"על המנמ"רים להיות תלת ממדיים: ביצועיסטים, בעלי חזון וראייה מוכללת"

"גוף IT שלא ישכיל להיות מעורב בצד העסקי, עם מתן יכולת פרו-אקטיבית בעולם הדיגיטל, יהפוך לפחות משפיע ובעל ערך, והעומד בראשו לא יהיה חלק מההנהלה", אמר אמיר בלפרמן, מנמ"ר סטרטסיס

אמיר בלפרמן, מנמ''ר סטרטסיס.

"המנמ"רים.ות חייבים.ות להיות לא רק ביצועיסטים.ות, אלא גם אנשי ונשות חזון. כדי להצליח בתפקידם, עליהם לפעול באופן תלת ממדי: להיות יזמים, בעלי יכולות וגם להכיר את צרכיו העסקיים של הארגון לא פחות טוב מהביזנס, להיות בעלי ראייה מוכללת. כדי לפרוץ קדימה, הם צריכים להיות מודעים לכל האילוצים שמסביבם ולעבוד עם ראש פתוח לקראת הרעיון הבא, באמונה שכל סוגייה טכנולוגית היא פתירה", כך אמר אמיר בלפרמן, מנמ"ר סטרטסיס.

בלפרמן משמש מנהל מערכות המידע הגלובלי של חברת הדפסת התלת ממד המובילה בעולם בתחום הפולימרים. הוא בתפקיד חמש שנים, כאשר קודם לכן הוא שימש מנמ"ר לומניס, ובעברו עבד בעמידר, בנייס וב-ורינט.

"בכל ארגון", אמר, "גוף ה-IT הוא לא הצגה של איש אחד. זו קבוצה שעובדת יחד, שמטרתה לתת יתרון יחסי, מבוסס IT, לצד העסקי – על ידי מינוף הטכנולוגיה, הידע וההיכרות התהליכית חוצת הארגון. גוף IT שלא ישכיל להיות מעורב בצד העסקי, עם מתן יכולת פרו-אקטיבית בעולם הדיגיטל, יהפוך לפחות משפיע ובעל ערך, ולא יהיה חלק מההנהלה".

הגוף הטכנולוגי יודע לבוא עם יוזמות לקידום הביזנס

"כשאתה נמצא בתוך חברה, לפעמים דרישה שצצה היא אפשרית, אבל פשוט עולה יותר מדי", ציין בלפרמן. "פה נכנס ה-IT – גוף שיודע לקחת ולהוריד את החזון לביצוע, לקרקע". לדבריו, "גוף מערכות המידע יודע לקחת צרכים ודרישות ולבוא עם יוזמות שיכולות לקדם את הביזנס. אצלנו, בסטרטסיס, זה הנושא של שיפור מסע הלקוח, המעורבות של החברה מול הלקוחות".

כך, סיפר, "יזמנו, מנהל השיווק הקודם בחברה ואני, האב ארגוני ללקוחות החברה ולשותפיה, כדי לשפר את חוויית הלקוח הדיגיטלית מול הארגון שלנו – גם בהיבט השירותי וגם בזה המכירתי. האב שכזה מאפשר ללקוחות ולשותפים ליצור עמנו קשר דיגיטלי, בלא תלות בכוח אדם, ולקבל מענה פונקציונלי. בסופו של יום, הלקוח לא עובד לפי לוח הזמנים שלי, אלא לפי הדרישות העסקיות שלו, ועליי לתת לו ערך מוסף מרבי".

"אני מאמין שחברה שלא תשכיל לייצר יכולות דיגיטל – לא תשרוד. הקורונה השכילה ללמד אותנו את ה-'לקח' הזה, למשל בעולם העבודה ההיברידית והעבודה מרחוק. זהו 'לקח' דומיננטי, כי מי שנותן לו את המענה הוא גוף מערכות המידע. ככל שהמענה יהיה פרו-אקטיבי, הוא יביא לשביעות רצון גדולה יותר ולהגדלת העסקים", הוסיף.

תלת ממד כחיסון חלקי לקורונה

לדברי בלפרמן, "בזמן הקורונה, הדפסה בתלת ממד התגלתה ככלי רב ערך עבור חברות שסובלות מצווארי בקבוק בשרשרת האספקה. חלק מהיצרנים גילו שאין יותר צורך לחכות לספינה שנתקעה בנמל הבית שלה עם החלקים שהזמינו. הם יכולים לייצר אצלם, מתחת לאף, חלקים מיוחדים, בעלי ערך גבוה, שלקח להם חודשים להגיע ממפעלים מעבר לים. המהלך התרחב גם בעולמות אחרים: לדוגמה, בתי חולים וספקי שירותי בריאות השתמשו במדפסות תלת ממד לייצור מסכות פנים וציוד מגן אחר – מה שמוכיח את הערך של הדפסה באופן זה כדי לייצר בדיוק בזמן".

הוא דיבר גם על המעמד של גופי ה-IT וציין שהוא צובר תאוצה, "כי העולם הולך ונשען יותר ויותר על יכולות דיגיטליות. אני מאמין במודל של טסלה, שם אין אפשרות לקנות מול איש מכירות, אלא צריך להתחבר לרשת ולקנות באתר. המודל של טסלה יביא לשינוי במושג של 'איש מכירות': ככל שאנגיש ללקוח הקצה יותר מידע ויותר יכולת ביצוע בעולם הדיגיטלי, מקומו של איש המכירות ישתנה: הוא יצטרך לטפל רק באקט המכירתי, והפגישה שלו עם הלקוח תהיה יותר קצרה וממוקדת, ותניב תוצאות מיידיות".

"היעד: להיות בחירה ישירה לפתרון תלת ממד פולימרי"

בלפרמן ציין כי "סטרטסיס היא מובילת שוק בעולם התלת ממד, ומספקת עבורו פתרונות תוכנה וחומרה. היא מונה 2,300 עובדים ויש לה מטות בישראל, מינסוטה שבארצות הברית וגרמניה. הצבנו לעצמנו יעד לפני כשנתיים: להיות בחירה ראשונה של כל לקוח לפתרון תלת ממד פולימרי. לצד מיקוד בעולם זה, יש לנו פתרונות גם לעולמות התעופה, הרכב, הרפואה והאופנה".

מדפסת של סטרטסיס.

מדפסת של סטרטסיס. צילום: יח"צ

מערך ה-IT בראשות בלפרמן מונה עשרות עובדים, כאשר סביבת העבודה לתשתיות ולמערכות השיתופיות של החברה היא מיקרוסופט, וסיילספורס למשרד הקדמי. לדבריו, "רוב המערכות שלנו יושבות בענן, למעט ERP של אורקל, וגם אותה אני בוחן להעביר לקלאוד. אנחנו משקיעים הרבה מאוד משאבים בתחום הגנת הסייבר ואבטחת המידע, ומקפידים לעבוד באופן מאובטח ומבוסס סטנדרטים".

מנמ"ר סטרטסיס סיים באומרו כי "אחת הבעיות בארגונים היא שהרבה פעמים אומרים: 'בואו נשב ונדבר, ונראה מה אפשר לעשות פה ושם' – ועושים זאת בלי לערב את האנשים הנכונים. אנשי הביזנס צריכים להבין שה-IT הוא נקודת המיקוד לכל סוגייה טכנולוגית וגם תהליכית שהיא לא בהכרח טכנולוגית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים