מנסה שוב: טסלה מבקשת אישור המשקיעים לחבילת התגמולים למאסק

לאחר דחיית ביה"מ מינואר האחרון, ענקית המכוניות החשמליות תנסה בשנית להשיג את אישור המשקיעים שלה לתוכנית הפיצויים ה"נדיבה", שתתבטא ב-56 מיליארד דולר על שנת 2018 ● השופטת האמריקנית טענה שהחבילה לא הוגנת

אילון מאסק, מנכ"ל טסלה במפעל החברה.

טסלה, על פי דיווחים שונים, עושה ניסיון נוסף להשיג את אישור בעלי המניות שלה לחבילת התגמולים השנויה במחלוקת של מייסדה ומנכ"לה, אילון מאסק. מדובר בחבילה לשנת 2018, שאותה, כפי שדיווחנו,  פסלה שופטת בית המשפט בדלאוור, קתלין מקורמיק, מוקדם יותר השנה.

תוכנית הפיצויים, שתעשיר בעוד הון רב את מאסק שהוא כבר אחד האנשים העשירים בעולם, אושרה תחילה על ידי בעלי המניות ב-2018. עם זאת, אחרי שתביעה ערערה על הגינותה, בטענה כי החבילה לא קיבלה פיקוח מתאים ולא קשרה, כראוי, את התמלוגים של מאסק לביצועיה של טסלה.

תוכנית התגמול, שאושרה על ידי בעלי המניות ב-2018, כללה 20.3 מיליון אופציות למניות מחולקות ל-12 מנות של 1.69 מיליון מניות. על פי ההסכם, האופציות ניתנו למאסק ב-12 מרווחים, בתנאי ש-טסלה תגיע לאבני דרך ספציפיות לגבי שווי השוק, ההכנסות והרווחים. לפי ההגשה המשפטית מטעם התביעה שסורבה, מאסק הרוויח סכום שווה ערך ל-52.4 מיליארד דולר (שהיו שווים באותם ימים 56 מיליארד ד') באופציות למניות טסלה, והדבר התרחש בתוך ארבע שנים וחצי בלבד, לאחר שלמעשה כל יעדי החברה הושגו.

למרות הפסילה, טסלה מבקשת כעת מבעלי המניות שלה להצביע שוב על חבילת השכר השנויה במחלוקת. לפי CNN Business, החברה משוכנעת כי בסופו של דבר בעלי המניות יאשרו את התוכנית. "טסלה בטוחה שבעלי המניות יצביעו ברובם בעד תוכנית התגמול, המבוססת על ביצועים, כאשר יוצגו בפניהם כל העובדות", אמר דובר החברה ל-CNN.

עם זאת, חלק ממי שביקרו את התוכנית נותרו סקפטיים. הם טוענים שחבילת השכר נדיבה מדי ואינה מעודדת את מאסק להתמקד ביעדים ארוכי טווח. לפיכך יש להניח כי בעלי המניות יתמודדו בשבועות הקרובים עם הדילמה, ויתווכחו רבות עד מועד ההצבעה בנדון, ביוני הקרוב.

ההצבעה עשויה להצית מחדש שאלות בנוגע לקשרים ההדוקים של מאסק עם דירקטוריון טסלה וכיצד הוא מעוניין לפצות את המנכ"ל שלו, שכידוע עסוק עד צוואר בשל מיזמים ועסקים אחרים, ושמונע, לכאורה, גם מגוון אינטרסים עסקיים אחרים.

ובלי קשר לחבילת התגמולים ל-2018, מאסק מבקש לו בחודשים האחרונים יותר כוח הצבעה בטסלה. נכון ל-31 במרץ, מאסק החזיק בכ-21% ממניות החברה טסלה, כולל באופציות שלא מומשו, כך לפי ההגשה של החברה ל-SEC והוא בעל המניות הגדול ביותר בטסלה, שנחשבת כיצרנית הרכב היקרה בעולם.

כפי שדיווחנו, עוד לפני החלטתה של מקורמיק, מוקדם יותר בינואר, מאסק צייץ בדרישה לקבל יותר מניות של טסלה ושליטה בה. לדעתו עליו להיות הבעלים של 25% מכוח ההצבעה בחברה, משום העיסוק שלו בהובלת ענקית המכוניות החשמליות בתחום ה-AI והרובוטיקה.

הפיתול החדש הזה בעלילה הוא פרק נוסף בסאגה המתמשכת של הפיצויים של מאסק – לתוצאות ההצבעה של בעלי המניות עשויות להיות השלכות משמעותיות על עושרו של מאסק ועל עתידו של טסלה. אם ההצבעה תעבור, מאסק יכול לראות את השווי הנקי שלו מזנק. אם הניסיון ייכשל – טסלה תצטרך למצוא דרך חדשה לפצות את המנכ"ל שלה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים