המועצה הלאומית ליחסי עבודה בארה"ב: אפל הפרה זכויות עובדים

ממצאים של חוקרי המועצה הלאומית ליחסי עבודה בארה"ב קובעים, כי אפל הטילה על עובדיה באופן לא חוקי כללים, המפירים את זכויותיהם ואף את חוק יחסי העבודה הלאומי

קשוחה מול עובדיה. אפל.

על פי חוקרים בNLRB (המועצה הלאומית ליחסי עבודה) בארה"ב, אפל הפרה זכויות עובדים בכך שהטילה באופן לא חוקי על עובדיה כללים, האוסרים עליהם לדון בשכרם ולעסוק בפעילות מוגנת אחרת.

הממצאים של סוכני NLRB, שפורסמו בבלומברג, קבעו, כי "כללי עבודה שונים, כללי מדריכים וכללי סודיות באפל" אינם חוקיים, מכיוון שהם "נוטים באופן סביר להפריע, לרסן או לכפות כללים על עובדים", המנסים לעמוד על זכויות העבודה שלהם.

במסגרת החקירה עלו כמה טענות, החל משנת 2021, שחלקן האשימו את אפל בהתערבות בניסיונות עובדים לאסוף נתוני שכר וב"פעילות דכאנית, שאפשרה התעללות והטרדה של מארגנים". באחד האישומים נטען, שאפל שמרה על "כללי עבודה האוסרים על עובדים לדון בשכר, בשעות או בתנאי העסקה אחרים".

לפי בלומברג, התיקים המדוברים הובאו על ידי שני עובדים לשעבר של אפל, שאחת מהם ציטטה אימייל מהמנכ"ל, טים קוק, שבו הוא מתחייב לפתור את דליפות המידע בחברה. רק חלק מהאישומים שהוגשו פורסמו לציבור באמצעות בקשות לחוק חופש המידע, ואחרים נמחקו חלקית. גם תוכן ממצאי החוקרים לא פורסם.

עוד לפי הפרסומים, הדוברת של NLRB, קיילה בלאדו, צינה, כי ה-NLRB "מצאה הצדקה לאישום בטענה שהצהרות והתנהלות של אפל – כולל מנהלים בכירים – הפרו גם את חוק יחסי העבודה הלאומי".

אפל התעמתה בעבר עם ה-NLRB על רקע יחסה לעובדים המעוניינים להתאגד בחנויות הקמעונאיות שלה, והוגשה נגדה תלונה על ידי ה-NLRB בהאשמות, כי חקרה עובדים בנוגע לתמיכתם באיגוד ואסרה באופן סלקטיבי על הצבת עלונים תומכי איגוד בחדר ההפסקה בחנות אפל בניו יורק. אפל דחתה את הטענות הללו.אפל לא הגיבה על הפרסום האחרון.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים