גוגל מזהירה מפתחי אפליקציות יו-טיוב: הציגו מודעות או שתיחסמו

גוגל תשמח מאוד אם כולם פשוט ישלמו עבור מנוי יו-טיוב פרימיום, ומודיעה למפתחי אפליקציות יו טיוב מצד שלישי, כי משתמשים באפליקציות האלה יחוו קשיים בצפייה, או אי זמינות התוכן

אפשר לצפות בלי פרסומות, אבל רק בתשלום על מנוי יו-טיוב פרימיום.

גוגל רוצה מאוד, שכולם ישלמו עבור מנוי יו-טיוב פרימיום: יו-טיוב מפרסמת אזהרה למפתחי אפליקציות צד שלישי שחוסמות פרסומות. בפוסט בפורום העזרה הרשמי של קהילת יו-טיוב, שכותרתו "אכיפה על אפליקציות צד שלישי", כותבת החברה, כי היא "מחזקת את האכיפה שלנו על אפליקציות צד שלישי שמפירות את התנאים וההגבלות של יו-טיוב, במיוחד אפליקציות חוסמות פרסומות".

בינואר השנה פרסמנו, כי יו-טיוב החלה גל חדש של האטת האתר שלה כאשר המשתמשים עושים שימוש בחוסמי פרסומות, והדרך היחידה לשפר את ההאטה היא ביטול חוסמי הפרסומות או שדרוג לפרימיום. בנוסף, ב-2022 סגרה החברה אחד מיישומי צד שלישי הפופולריים ביותר, "YouTube Vanced", אבל כמעט מיד אחר כך צצו חלופות חדשות.  Vanced בעצם הפעילה את כל התכונות של יו-טיוב פרימים, כמו חסימת פרסומות, השמעה ברקע והורדה מבלי לשלם עבור מנוי הפרימיום, ואף הוסיפה תכונות שאין באפליקציה הרשמית, כמו ערכות נושא ותכונות נגישות נוספות, כפתורי "חזרה" ו"לא אהבתי" ויכולת לכבות "הצעות" ממכרות המופיעות בכל רחבי האפליקציה.

אפשרות פופולרית נוספת היא NewPipe, נגן יו-טיוב בסיסי, שזמין בחנות FOSS בשם F-Droid. האפליקציה מאפשרת להפעיל את יו-טיוב בצורה בסיסית, בלי הקוד הקנייני ואלפי ההרשאות של יו-טיוב, וגם חוסמת פרסומות.

במקום לעקוב אחר חוסמי הפרסומות, גוגל אומרת שהיא תתחיל להפריע למשתמשים שמשתמשים באפליקציות האלה. בפוסט נכתב, כי "המשתמשים באפליקציות של צד שלישי אלה עלולים להיתקל בבעיות טעינה או לראות את השגיאה 'התוכן הבא אינו זמין באפליקציה זו' בעת ניסיון לצפות בסרטון".

עוד היא מוסיפה, כי "אנחנו רוצים להדגיש שהתנאים שלנו לא מאפשרים לאפליקציות צד שלישי לכבות מודעות, מכיוון שזה מונע מהיוצר לקבל תגמול על צפייה, ומודעות ב-יו-טיוב עוזרות לתמוך ביוצרים ולאפשר למיליארדי אנשים ברחבי העולם להשתמש בשירות הסטרימינג".

בעבר, גוגל נלחמה באפליקציות יו-טיוב מצד שלישי ב- Windows Phone ולא אפשרה אותן, וכעת היא מציינת, כי היא תאפשר אפליקציות יו-טיוב מצד שלישי בתנאי ש"יצייתו לתנאי השירות של שירותי ה-API שלנו".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יוגב

    יש פרסום ויש מועקה. הפרסום ביוטיוב כבר עבר כל גבול. אנשים יעשו הכול כדי לא לשלם ולא לראות פרסום. אם הייתה פרסומת כמה שניות מילא, אבל לאחרונה זה ממש מעיק. ומילא אם החומרים היו איכותיים. לצערי רק חלק קטן שווה צפיה אבל לפני שקובעים אם השידור שווה בכלל התעסקות איתו, הם כבר מעמיסים על הצופה 30 שניות של פרסום מעיק. לעבור בבקשה ל Rumble.

אירועים קרובים