בלעדי

משרד המשפטים ונס הטמיעו תשתית העברת מידע של ברודקום

הפרויקט - עליו נודע לאנשים ומחשבים באחרונה - החל לפני כחצי שנה והסתיים בימים אלה ● היקפו הכספי לא נמסר לפרסום, אך גורמים בשוק העריכו אותו במיליוני שקלים

ששון סופרי, מנמ"ר משרד המשפטים.

אנשי ה-IT במשרד המשפטים, בראשות ששון סופרי, מנהל אגף בכיר לטכנולוגיות דיגיטליות ומידע (מנמ"ר) במשרד, בשיתוף אנשי נס (Ness) הטמיעו פתרון תשתית של ברודקום (Broadcom) להעברת מידע באופן מאובטח; כך נודע לאנשים ומחשבים. הפרויקט החל לפני כחצי שנה והסתיים בימים אלה. היקפו הכספי של הפרויקט לא נמסר לפרסום, אולם גורמים בשוק העריכו אותו במיליוני שקלים.

המערכת שהוטמעה היא Layer7 API Gateway של ברודקום (לשעבר CA). היא החליפה מוצר ותיק של יבמ (IBM).

התשתית של ברודקום הוטמעה בסוף העשור הקודם בפרויקט "שדרת המידע", המהווה את תשתית העברת המידע בין משרדי הממשלה והרשויות, באופן מאובטח. את הפרויקט, שעלה לאוויר בתחילת 2019, ערכו אנשי נס מקבוצת חילן. לאור הצלחת פרויקט "שדרת המידע", משרד המשפטים החליט על הטמעת הפתרון בסביבה הפנימית שלו.

זוהר פרל, סמנכ''ל בכיר בנס ומנהל חטיבת ברודקום תוכנה בנספרו.

זוהר פרל, סמנכ"ל בכיר בנס ומנהל חטיבת ברודקום תוכנה בנס פרו. צילום: ניב קנטור

"יניב חיסכון כספי של מאות אלפי שקלים בשנה"

במסגרת הפרויקט, לצד העברת השירותים למערכת החדשה של Layer7 API Gateway, המשרד הטמיע גם יכולות ניטור. כך, הוטמעו שתי מערכות עיקריות במשרד. האחת, מערכת הניטור

Broadcom Application Monitoring, אשר מנתחת את המכונות הקיימות בסביבת ה-ESB של משרד המשפטים. עוד הוטמע מוצר Elasticsearch, אשר מייצא את כל המטריקות וה-Traffic Log ומציג את המידע בצורה נוחה וידידותית, לטובת קבלת התרעות בעת הצורך.

במסגרת הפרויקט אנשי נס ליוו את משרד המשפטים בביצוע המעבר למערכות, ועד היום הועברו יותר מ-150 שירותים למערכת. בקרוב יעלו גם השירותים החיצוניים המיועדים לממשקים מול בנקים וגופים חיצוניים עימם משרד המשפטים עובד. עוד הוטמע מוצר Self Service של נס, המאפשר תצורת עבודה מודרנית ומעניק עצמאות למפתחים שיכולים להעלות ולהגר שירותים בעצמם.

לדברי סופרי, "פרויקט המעבר לתשתית ברודקום יניב חיסכון כספי של מאות אלפי שקלים בשנה. זאת, בשל המעבר לשרתים וירטואליים במקום פיזיים. הפרויקט החשוב שיפר את יכולות הניטור והתגובה על השירותים שהמשרד מנגיש לאזרחים".

זוהר פרל, מנהל חטיבת ברודקום בנס פרו (NessPRO), קבוצת מוצרי התוכנה של נס, אמר כי "הדגש המרכזי בפרויקט היה להטמיע את היכולות של המערכות השונות בסביבות הפנימיות של המשרד, כך שתהיה תאימות בין הסביבות – שדרת המידע ו-ESB".

לדבריו, "הפרויקט מבטיח חוויית משתמש חדשנית וידידותית יותר לעובדי המשרד, אשר משלימה באופן מוכלל את פרויקט שדרת המידע, ומרחיבה את היכולות שהמשרד צבר בזכות הפרויקט. נמשיך ללוות את משרד המשפטים לטובת מיצוי מיטבי של הפתרון".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים