הרצליה: חיישנים חכמים יתריעו על הצפות בעיר

החיישנים מחוברים למערכות הניקוז העירוניות, וכאשר גובה מפלס המים עולה, מתקבלת התראה במערכות השו"ב ובמוקד של העירייה

אחד החיישנים ה-"הרצליינים" החדשים.

עיריית הרצליה סיימה באחרונה להטמיע מערכת של חיישנים במערכות הניקוז שלה, שיתריעו על חשש מהצפות, לפני שהן מתרחשות. מדובר בטכנולוגיה שמיושמת בפעם הראשונה בישראל, והיא נוסתה עד כה רק בניו יורק. ההיקף הכספי המוערך של הפרויקט הוא עשרות אלפי שקלים.

אמיר זיו, מנמ"ר עיריית הרצליה.

אמיר זיו, מנמ"ר עיריית הרצליה. צילום: יח"צ

החיישנים מחוברים בעזרת רשת LoRa (ר"ת Long Range – טווח ארוך) אלחוטית, שהותקנה בעיר על ידי SMBIT, למערכת הניהול, שנמצאת במוקד העירייה. בנוסף, מערכת הניטור EkronWIDE עוקבת באופן רציף אחר מפלס המים, ומאפשרת לעירייה לדעת מה קורה במערכת הניקוז התת קרקעית בכל רגע נתון. בכך מתאפשר לצוותי העירייה לטפל במוקד ההצפה בזמן אמת, ולמנוע פגיעה במרחב הציבורי.

הפרויקט מנוהל על ידי אגף המחשוב בעיריית הרצליה, בשיתוף אגף דרכים ובקרת תנועה ומחלקת החשמל במינהל התפעול העירוני. לדברי אמיר זיו, ראש אגף המחשוב, "מדובר בפרויקט חדשני וייחודי בארץ, שנותן ערך למערך התפעול העירוני, משפר את השירות לתושבים וממתג את הרצליה כעיר מתוחכמת וחדשנית במיוחד".

משה פדלון, ראש עיריית הרצליה.

משה פדלון, ראש עיריית הרצליה. צילום: יח"צ

"הרצליה, כעיר חכמה, משקיעה משאבים רבים בטכנולוגיה ובמחשוב, ואנחנו ממשיכים כל העת לנקוט בשורה של צעדים לשיפור איכות החיים של התושבים", אמר ראש עיריית הרצליה, משה פדלון. "מיזם החיישנים לניטור המפלס בגובה הניקוז בעיר הוא נדבך נוסף – וייחודי בארץ – לשיפור איכות החיים של התושבים".

עיריית הרצליה הייתה בין הזוכות בטקס מצטייני המחשוב IT Awards של אנשים ומחשבים, שנערך שלשום (א'), וזיו קיבל באותו האירוע את אות המנמ"ר המצטיין בקטגוריית Role Model. הוא ויתר הזוכים בתואר המנמ"ר המצטיין נבחרו על ידי ועדת איתור בראשות פרופ' גדי אריאב מאוניברסיטת תל אביב. עו"ד אהוד לזר, מנכ"ל העירייה, ציין כי "נושא החדשנות העירונית נמצא על סדר יומנו, כדי להתאים אותנו לאתגרים העומדים בפנינו בעת הזו, בהם שינויי האקלים, מצבי קיצון, ניהול משברים וחוסן".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים