האתגרים במסע ה-RPA של הארגונים

בכנס RPA23 שהתקיים באחרונה סיפרו הדוברים על האתגרים שמולם ניצב תחום ה-RPA בארגונים ועל מסע ה-RPA בארגונם

פליקס ספקטור, מנהל מחלקת חדשנות טכנולוגית באלטשולר שחם

"נכנסנו לתחום ה-RPA ב-2019 והצלחנו להקים שני תהליכי ייצור. ב-2020 כבר הגדלנו את הצוות והצלחנו להעלות 13 תהליכי ייצור וחשבנו שעלינו על הגל. 2021 זו שנת הפריצה מבחינתנו: היה כבר ראש צוות, ראינו בזה חלק אינטגרלי באקוסיסטם שלנו, כולם כבר הכירו את התהליכים, והיו לנו למעלה מ-20 תהליכי ייצור. ב-2022 היה עוד מפנה, כי הצוות מאוד יעיל, והביקוש היה קטן לעומת האפשרויות, והתחלנו לחפש תהליכים נוספים", סיפר פליקס ספקטור, מנהל מחלקת חדשנות טכנולוגית באלטשולר שחם על מסע ה-RPA של החברה שבה הוא עובד.

ספקטור דיבר במסגרת הרצאתו בכנס הרביעי מבית אנשים ומחשבים לתחום עיבוד התהליכים הרובוטי, שנערך באחרונה באולם האירועים לאגו בראשון לציון. עוד ציין ספקטור, כי "אחד האתגרים הגדולים ביותר שבהם נתקלנו הוא שיש יחידות עסקיות שפשוט לא מכירות את תחום ה-RPA, ושיש כאלו שמכירות אבל מתנגדות, אבל בסופו של דבר, מתחת לכל הדברים יש תהליכים שתמיד אפשר לשפר ולעדכן, ולא כולם תהליכים גדולים, וייתכן שמדובר בחיסכון קטן בכל יום, וזה גם בסדר. עוד אתגר הוא, שאוטומציה ו-RPA לא תמיד משתלבים ביעדים העסקיים ובאסטרטגיה הארגונית, וזהו נושא חשוב שצריך להפוך ליעד בפני עצמו. הכי קשה זה להתמודד עם התרבות הסקפטית", הוא ציין.

אדם ברוקס, מנהל פיתוח בנינטקס ישראל, סיפר גם הוא על הניסיון של החברה בתחום ה-RPA, ואמר, כי "נינטקס התחילה לפני 15 שנים ועוסקת בעיקר בתזרימי עבודה ואוטומציה. אנו מספקים פתרונות קצה לקצה, ויש לנו כ-10,000 לקוחות ואנו מריצים אלפי תהליכים. אנחנו מציעים למעשה מהלך מעגלי שאינו מסתיים, כי אנחנו רוצים לשפר את התהליכים, לתת ROI יותר טוב, ואז לתת זמן תגובה מהיר יותר ללקוחות שלנו ולהשתמש במשוב שלהם כדי שוב לשפר את התהליכים", אמר.

אדם ברוקס, מנהל פיתוח בנינטקס ישראל

אדם ברוקס, מנהל פיתוח בנינטקס ישראל. צילום: ניב קנטור

הוא סיפר כי החברה משתמשת במתודולוגיה של גילוי תהליכים. "זה נותן לנו אפשרות להבין מהן הפרוצדורות האמיתיות שמתרחשות בכל תהליך. אנחנו לא אוספים דטה מתוך לוגים, אלא שמים רובוט אמיתי על המשתמש ומתחילים לאסוף מידע על הפעולות שלו, והן בעצם חושפות את התהליכים האמיתיים בארגון. כך גם נחשף מידע שיכול לשפר את התהליכים, לבדוק מה יעיל, מה, אילו תהליכים אפשר להעביר ל-RPA וכדומה".

עופר רחום, מנכ"ל אזורי ישראל ב-UIPATH.

עופר רחום, מנכ"ל אזורי ישראל ב-UIPATH. צילום: ניב קנטור

, טען כי מתחילים לראות שילוב של בינה מלאכותית ולימוד מכונה שיובילו לדבר הבא בתחום ה-RPA. "אם עד עתה הרובוטים ידעו לקחת משימות שחוזרות על עצמן, אני רוצה שהם ילמדו ואנחנו נשנה את המשוואה, כשאנחנו אומרים שגם הרובוט יידע לחשוב בהרבה מובנים, ונושא החשיבה הוא כמובן שימוש בבינה מלאכותית ששזור לכל אורך המוצרים שלנו. זו מעטפת של מיכון סמנטי, שיוצרת את האפשרות לחשיבה מול שכבת הבינה המלאכותית, ולעשות את זה עם כלים שהם מאוד אינטואיטיביים, שלא דורשים פיתוח".

עוד ציין רחום, כי הכלים שמציעה UIPATH מאפשרים לקחת עולם שלם שהיה ידני ולהפוך אותו לדיגיטלי בארגון על ידי שימוש ברובוטים. "המטרה שלנו היא להבין על מה אני מדבר, שיבינו מה הם ההקשרים של הדברים ומה זה נותן לי עבור הלקוח. הנושא של הפיתוח הרבה הרבה יותר מהיר. אני מאפשר גם לעשות את זה בצורה יותר מדויקת, וגם אנשים שיש להם הרבה פחות ידע במערכות יכולים לעשות את זה יותר פשוט ויותר מהר".

מיכאל הלפרין, מנכ"ל HMS, דיבר בהרצאתו על חדשנות בניהול פרויקטי RPA, והזכיר כי החברה מיכנה למעלה מ-1,000 תהליכים של לקוחותיה. עם זאת, לדבריו, "רוב החברות מסתפקות במעט רובוטים ובכל זאת מצליחות לייתר הרבה מאוד השפעה על השוק. אבל כמות התהליכים הולכת וגדלה מאוד משנה לשנה, ורואים את זה. רוב הלקוחות גם משתמשים כבר בלוחות מחוונים של היצרן או של המערכות הארגוניות, אבל עדיין יש 30% שלא הגיעו אל זה, ואם מנהלים כמות גדולה של רובוטים, חייבים שיהיו לוחות שליטה ובקרה ארגונית. יש גם כניסה חזקה מאוד לתחום המבדקים של התהליכים באמצעות RPA, ורק 25% מהלקוחות שלנו עוד לא שם". לדבריו, לפי ממצאי סקר שערכה החברה בקרב לקוחותיה, "רוב הלקוחות מכניסים את התהליכים מהר מאוד לעבודה, כשלמעלה מ-75% מהלקוחות עושים זאת תוך חודש, וזה אומר שאתם יודעים מה אתם עושים, וזהו שיפור גדול מאוד. בנוסף, גם השנה רואים מעבר לענן, אבל עדיין רק 14% מהלקוחות נמצאים שם, וחלק נוסף עוד בוחנים את המעבר. אנחנו מבינים שרוב הלקוחות הם ארגונים גדולים וזה קשה, והנתון הזה מראה שהחסמים בינתיים מאוד גדולים, תחת החוק ובגיאוגרפיה הישראלית, ואני חושב שכל ארגון כדאי לו לבחון את ההיבט של RPA בענן".

מיכאל הלפרין, מנכ"ל HMS

מיכאל הלפרין, מנכ"ל HMS. צילום: ניב קנטור

הוא סיכם ואמר, כי ה-RPA הוא השקעת עילית בארגז הכלים של ה-IT. "זה עובד, ומהר, וזה כלי אסטרטגי מאוד לארגון עם יכולת עבודה מעל מערכות הלגאסי. זה גם מאפשר המרה מהירה יותר לדיגיטל, מוסיף שקיפות וגם נראות טובה יותר של ה-IT אל מול המשתמשים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים