"הדאגה מהמצב בישראל תוביל לשגשוג של תעשיית ההיי-טק"

"ישראל מעוררת דאגה עולמית, אבל אלה המצבים שמובילים לשגשוג בהיי-טק, ועובדיה יגיעו עם הרעיונות והפיתוחים הכי טובים", אמר ראש עיריית ת"א-יפו, רון חולדאי, בפתיחת פסטיבל DLD, שחוזר אחרי שלוש שנים

היזם הווליק ד"ר יוסי ורדי (מימין) וראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי, באירוע הפתיחה של פסטיבל DLD, היום (ד').

יזמים, אנשי הון-סיכון ובכירי תעשיית ההיי-טק מזהירים כי המצב במדינה, ובמרכזו התוכנית המשפטית של הממשלה, עלול להביא את המשקיעים לשקול השקעות שלהם בישראל מחדש ואף לסגור את הברז. הם עושים זאת בשורה של ראיונות ומחאות. לעומתם, ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי, אופטימי וטוען שבמקום עז, עשוי לצאת מהמצב הזה מתוק – לפחות כשזה נוגע לתעשיית החדשנות הישראלית.

"ישראל מעוררת דאגה עולמית, אך אם יש מישהו בעולם שיודע שאלה המצבים שמובילים לשגשוג בתעשיית ההיי-טק הם עובדיה, שיגיעו עם הרעיונות והפיתוחים הטובים ביותר", אמר חולדאי היום (ד') באירוע הפתיחה של פסטיבל החדשנות התל אביבי DLD.

לדבריו, "בשנה האחרונה תעשיית ההיי-טק חוטפת ניעור גלובלי, וכמובן שזה מתבטא גם ברמה המקומית. אולם, בזכות אנשי ההיי-טק, לא רק שניחלץ מהמצב הזה, אלא נגיע למקום טוב יותר". ראש העיר הוסיף כי "גם בעין הסערה, תל אביב תהיה אי של מפלט, יציבות, ליברליות, שגשוג ואפשרויות, שיתורגמו לעתיד טוב יותר".

"מבקשים לחזק את מעמדה של ישראל כמובילה"

פסטיבל DLD, שיזם בכיר ההיי-טק הוותיק ד"ר יוסי ורדי, חוזר השבוע אחרי שלוש שנות היעדרות בגלל הקורונה. הפסטיבל, שהחל היום ויסתיים מחרתיים, מארח עשרות סטארט-אפים, וכן משתתפים ומבקרים מכל העולם, לצד בכירים מעולם ההיי-טק, משקיעים בינלאומיים, מעצבי דעת קהל ויזמים צעירים. הוא מתקיים במקומות שונים בתל אביב: אקספו, היכל התרבות, תיאטרון הבימה, שדרות רוטשילד ועוד.

ד"ר ורדי אמר באירוע כי "זו הפעם העשירית שבה הפסטיבל נערך, והמטרה שלו היא לחשוף את תעשיית ההיי-טק הישראלית לגורמים רבים מחו"ל. אנחנו מבקשים לחזק את מעמדה של ישראל כמדינה מובילה של זירת ההיי-טק העולמית, למצב את תל אביב כאחד המרכזים הבולטים בעולם בתחום, ולפתוח דלתות לסטארט-אפים ולתעשייה העולמית".

דובר נוסף באירוע הפתיחה היה פרופ' דן עמירם, דיקאן הפקולטה לניהול על שם קולר באוניברסיטת תל אביב. "בדרך כלל, כשאני נשאל מה המרכיב הסודי שמאפשר להוציא מהפקולטה כל כך הרבה יזמים, אני מדגיש את הכישרון שלהם. כישרון והתוכניות המגוונות שלנו, בפקולטה. אנחנו לא מתמקדים רק בדבר אחד, אלא מפגישים את הסטודנט.ית עם מגוון תחומים מכל העולם – סייבר, ביג דאטה ו-AI לצד טכנולוגיית חלל", אמר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים