המניעים העיקריים למודרניזציה של IT הם AI, אבטחת מידע וקיימות

כך לפי מחקר של נוטניקס, הבוחן את ההתקדמות הגלובלית באימוץ טכנולוגיית הענן ● מנמ"רים מתעדפים יותר ויותר אסטרטגיות IT היברידיות לניהול המורכבות של תפעול יישומים ונתונים בעננים

ענן היברידי ממשיך להתגלות כסטנדרט התשתית המועדף.

השימוש במודלים היברידיים מרובי עננים צפוי להכפיל את עצמו במהלך השנה עד שלוש השנים הקרובות, כאשר מקבלי החלטות בתחום ה-IT מתמודדים עם לחצים חדשים למודרניזציה של תשתיות IT בשל מניעים כמו AI, אבטחת מידע וקיימות – כך עולה מהסקר והמחקר השנתי השישי של נוטניקס (Nutanix), הבוחן את ההתקדמות הגלובלית באימוץ טכנולוגיית הענן בארגונים מכלל המגזרים.

הסקר נערך זו השנה השישית ברציפות על ידי חברת המחקר Vanson Bourne עבור נוטניקס, ובמהלכו נסקרו 1,500 מקבלי החלטות בתחום ה-IT וה-DevOps/Platform Engineering ברחבי העולם. המשיבים מגיעים ממספר ענפים, מגוון גדלים של ארגונים ואזורים גיאוגרפיים, לרבות צפון ודרום אמריקה, אירופה, המזרח התיכון ואפריקה (EMEA) ואזור אסיה-פסיפיק-יפן (APJ).

הסקר מעלה, כי חשיבותה של תשתית היברידית מרובת עננים נמצאת הולכת וגוברת הודות למורכבות תפעול היישומים ומערך הנתונים בסביבות נתונים שונות. עומסי עבודה ארגוניים מוצאים לעיתים קרובות את דרכם לסביבת ה-IT המתאימה ביותר לצורכיהם, בין אם סביבה זו היא מרכז נתונים מקומי, ענן ציבורי, מיקום קצה קטן יותר או שילוב של שלושתם. גיוון זה של מיקום יישומים הוא חלק מהסיבה לכך, ש-95% מהמשיבים במחקר אומרים, כי העבירו יישומים מסביבה אחת לאחרת בשנה האחרונה, כאשר אבטחת מידע וחדשנות הן המניעים המובילים למעבר זה. 35% מהמשיבים אומרים, כי עומס עבודה והעברת יישומים הם אתגר משמעותי בהתחשב בתשתית ה-IT הנוכחית שלהם.

נתוני הדו"ח מלמדים גם, כי העדיפות הראשונה של המשיבים במחקר להגדלת השקעות בתשתית נובעת מאסטרטגיית AI, כאשר אחריה ניצבת השקעה במודרניזציה של ה-IT, אולם 37% ממשיבי המחקר ציינו, כי הפעלת יישומי AI על תשתית ה-IT הנוכחית שלהם היא אתגר "משמעותי". לפיכך ארגונים נותנים עדיפות למודרניזציה של IT ולפריסות תשתית קצה, שיכולות להקל על עיבוד וגישה מהירים יותר לנתונים. כך ארגונים משפרים את היכולת שלהם לקשר נתונים מסביבות מרובות כדי לספק נראות טובה יותר כאשר הנתונים שוכנים בסביבות השונות.

"בין אם זה בגלל AI, קיימות או דרישות אבטחה, ארגוני IT עומדים בפני לחץ הולך וגובר למודרניזציה של תשתית ה-IT שלהם במהירות", אמר לי קסוול, סמנכ"ל שיווק מוצרים ופתרונות בנוטניקס. "80% מהמשיבים לסקר מתכננים להשקיע במודרניזציה של IT, כאשר 85% מתכננים להגדיל את השקעותיהם במיוחד כדי לתמוך בבינה מלאכותית. הסקר חושף השנה, שארגונים רוצים לקדם את הטכנולוגיות של מחר, אך זקוקים לשם כך לחזק את תשתית ה-IT שלהם היום. ריבוי עננים היברידי ממשיך להתגלות כסטנדרט התשתית המועדף בגלל הגמישות שהוא מספק לתמיכה ביישומי VM מסורתיים וקונטיינרים מודרניים ובתנועה בין עננים ל-on-prem".

ממצאים נוספים שעולים מהדו"ח:

פריסות תשתיות היברידיות מרובות עננים יהפכו לסטנדרט. 90% מהמשיבים בוחרים בגישה של "ענן חכם" לאסטרטגיית התשתית שלהם ומעוניינים לבחור את הסביבה הטובה ביותר (למשל, מרכז נתונים, ענן ציבורי, קצה) עבור כל אחד מהיישומים שלהם. מעל 80% מהארגונים מאמינים שסביבות IT היברידיות מועילות ביותר ליכולתם לנהל יישומים ונתונים, כאשר כמעט מחצית מהמשיבים ציינו, כי יישום IT היברידי הוא בראש סדר העדיפויות של המנמ"ר שלהם.

רוב הארגונים ממשיכים להתמודד עם מתקפות הולכות וגוברות, כאשר הגנה מפני תוכנות כופר נמצאת בראש הדאגות. האיום של מתקפות כופר ותוכנות זדוניות ימשיך להיות האיום הקיומי המוביל על  ארגונים מודרניים במהלך 2024. לפיכך, הגנה על נתונים ושחזור נתונים נותרו אתגר שעימו הארגונים מתמודדים, שכן 71% ממשיבי הסקר שחוו מתקפת כופר דיווחו, כי לקח ימים או אפילו שבועות לשחזר את הפעילות המלאה. כדי להתמודד עם בעיה זו, 78% מהארגונים מתכננים להגדיל את ההשקעות בפתרונות הגנה מפני תוכנות כופר במהלך השנה.

צוותי IT בארגונים מיישמים את תוכניות הקיימות שלהם באמצעות מודרניזציה של IT, כאשר 88% ממשיבי הסקר מסכימים, כי קיימות נמצאת בראש סדר העדיפויות של הארגון שלהם. עם זאת, בניגוד לדו"ח הקודם, העשייה בפועל הייתה מוגבלת, ארגונים רבים מעידים, כי הם כבר נוקטים צעדים אקטיביים ליישום יוזמות קיימות, כאשר הנפוצה ביותר היא מודרניזציה של תשתיות IT.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים