מאסק מתכנן מערכת תשלומים של טוויטר – האם היא בקריפטו?

החברה מגבירה את מאמציה להציג אפשרות לתשלומים ברחבי פלטפורמת המדיה החברתית שלה ● לפי הפייננשל טיימס, אם תצא לפועל - המערכת תשתמש במטבעות פיאט בהתחלה, אך עשויה להוסיף פונקציונליות קריפטו בהמשך הדרך

נתבעים על ידי עובדים. אילון מאסק, הבעלים, וטוויטר.

אילון מאסק, הבעלים והמנכ"ל של טוויטר, הורה למפתחים שלו לבנות מערכת תשלומים של הפלטפורמה באופן שבו ניתן יהיה להוסיף לה פונקציונליות קריפטו בעתיד לבוא, כך לפי דיווחים חדשים בתקשורת העולמית.

לפי דיווח של הפייננשל טיימס מאתמול (ב'), ששוחח עם אנשים המכירים את התוכניות של טוויטר, תכונת התשלומים תתמוך בתחילה במטבעות פיאט (מושג המתייחס, במובן הרחב, לכל מני סוגי כסף שעברו הליך חוקי על ידי הממשלה וששמור בדרך כלל לכסף בנייר או במטבעות, שאינם ניתנים לפדיון בזהב או בכסף). מאידך, לדברי המקורות, המערכת תיבנה כדי להכליל גם תשלום במטבעות וירטואליים, למקרה שההזדמנות הנכונה תצוץ.

טוויטר עוסקת כבר מזה זמן רב ברעיון של הכנסת מנגנון תשלומים לפלטפורמת המדיה החברתית שלה – תוכנית שהיא חלק מהכוונות המוצהרות של מאסק להפוך את טוויטר ל"X – אפליקציה לכולם", כפי שהצהיר הבעלים החדש בציוץ תחילת אוקטובר.

עם זאת, עד כה הכיוון נותר מעורפל ולא היה ברור האם התשלומים הללו כוללים בלוקצ'יין או טכנולוגיית קריפטו, וזאת על אף שהבוס החדש יחסית של טוויטר נחשב כדמות מפתח בזירת המטבעות הדיגיטליים. כזכור, מאסק קידם בעברו הלא רחוק שימוש בביטקוין ואז עודד בנחישות שימוש בדוג'קוין, המטבע שאף יועד על ידו לשימוש בחלל ושזכה לסלוגן "To The Moon".

אילון מאסק וכלב השיבא אינו שעל מראהו מבוסס הדוג'קוין. איור.

אילון מאסק וכלב השיבא אינו שעל מראהו מבוסס הדוג'קוין. איור. צילום: BigStock

אינדיקציות לפיתוח מנגנון התשלומים

בתחילת דצמבר דלפו תמונות שחושפות את "מטבעות טוויטר" – שעליהם נכתב בזמנו שהם נכס דיגיטלי סודי שנמצא בפיתוח ואשר ישמש לתשלומים ולטיפים בפלטפורמה. אז רבים הביעו תקווה שהמטבעות המדוברים ישלבו קריפטו בדרך כלשהי. עם זאת, תמונות הפרויקט שהודלפו בתחילת ינואר לא הכילו כל אזכור לאמצעי התשלום האלטרנטיביים המקווים. שמועות לא ממש בדוקות צצו גם באוקטובר האחרון, ואלו טענו כי טוויטר עובדת על אבטיפוס של ארנק דיגיטלי, שיתמוך בהפקדות ובמשיכות קריפטו, אלא שלעת עתה אין אינדיקציה שמערכת התשלומים תתמוך במטבעות שאינם סטנדרטיים ומגובי מדינות.

נכון לעכשיו, לצורך המשך פיתוח המנגנון, טוויטר החלה בתהליך הגשת הבקשה לקבלת רישיונות ממשלתיים פדרליים בארצות הברית, שיאפשרו לה להציע תשלומים בפלטפורמה. המקורות ששוחחו עם הטיימס טענו גם כי החברה מקווה שתהליך הרישוי בארה"ב יסתיים בתוך שנה. בנובמבר, Twitter Payments LLC נרשמה ברשת האוצר הפיננסית של משרד האוצר האמריקני, ה-FinCEN, כדי לעבד דרכה תשלומים. בעקבות האישור העתידי של הרישיונות הנדרשים בארה"ב, טוויטר תבקש אישורים רגולטוריים בינלאומיים, כך אמרו המקורות לפייננשל טיימס.

באירוע של Twitter Space שנערך בערך באותו זמן אמר מאסק שהוא רואה בעיניי רוחו חיבור חשבונות בנק לפרופילי טוויטר ושילוב כרטיסי חיוב יחד עם הפלטפורמה, כדי להקל על העברות כספים.

החזיון של מאסק, אגב, היה גם לזמן מה החזיון של מארק צוקרברג, מנכ"ל מטא, לגבי פייסבוק, שאף תכננה הנפקת מטבע קריפטו משלה – אלא שזה נגנז לנוכח הקושי הבירוקרטי והרגולטורי בהוצאת היוזמה לפועל.

בעיות אלו, וכן מצב שוק הקריפטו המדורדר כיום, יכולים להוות גם הם פקטורים בהמשך הדרך של טוויטר, בכל הקשור במנגנון התשלומים בכלל ובהוספת המטבעות הווירטואליים כאמצעי תשלום – בפרט.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים