דיווח: פייסבוק תשיק בתחילת 2020 את GlobalCoin – מטבע וירטואלי משלה

ענקית הרשתות החברתיות החליטה לקפוץ (שוב) על עגלת הקריפטו, בתקווה למנף את אמצעי המסחר הדיגיטלי לטובת קהל משתמשיה הגדול ברשתות החברתיות שבבעלותה ובהובלתה לצורך שירותי העברת כספים

עוד רכישה בישראל. פייסבוק. צילום אילוסטרציה: BigStock

שוק המטבעות הקריפטוגרפיים אולי לא הכי יציב, אבל כבר ברור שהוא כאן כדי להישאר. כעת נודע כי גם הענקית פייסבוק עתידה להשיק מטבע דיגיטלי חדש משלה, ששמו GlobalCoin, ושמטרתו לסייע למשתמשי הרשתות החברתיות שבבעלותה לשלוח ולקבל כסף באמצעות מערכת תשלומים חדשנית. הכוונה של החברה היא לשחרר את מטבע הקריפטו לשוק כבר ברבעון הראשון של 2020, כך על פי דיווח של ה-BBC.

ענקית המדיה החברתית רוצה להיכנס למרחב הקריפטו עם מטבע וירטואלי שנבחן כעת, כך טוען ה-BBC בדיווחו. לכשיושק, ה-GlobalCoin יוכל לשמש בפלטפורמות שונות שנמצאות בבעלות פייסבוק, ביניהן אינסטגרם, ווטסאפ, וכמובן יישום הליבה של הענקית ממאנלו פארק.

החברה כבר נמצאת בדיונים על מטבע הקריפטו מול הבנק המרכזי של אנגליה והמושל שלו, מארק קרני, כשמטרת המגעים היא להיות מתואמת עם רשויות רגולטוריות במדינות שונות, בכדי למנוע בעיות משפטיות, וזאת משום שפייסבוק משרתת משתמשים בתחומי שיפוט רבים. על פי ה-BBC, מארק צוקרברג, מנכ"ל ומייסד פייסבוק, פגש את קרני בכדי לדון עימו בסיכונים ובהזדמנויות להפעלת המטבע.

לפי התקשורת, פייסבוק נמצאת גם בשיחות עם חברות אחרות, כגון ווסטרן יוניון, בחיפוש אחרי דרכים זולות ומהירות יותר שיאפשרו לאנשים לשלוח ולקבל כסף ברחבי העולם.

פרויקט ליברה – לא תחרות לביטקוין

פרויקט זה נקרא "פרויקט ליברה והוא מבוסס על טכנולוגיית הרישום המבוזר, ה-DLT, כשאסימון תשלום דיגיטלי מהסוג המסוים נחשב באופן כללי כ-stablecoin – מטבע המגובה על ידי מטבעות של ממשלות. בהתבסס על עובדה זו, המטבע של פייסבוק לא יכול להיתפש ככזה שיספק תחרות ישירה לביטקוין או למטבעות אחרים כדוגמתו. משמע, הכוונה של פייסבוק היא לא לספק בהכרח מטבע וירטואלי עצמאי אלא כזה שיאחד כוחות עם מוסדות פיננסיים שמרניים, בכדי להמיר דולרים ומטבעות אחרים ל-GlobalCoin. בכל מקרה, המטבע הדיגיטלי החדש של פייסבוק צפוי לשמש לתשלומים מכל מקום שבו המשתמשים נמצאים, גם במקרים שבהם אין למעבירי התשלום אמצעים בנקאיים קלאסיים.

מה שכן מאחד בינו לבין יתר המטבעות הוא שגם ה-GlobalCoin יהיה מקושר, כמובן, לרשת בלוקצ'יין, שעתידה לחבר בין הבנקים והמשתמשים.

יצוין כי קיימות כבר רשתות חברתיות ואפליקציות להעברת הודעות אחרות, מוכרות פחות, שהחליטו להשיק נכסים דיגיטליים משלהן גם כן – למשל ל-Kik Messenger הקנדית יש את אסימון KIN שלה.

כדאי לזכור שזו אינה ההתנסות הראשונה של פייסבוק בתחום – מדובר על מיזם שני של החברה בתחום הקריפטוגרפי, והוא מגיע כמעט 10 שנים לאחר שהמטבע הדיגיטלי Facebook Credits הפסיק את פעילותו בתום שנתיים לא מוצלחות. בין השאר כללה ההתנסות ההיא תביעה לא מחמיאה, שהוגשה באפריל 2012 על ידי שני ילדים והוריהם, בטענה שהילדים השתמשו בכרטיסי האשראי של הוריהם ללא רשות, בכדי לרכוש את הכסף הווירטואלי המכונה Facebook Credits.

פייסבוק לא הגיבה לדיווחים על המטבע החדש המתוכנן, ושומרת בינתיים את הקלפים קרוב לחזה בכל הנוגע בכניסה של לתחום הקריפטו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים