50 מיליון דולר.
הגיוס הובל על ידי TELUS Global Ventures, ולקחו בו חלק גם Disruptive AI, Peakbridge Capital, Duo Partners ו-PICO Venture Partners.
סך הגיוסים של טייסטווייז עד כה מסתכם ב- 72 מיליון דולר.
כספי הגיוס ישמשו להרחבת השיווק של טייסטווייז – בעיקר לצפון אמריקה ומערב אירופה. לצורך זה החברה מתעתדת לגייס עשרות עובדים בישראל בתחומי הבינה המלאכותית, מומחי דאטה ופרומפטים.
החברה, שהוקמה ב-2018 על ידי אלון חן ואייל גאון – מעסיקה כיום 100 עובדים, מתוכם מעל 60 במשרדיה בישראל והשאר במשרדיה בניו יורק, בספרד. כמו כן היא מעסיקה עוד צוותי remote ברחבי העולם.
המידע הרלוונטי שמסייע לשנות ולשדרג תהליכי שיווק
שוק תעשיית המזון והמשקאות הגלובלי מוערכת היום ב-10 טריליון דולר. הענף עובר שינויים גדולים, ובהקשר זה החברה נותנת מענה לאתגרים של הענף, באמצעות יישום אוטומציה של מהלכי שיווק ומכירות, המבוססים על שילוב בין נתוני המותגים לבין טריליוני אינדיקציות צריכה בזמן אמת, מקמעונאות ועד שירותי הסעדה. הפלטפורמה משתלבת בשגרת העבודה היומית של הצוותים, וממירה דאטה לתכנים שיווקיים ומכירתיים, לקמפיינים ולהמלצות למיקומי מוצרים על מדפים ובתפריטים.
כתוצאה מכך הפלטפורמת מפיקה תוכן בזמן אמת, ומאפשרת למותגים לפעול במהירות וביעילות על מנת לשנות תהליכי שיווק שונים.
בזכות הטכנולוגיה של טייסטוייז לקוחות החברה קיצרו את זמני ההשקה של מוצרים חדשים, תוך חסכון של מיליוני דולרים בעלויות היישום.
החברה כבר משווקת את הטכנולוגיה שלה ובהנהלת החברה מוסרים שכיום כ-80% מחברות המזון והמשקאות המובילות בעולם – בהן, Mars, Campbell’s ו-Kraft Heinz, עושות שימוש ב-טייסטווייז.
כך למשל, בקבוצת Kroger – חברת קמעונאות שמפעילה סופרמרקטים וחנויות כלבו ברחבי ארצות הברית – השתמשו בתובנות של Tastewise כדי למצב מחדש סדרת מוצרים קיימת. לפי הדיווחים, ב-Kroger עברו במהירות משלב הבדיקות המוקדמות להשקה במאות חנויות, שלוותה בסיפור מותג מבוסס נתונים ותוכנית שיווק מפורטת.
"היכולת לשנות כיוון במהירות היא קריטית"
אלון חן, מנכ"ל ושותף מייסד טייסטווייז, אמר בעקבות הגיוס כי "חברות בתעשיית המזון והמשקאות מתמודדות היום עם מציאות עסקית מורכבת במיוחד – החל מלחץ גובר על שולי הרווח, דרך תחרות גוברת על שטחי מדף, ועד לשינויים תכופים בהתנהגות הצרכנים ואפילו אי יציבות גלובלית. היכולת לשנות כיוון במהירות היא קריטית.
הפלטפורמה שלנו לא רק מזהה מה מניע את הצרכנים – היא גם מאפשרת למותגים לפעול על בסיס תובנות. ההשקעה הנוכחית תאפשר לנו להרחיב את פעילותנו לשווקים חדשים, להמשיך לתמוך בשותפינו, להישאר רלוונטיים וגמישים – ולהקדים את השינוי".
תגובות
(0)