נמשכת הסערה: גוגל פיטרה 28 עובדים שקראו לה לצאת מנימבוס

הפיטורים מגיעים אחרי התבצרות של עובדים במשרדי החברה במחאה על השתתפותה בפרויקט הענן הישראלי, ופריצה ללשכת מנכ"ל גוגל קלאוד - שהובילו למעצרים ● גוגל: "לא נסבול התנהגות מעין זו, וננקוט בעוד צעדים"

הפגנה נגד השתתפות גוגל בפרויקט נימבוס.

נמשכת הסערה בגוגל: החברה פיטרה אתמול (ד') 28 עובדים שלה בארצות הברית, שהיו בין המפגינים נגד השתתפותה בפרויקט הענן נימבוס של ממשלת ישראל ונגד "רצח העם" שישראל מחוללת, לטענתם, בעזה. זאת, לאחר שתשעה מעובדי גוגל נעצרו שלשום בחשד להסגת גבול. חלק מאותם עצורים התבצרו במשרדי החברה בניו יורק ובסאנוויל, קליפורניה, ואף פרצו למשרדו של מנכ"ל גוגל קלאוד, תומס קוריאן – אולם היו ביניהם גם כאלה שלא עשו זאת, ובכל זאת נעצרו.

ההודעה על הפיטורים הופצה לעובדי גוגל במזכר ששלח אמש כריס ראקוו, סגן נשיא גלובלי לאבטחה בחברה. הוא כתב כי "בעקבות חקירה שביצענו, הפסקנו היום את העסקתם של 28 עובדים שמצאנו כי היו מעורבים באירועים המדוברים. נמשיך לחקור ולנקוט בפעולות נוספות, ככל שיהיה צורך בכך". לדבריו, "אין להתנהגות מעין זו מקום בסביבת העבודה שלנו ולא נסבול אותה".

"הרוב המכריע של העובדים שלנו עושים את הדבר הנכון", הוסיף. "אם אתם מהבודדים שחושבים שאנחנו הולכים להתעלם מהתנהלות שמפרה את המדיניות שלנו – חישבו שוב. החברה לוקחת את ההתנהלות הזאת מאוד ברצינות. נמשיך ליישם את המדיניות שלנו, שאנחנו נוקטים בה כבר זמן רב, לפעול נגד התנהגויות משבשות – עד וכולל הפסקת עבודה".

10 שעות של התבצרות במשרדי החברה

נימבוס הוא פרויקט ענן ממשלתי עתיר תקציבים, בשווי של 1.2 מיליארד דולר, שהוכרז לפני כשלוש שנים, ובמסגרתו מעבירים משרדי ממשלה וגופים נוספים בישראל את הפעילות שלהם, חלקה או כולה, לענן. גוגל קלאוד ו-AWS זכו בפרויקט, לאחר שגברו על מיקרוסופט ואורקל. כל ארבע החברות שעלו לגמר הקימו אזורי ענן בישראל (זה היה אחד מתנאי המכרז).

חלקה המרכזי של גוגל בנימבוס הביא לתסיסה בחברה, שהולכת וגוברת, ולהקמת התארגנות בשם No Tech for Apartheid. המחאה שלהם צברה תאוצה בעקבות המלחמה של ישראל נגד החמאס, ומראות ההרס והפגיעה באזרחים שהחלו לצאת מעזה בעקבות הפעולות המלחמתיות של ישראל ברצועה. היא הגיעה לשיא בהפגנות שלשום, שנערכו ליד ובתוך משרדי החברה בניו יורק, סאנוויל וסיאטל, ומשכו אליהן מאות עובדים. העובדים מביעים חשש שגוגל מסייעת לממשלת ישראל ולצה"ל, בהשתתפותה בפרויקט נימבוס, בביצוע "רצח העם" של הפלסטינים, לדבריהם, ושישראל משתמשת בפעולות המלחמתיות שלה בטכנולוגיות AI של החברה.

בתגובה לפיטורים נמסר מ-No Tech for Apartheid כי "הערב, גוגל פיטרה, ללא אפליה, 28 עובדים, כולל כאלה שלא השתתפו ישירות בהפגנות ההיסטוריות, מחוף לחוף, שבהן ישבנו במשך 10 שעות במשרדי החברה. בשלוש השנים שבהן אנחנו מוחים נגד פרויקט נימבוס, לא שמענו מענה לחששות שלנו ולו מבכיר אחד. לעובדי גוגל יש זכות להפגין נגד תנאי ההעסקה שלהם. הפיטורים האלה היו בבירור תגמול (על ההתארגנות – י"ה)". אחד העובדים טען בשיחה עם CNBC כי החברה נעלה בפניו ובפני עמיתיו המוחים את האפשרות להיכנס למשרדים ולחשבונות העסקיים שלהם.

התגובה של ההתארגנות באה בהמשך לטענת עובדים מסוימים בגוגל טוענים כי היא נוקטת ביחס של "הטרדה, טיפול לא יאות וצנזורה" כלפי עובדים פלסטינים, ערבים ומוסלמים שלה, ודורשים ממנה להפסיק זאת. כמו כן, הם טוענים ל-"בעיות נפשיות שנגרמות כתוצאה מעבודה בחברה שמשתמשת בעבודה שלהם כדי לאפשר ג'נוסייד". אחד העובדים, מהנדס התוכנה אדי האטפילד, שהתפרץ לדבריו של מנכ"ל גוגל ישראל, ברק רגב, במהלך כנס שהתקיים לפני חודשים אחדים, לאחר פרוץ המלחמה, פוטר מהחברה לאחר האירוע, והיו עובדים שהתפטרו מעבודתם בה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים