תקציב המדינה: משרד המדע קיבל תוספת של 93 מיליון שקלים

מסגרת התקציב של המשרד בתקציב המדינה, שאושר על ידי הממשלה ביום ו', עומדת על 535 מיליון שקלים ● תקציב רשות החדשנות: 1.54 מיליארד ל-23 ו-1.605 מיליארד - ל-2024

שר החדשנות, המדע והטכנולוגיה הפורש, אופיר אקוניס.

תקציב משרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה לכל אחת מהשנים 2023-2024, כפי שאישרה הממשלה שלשום (ו'), יהיה 535 מיליון שקלים – תוספת של 93 מיליון שקלים לעומת התקציב הקודם. תקציב רשות החדשנות, שהמשרד אחראי עליה, אולם הוא לא מהווה חלק מתקציבו, נותר ללא שינוי משמעותי, והוא יעמוד ב-2023 על 1.54 מיליארד שקלים וב-2024 – על 1.605 מיליארד.

יצוין כי טרם סוכם תקציב מערך הדיגיטל הלאומי, שפועל במסגרת משרד הכלכלה. ב-2022 עמד תקציב המערך על 363.3 מיליון שקלים. בנוסף, על פי דיווח שפורסם היום בדה מרקר, ככל הנראה הממשלה תצטרך להצביע פעם נוספת על התקציב, מאחר שהצעת התקציב שהוצגה לשרים לקראת ההצבעה ביום ו' לא כללה את כל הסכומים שהוקצבו למשרדי הממשלה ולגופים השונים.

חוק ההסדרים, שאושר בממשלה בצמוד לתקציב, כולל תוכניות לחיזוק תחומים טכנולוגיים כמו בינה מלאכותית ו-BIO-Convergence, על ידי השקעות בהם. סעיפים נוספים שכלולים בו הם צמצום הביורוקרטיה באמצעות מהלכים מבוססי טכנולוגיה ודיגיטל, צמצום הפערים הדיגיטליים, עידוד מגזרים שונים בציבור לפנות ללימודי הנדסה ורגולציה על גופים שמנפיקים מטבעות קריפטו.

"התקציב הוא עדות לחשיבות שרואה הממשלה בחדשנות, במדע ובטכנולוגיה, כמנוע צמיחה של הכלכלה בישראל. אנחנו עומדים בפני אתגרי ענק בעולם ומאותגרים גם מגורמים מתוך ישראל. תקציב השיא הזה משקף את המדיניות הברורה של הממשלה: להחזיר את ישראל למקומות גבוהים יותר במדד החדשנות העולמי", אמר שר החדשנות, המדע והטכנולוגיה, אופיר אקוניס.

השר אקוניס ייתן מחר (ב') סקירה שנתית על פעילות המשרד ועל תוכניות העבודה שלו בישיבה של ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת. זו תהיה ההופעה הראשונה של אקוניס בישיבת הוועדה בקדנציה הנוכחית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים