סאפ "מוצקה יותר מתמיד" – ובכל זאת תפטר כ-3,000 עובדים

הפיטורים יבואו מעסקי ה-CRM של החברה הגרמנית, שמדשדשים, בעוד שפעילות הענן שלה רשמה עליות יפות - הן ב-2022 כולה והן ברבעון האחרון שלה

כריסטיאן קליין, מנכ"ל סאפ.

סאפ עומדת לפטר 2,800 עובדים מעסקי ה-CRM שלה, על אף שהיא "מוצקה כיום יותר מתמיד", כפי שאמר ביום ה' מנכ"ל החברה, כריסטיאן קליין, לאחר פרסום התוצאות העסקיות שלה. מספר המפוטרים מהווה 2.5% מכוח האדם של החברה הגרמנית, והמהלך מגיע לאחר שהיא גייסה עובדים רבים במהלך תקופת הקורונה. עם זאת, על פי קליין, "ממש לא גייסנו יותר מדי עובדים, ואפשר לראות זאת בכך שההכנסות שלו גדלו מהר יותר ממספר העובדים שלנו".

יצוין שמומחים אומרים שמספר המפוטרים יכול היה להיות גבוה יותר, ומזכירים את העובדה שענקית ה-CRM סיילספורס יצאה למהלך פיטורים של 10,000 עובדים.

מדובר במהלך הפיטורים הראשון שסאפ יוצאת אליו אחרי שלוש שנים, ומאחר שזאת חברה אירופית ורוב עובדיה מגיעים מאירופה, הוא צפוי להיות איטי יותר מזה שמבוצע בחברות אמריקניות. זאת, בגלל חוקי העבודה ביבשת.

תוצאות יפות בענן

קליין אמר כי "סאפ היא עכשיו באמת חברת ענן". הוא ביסס את האמירה הזאת על זינוק שנתי של 33% בהכנסות של החברה מהענן, ל-12.6 מיליארד יורו. 2.1 מיליארד מהם מגיעים מ-S/4 HANA – צמיחה של 91% משנה לשנה. ככלל, הענן מהווה כ-40% מההכנסות השנתיות של סאפ, שעלו ב-11% ועמדו על 30.9 מיליארד יורו. הרווח הנקי השנתי שלה צנח ב-68% ל-1.7 מיליארד יורו. ברבעון האחרון של השנה הוא רשם ירידה חדה יותר – של 77% – ל-332 מיליון.

ההוצאות הרבעוניות של החברה עלו ב-3.2% ל-6.7 מיליארד יורו וההכנסות הרבעוניות – ב-6% ל-8.44 מיליארד. מתוך סכום כללי זה, ההכנסות מהענן זינקו ב-30% ל-3.4 מיליארד יורו בעוד שמכירות הרישיונות והתמיכה בעולם התוכנה ירדו ב-11% ל-3.9 מיליארד. הרווח התפעולי הרבעוני גדל ב-17% ועמד על 1.7 מיליארד. הרווח הנקי למניה צנח ב-62% ל-47 סנט.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

    1. עורכת דין חמימו

      טיפשוני מה קשור ביבי תראה מה אבי חימי עשה לעורכת דין שרוצה להיות שופטת

אירועים קרובים