וואן טכנולוגיות השלימה הטמעת מערכת סאפ ב-OPC אנרגיה

היקף הפרויקט - כ-20 מיליון שקל ● תשתית המערכת הוקמה על ענן AWS ● יישום המערכת נותן מענה לכלל הפעילות העסקית של הארגון

איתי אורן, מנהל מערכות המידע של OPC אנרגיה.

חטיבות XacTech ו-CloudBuzz מקבוצת וואן טכנולוגיות (One) סיימו בימים אלה הטמעת מערכת ERP אסטרטגית של סאפ (SAP) בחברת OPC אנרגיה. במסגרת הפרויקט החליפה חטיבת XacTech את מערכות ה-ERP הקיימות בארגון ב-SAP S/4HANA, וחטיבת CloudBuzz ביצעה את הקמת התשתית על גבי ענן AWS.

יישום המערכת, שהחל ביולי 2021, נותן מענה לכלל הפעילות העסקית של הארגון, ובוצע בשיתוף מחלקות הכספים, משאבי אנוש, תפעול ומסחר ב-OPC, ובליווי חיצוני של חברת EY. היקפו הכספי של הפרויקט הנו כ-20 מיליון שקל.

OPC אנרגיה, חברת האנרגיה הפרטית הראשונה בישראל, מייצרת ומספקת חשמל ללקוחות פרטיים, על ידי תחנות כוח ומתקנים לייצור אנרגיה באמצעות גז טבעי. החברה חווה צמיחה משמעותית בשנים האחרונות, ואף התרחבה לתחומים נוספים, פורצי דרך, בתחום הייצור ואספקת האנרגיה. מהלכים אלו הצריכו יישום של מערכת מידע מתקדמת, אשר תתמוך בתהליכים עסקיים ובצמיחה.

SAP S/4HANA הנו פתרון ERP מתקדם, זריז וקל לשימוש, המאפשר ניתוח נתונים עסקיים וקבלת החלטות בזמן אמת, על בסיס מידע שמגיע ממחלקות שונות בארגון ומרוכז במקום אחד. הוא נותן מענה לפעילות החברה בתחנות הכוח בחדרה, רותם וצומת, ובמטה בתל אביב, כולל חטיבות הכספים, הבקרה התקציבית, רכש, משאבי אנוש, וכן תהליכי מלאי ואחזקה.

פלטפורמת AWS, עליה הוקמה המערכת, משלבת מגוון טכנולוגיות כמו WAF, DRS, AWS Network Firewall, ומאפשרת גמישות, אבטחת מידע ושרידות גבוהים ביותר, במודל תשלום לפי צריכה.

"נמשיך להנות מפירות המערכת ולפתח פתרונות מתקדמים יחד עם וואן" 

איתי אורן, מנהל מערכות המידע של OPC אנרגיה: "כמענה להתרחבות המואצת, בחרנו ב-SAP S/4HANA כמערכת המידע המרכזית שתנהל את כלל הפעילות העסקית של החברה. הבחירה ב-XacTech ו-CloudBuzz מקבוצת וואן כשותפות עסקיות להטמעת המערכת, התבססה על הניסיון העשיר בניהול פרויקטי הטמעת SAP ותהליכי מיגרציה לענן AWS. צוות היישום היה מקצועי ומסור, והוכיח עצמו בעלייה לאוויר שקטה ומוצלחת, תוך עמידה בלוחות זמנים ובתקציב. אנו אמנם בצעדינו הראשונים, אך כבר רואים את הערך הרב במערכת אינטגרטיבית מתקדמת המספקת תהליכי עבודה ותהליכים עסקיים מובנים, שקיפות, איכות ואמינות מידע ונתונים. אנו בטוחים שנמשיך להנות מפירות המערכת ולפתח פתרונות מתקדמים יחד עם וואן, עם כניסתנו לעולמות הדטה והדיגיטל".

אנה גוזמן, סמנכ"לית תפעול, XacTech מקבוצת וואן.

אנה גוזמן, סמנכ"לית תפעול, XacTech מקבוצת וואן. צילום: וואן טכנולוגיות

: "מדובר בפרויקט משמעותי עבור OPC אנרגיה, שנמצאת בצמיחה מואצת ונדרשת לשינויים והרחבות תכופות בתשתית. שיתוף הפעולה בין כל הגורמים המעורבים וההירתמות המלאה של המחלקות השונות בחברה, תרמו רבות להצלחת הפרויקט. OPC אנרגיה נהנית כעת מייעול מרבי של תהליכי עבודה חוצי-ארגון, מחיבור בין היחידות העסקיות השונות, המבוצע בצורה שקופה ומאפשר קבלת החלטות המבוססת על מידע בזמן אמת. יישום המערכת בתהליכי התחזוקה של תחנות הכוח, משפר את היעילות התפעולית ואת התחרותיות של החברה בשוק".

אוהד פרקש, סמנכ"ל העסקים של סאפ ישראל.

אוהד פרקש, סמנכ"ל העסקים של סאפ ישראל. צילום: אורן אגמי

אוהד פרקש, סמנכ"ל העסקים של סאפ ישראל: "SAP S/4HANA הוא פתרון ה-ERP המתקדם מבית סאפ בענן, אשר יאפשר ל-OPC אנרגיה לייעל את ניהול הנתונים שלהם בצורה משמעותית, ולקבל תובנות עסקיות בעלות ערך. ארגונים אשר רוצים לקחת את מסע הטרנספורמציה שלהם צעד אחד קדימה, בוחרים בפתרון SAP S/4HANA, ואנו שמחים לקחת חלק בתהליך הצמיחה של OPC אנרגיה".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. חיימק׳ה

    כשנתי ואנה בשטח, אין מה להיות במתח! אלופי העולם!

אירועים קרובים