בלעדי

ראש מינהל החינוך הטכנולוגי במשרד החינוך, מוהנא פארס – פורש

פארס פורש לאחר שלוש שנים, שבהן הוא קידם את תוכנית הלימודים לחמש יחידות במתמטיקה ואת הנגשת לימודי הטכנולוגיה לפריפריה ● מירב זרביב, מייסדת ומובילת מערך המו"פ במשרד החינוך, תמלא את מקומו

מוהנא פארס, שפורש מתפקיד ראש מינהל החינוך הטכנולוגי וסמנכ''ל במשרד החינוך.

מוהנא פארס, ראש מינהל החינוך הטכנולוגי וסמנכ"ל במשרד החינוך, פורש מתפקידו לאחר שלוש שנים – כך נודע לאנשים ומחשבים. לא ידועה סיבת הפרישה. כממלאת מקומו מונתה מירב זרביב, מייסדת ומובילת המו"פ במשרד החינוך.

פארס וארביב לא הגיבו לידיעה.

פארס נחשב לאחד המנהלים המוערכים והמוכשרים במשרד החינוך. בטרם מונה לתפקיד הנוכחי, הוא ניהל תוכניות למצוינות מדעית וקידום המצוינות בפריפריה, ואף זכה בשורה של פרסים בתחום. בתקופת כוהנתו, הוביל פארס את יישום התוכנית להגברת לימודי המתמטיקה לבגרות ברמה של חמש יחידות, וסייע להביא לגידול משמעותי במספר התלמידים במקצועות הטכנולוגיים והמדעיים.

בשנה האחרונה, פארס הוביל, יחד עם שר החינוך, יואב קיש, תוכניות ללימוד ולהטמעת בינה מלאכותית. בנוסף, הוא ניהל את התוכנית לקידום החינוך הטכנולוגי בפריפריה. כמו כן, בתקופתו פעלו תוכניות להטמעת המיומנויות של עולם התעסוקה. זאת, בעקבות הדו"ח שהגישה הוועדה בראשותו של דדי פרלמוטר, בעברו סגן נשיא אינטל, לבדיקת המשבר בכוח האדם בהיי-טק והדרכים לפתרונו. בתקופתו אף הוגברו שיתופי הפעולה של המשרד עם עולם ההיי-טק, האקדמיה וצה"ל.

טרם ידוע מהו תפקידו הבא של פארס. הוא אמר למקורביו כי הוא ימשיך לעסוק בהנגשת החינוך ובצמצום הפער הדיגיטלי.

זרביב, שגם היא מנהלת מוערכת במשרד החינוך, צברה במהלך הקריירה שלה ניסיון רב בהובלת תהליכי שינוי. היא בעלת רקע ניהולי וחינוכי במוסדות חינוך, באקדמיה ובמטה משרד החינוך, ומייצגת את ישראל בפרויקט OECD2030.

במשרד החינוך צפויים להמשיך את התוכניות לחשיפת בני הנוער לטכנולוגיה. במסגרת זו אף יתקיימו תחרויות יזמות לכיתות ז'-י"ב.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. טכנולוג

    כל החינוך הטכנולוגי זה בלוף אחד גדול. שסוחטים תקציבים לרשתות החינוך ומרמים את העם. צריך לבטל את החינוך הטכנולוגי. ולהשאיר רק כיתות יג יד . כל השאר זה פשוט רמאות אחת גדולה

אירועים קרובים