זירוקס מפטרת 3,000 עובדים – 15% מכוח האדם שלה

החברה מבצעת מהלך ארגוני, שבמסגרתו היא מקימה חטיבה חדשה לשירותים עסקיים ● שוק ההון הגיב בשלילה, והמשקיעים הביאו לירידה בולטת בשער המניה של זירוקס במסחר מעבר לדלפק

מהלך ארגוני חדש. זירוקס

זירוקס הודיעה אמש (ד') שהיא מפטרת 3,000 מעובדיה. אלה מהווים 15% מכוח האדם שלה, שנכון לחודש אוקטובר האחרון עמד על 20 אלף עובדים. המהלך הוא חלק מתוכנית שהחברה קוראת לה "המצאה מחדש".

בהודעתה ציינה זירוקס שהיא מאמצת מודל תפעולי ומבנה ארגוני חדשים, על מנת לקדם את עסקי המדפסות שלה ולהקים חטיבה חדשה לשירותים עסקיים. על פי המנכ"ל, סטיבן בנדרווזאק, המהלך הארגוני ישפר את יכולות החברה להביא מוצרים ושירותים חדשים לשוק.

החטיבה החדשה תתמקד במוצרי ובשירותי ההדפסה, הדיגיטל והטכנולוגיה בכלל שזירוקס מציעה לארגונים. היא תנוהל על ידי ג'ון ברונו, הנשיא וסמנכ"ל התפעול של זירוקס, שידווח למנמ"ר, לואי פסטור.

בשוק ההון הגיבו למהלך בשלילה: המשקיעים בחברה הביאו לירידה של יותר מ-12% בשער המניה שלה במסחר מעבר לדלפק – זה שבין סגירת שערי וול סטריט אתמול לפתיחתם היום.

זירוקס היא חברה ותיקה מאוד, שנוסדה עוד ב-1906, בשם הרולד פוטוגרפיק קומפני. כפי שהשם מעיד, היא עסקה אז באספקת ציוד ונייר צילום. ב-1959 השיקה החברה את מכונת הצילום האוטומטית הראשונה וארבע שנים לאחר מכן היא שינתה את שמה לזירוקס. מאוחר יותר היא החלה לפעול בעסקי המדפסות, ובשנות ה-2000 עברה שינוי, ומאספקת חומרה עברה למתן שירותי מיקור-חוץ לניהול מסמכים ותחזוקת תשתיות IT. כמו כן, היא פעילה בענפי התקשורת, השיווק, התחבורה והשירותים הפיננסיים. ב-2018 ניהלה החברה שיחות על מיזוג עם פוג'י לפי שווי של שישה מיליארד דולר, אולם הן לא עלו יפה.

החברה פתחה סניף בישראל בשנת 2000, וב-2006 רכשה את חברת התוכנה הישראלית XMPie תמורת 54 מיליון דולר.

יש לציין שזירוקס "רזתה" מאוד בשנים האחרונות. על פי ויקיפדיה, ב-2012 עמד מספר העובדים שלה על כמעט 140 אלף – ועתה, לפני מהלך הפיטורים, הוא עומד על 20 אלף, כאמור. מדובר בחברה רווחית, אם כי הצמיחה שלה הואטה לעומת העבר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים