יו-טיוב תדרוש מיוצרים לציין תוכן שנוצר על ידי GenAI

המשתמשים יוכלו לדעת אם התוכן שהם צופים בו נוצר על ידי AI יוצרת, ואף יוכלו לדרוש את הסרתו של תוכן ש"מדמה אדם שניתן לזיהוי" או "מחקה את קולו הייחודי של אמן שירה או ראפ"

משנה את העולם, ומצריכה ניהול ממנף. הבינה המלאכותית היוצרת.

יו-טיוב רוצה לאפשר ליוצרים לנצל את כוחה של הבינה המלאכותית היוצרת, אבל מנגד, היא גם קובעת מדיניות חדשה, המחייבת את היוצרים לציין כשהם מעלים תוכן שנוצר על ידי בינה מלאכותית, ותאמץ גם דרכים חדשות לדרוש הסרה של תוכן ש"מדמה אדם שניתן לזיהוי" או "מחקה אץ קולו הייחודי של אמן שירה או ראפ".

במהלך החודשים הקרובים, הודיעה יו-טיוב, היא תציג "עדכונים שיודיעו לצופים כאשר התוכן שהם צופים בו הוא סינתטי". כחלק מכך, פלטפורמת הווידאו תדרוש מהיוצרים לחשוף כשהם יצרו תוכן שונה או סינתטי שהוא ריאליסטי, כולל שימוש בכלי AI.

יו-טיוברים שלא יעמדו בכללים החדשים צפויים להשלכות: "יוצרים שיבחרו בעקביות לא לחשוף מידע זה עלולים להיות כפופים להסרת תוכן, השעיה מתוכנית השותפים של יו-טיוב (לשיתוף הכנסות ממודעות), או לעונשים אחרים", כתבו ג'ניפר פלאנרי או'קונור ואמילי מוקסלי, סגניות נשיא לניהול מוצר ביו-טיוב, בבלוג של החברה, שכותרתו "הגישה שלנו לחדשנות AI אחראית".

יו-טיוב תציין תוכן שנוצר על ידי AI יוצרת בשני אזורים: בחלונית התיאור, תוך ציון שחלק מהתוכן "עבר שינוי או שהוא סינתטי"; ובצורה בולטת יותר בנגן הווידיאו עבור סוגים מסוימים של תוכן על "נושאים רגישים". "תוויות האזהרה לתוכן שנוצר על ידי בינה מלאכותית הן "חשובות במיוחד במקרים שבהם התוכן דן בנושאים רגישים, כגון בחירות, סכסוכים מתמשכים ומשברי בריאות הציבור, או גורמים ציבוריים".

בנוסף, מציינות הכותבות, המשתמשים יוכלו לבקש הסרה של תוכן שנוצר על ידי בינה מלאכותית או תוכן סינתטי אחר או תוכן שעבר שינוי, המדמה אדם שניתן לזהות – כולל פניו או קולו – באמצעות תהליך בקשת הפרטיות של יו-טיוב. "לא כל התוכן יוסר מיו-טיוב, ואנו נשקול מגוון גורמים בעת הערכת הבקשות הללו", נכתב. גורמים כאלה עשויים לכלול אם התוכן הוא פרודיה או סאטירה; האם ניתן לזהות באופן ייחודי את מגיש הבקשה; או האם הוא גורם ציבורי או ידוען, "ובמקרה כזה, הרף עשוי להיות גבוה יותר".

עבור שותפי מוזיקה, תוסיף פלטפורמת הווידיאו את היכולת לבקש הסרה של תוכן מוזיקה שנוצר על ידי בינה מלאכותית, המחקה את קולו הייחודי של אמן שירה או ראפ", כתבו או'קונור ומוקסלי. אפשרות זו תהיה זמינה עבור חברות מוזיקה ומפיצים שמייצגים אמנים, המשתתפים בניסויי ה-AI הראשוניים של יו-טיוב מיוזיק. בקביעה אם להיעתר לבקשת הסרה, תשקול יו-טיוב גורמים, כמו האם התוכן "הוא נושא לדיווח חדשותי, ניתוח או ביקורת על התוכן הקולי הסינתטי".

"אנחנו בשלבים הראשונים של העבודה שלנו, ונמשיך לפתח את הגישה שלנו ככל שנלמד יותר", כתבו או'קונור ומוקסלי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים