דובי פרנסס נגד המהלך של עינת גז: "יוביל להמשך הקיטוב בעם"

פרנסס, ממשקיעי ההון-סיכון הבולטים בארץ ומשקיף בבורד של פאפאיה גלובל, מתנגד להוצאת ניהול הכספים של הקרן מישראל וכותב: "אי אפשר להשתמש בחשבון בנק ככלי מקח ניגוח ואמירה פוליטי"

דובי פרנסס.

המהלך של עינת גז, מנכ"לית פאפאיה גלובל, שהודיעה הבוקר (ה') על הוצאת הכספים של הקרן מישראל בגלל התוכנית המשפטית של הממשלה וההשלכות הצפויות כתוצאה ממנה, מעורר הדים בענף, ובפאפאיה עצמה. דובי פרנסס, אחד המשקיעים בקרן ומכוכבי תוכנית הטלוויזיה הכרישים, הביע התנגדות למהלך, בטענה כי הוא "ניגוח ואמירה פוליטית", ו-"יוביל להמשך הקיטוב בעם".

פרנסס, המייסד המשותף של קרן Group11, כתב בחשבון הלינקדאין שלו כי "אנחנו, כמשקיעי הון-סיכון, אמונים על כספי משקיעים מוסדיים ופרטיים. ב-Group 11 מושקעות חברות הביטוח והפנסיה הגדולות בישראל ובעולם, ואלה מנהלות את כספי המשקיעים של כולם, מכל קצוות הקשת הפוליטית, מכל המינים ומכל הגוונים".

"לעתים משקיעי הון-סיכון ומנהלי חברות שוכחים מי בעל הבית, אז אני רוצה להזכיר לכולנו – בעל הבית שלנו הוא האדם הפרטי, בעל פוליסת הפנסיה. זה הכסף שלהם – לא שלי, לא של Group 11, לא של קרן הפנסיה ולא של חברת הפורטפוליו", ציין.

"אני לגמרי אופטימי לגבי תעשיית ההיי-טק הישראלית"

הפוסט של פרנסס בא בתגובה לציוץ של גז בטוויטר, שלפיו " בעקבות ההצהרות של ראש הממשלה נתניהו כי הוא נחוש להעביר רפורמות שיפגעו בדמוקרטיה ובכלכלה, קיבלנו החלטה עסקית בחברת פאפאיה גלובל להוציא את כל כספי החברה מישראל. ברפורמה המתגבשת אין שום ודאות כי אנו יכולים לנהל פעילות כלכלית בינלאומית מישראל. זהו צעד עסקי כואב אך מתבקש".

פרנסס, שמשמש כמשקיף במועצת המנהלים של פאפאיה גלובל, השיב לכך וכתב: "זה נכון שלמנכ"ל.ית יש זכות מלאה לנהל את כספי החברה באיזה בנק שת.ימצא לנכון, והבורד לרוב לא נדרש במעורבות בהחלטה כזו. אבל זה לא אומר שאפשר להשתמש בחשבון בנק ככלי מקח ניגוח ואמירה פוליטי".

"אני מלא הערכה מקצועית לגז ומלא הערכה אישית לרצונה להביע את עמדתה הפוליטית. אבל אני ממש לא תומך במהלך הזה – זו בעיניי לא הדרך להביע עמדה פוליטית-אישית, זה בעיניי רק מוביל להמשך הפילוג בעם. תפקידה של תעשיית ההיי-טק, שלרוב מנותקת, הוא לגשר בין כולם ולתת הזדמנות אדירה לרווחה כלכלית לכל מי שחפץ בכך", ציין.

הוא סיים את הפוסט בכותבו כי "זו לא הצהרה פוליטית, זו הצהרה עסקית שמייצגת את האינטרסים של כלל המשקיעים שלי. אני לגמרי אופטימי לגבי ישראל, עוד יותר אופטימי לגבי תעשיית ההיי-טק בישראל ואעשה ככל שאוכל להביא עוד כסף לישראל מארצות הברית, מעבר ל-610 מיליון הדולרים שכבר השקעתי בישראל בשנים האחרונות".

תגובות

(9)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. avik

    אני חושב שהמהלך של המנכ"לית פזיז, אם כבר היא היתה צריכה לומר שאם הרפורמה תצא לפועל ויהיה חשש לחופש הפרט ולמשטר הדמוקרטי כפי שקיים היום אז היא תשקול להוציא את הכספים מישראל , אני מניח הרבה משקיעים יפעלו בצורה זו. יש לאזן את הרפורמה במשפט שלא תסכן את זכויות האזרחים והדמוקרטיה. כמצביע ימין וכמי שהצביע בפריימריז לשר המשפטים לוין, אני חרד לעתיד המדינה ומצטער שהצבעתי ללוין, הבן אדם "חשוך".

    1. אני

      מדוע לוין חשוך? כל ההסטה של עניין הרפורמה כאילו היא חיסול הדמוקרטיה אינה אלא הסתה נבזית מכוונת כנגד מי שזכה בבחירות, הימין. התנהלות בית המשפט כיום היא דקטטורית, הם בוחרים את עצמם ורק כאלו שדומים להם בדעותיהם, במחשכים ללא ביקורת, יכולים לבטל חוקים גם כאשר אינם סותרים אף חוק יסוד רק בעילה שאינם סבירים בעיניהם אבל לא בעיני הרוב הדמוקרטי שהצביע אחרת מהשקפת עולמם של השופטים ובעיניו זה כן סביר. בית המשפט נטל לעצמו כוח ללא הסכמה עם הרשויות האחרות כאן במדינת ישראל. לזה לא קוראים דמוקרטיה, זה יותר קרוב לדיקטטורה. את זה חייבים לשנות וזה מה שעושה יריב לוין וממשלת הימין. כל שאר ההפחדות והעוצמה שלהן באות רק כי מישהו מבין שלקחו לו את המעוז השילטוני האחרון שאחז בו. זה כל הסיפור.

  2. זיו

    כל הכבוד לך דובי. הלואי שעם ישראל כולו יפנים את החכמה שלך אבל נראה שהעיתון יסנן אותי.....

  3. אור

    צודק בהחלט. התבטא בעדינות ובחכמה ההפחדה ההמונית זה בדיוק מה שהיא. מאמץ לייצר את תופעת העדר. מאמץ של מי שהפסידו את הבחירות לייצר כאן מפולת בכל תחום אפשרי כי הכיסא יותר חשוב מהמדינה.

  4. איציק

    כדאי שפרנסס ילמד ויזכר מה קרה לכספים שהופקדו בבנקים בגרמניה בשנות ה 30.

  5. אלי ויסברט

    מר פרנסס, הוצאת הכספים היא ערובה היחידה לקיום התחייבויות המדינה כלפי חברות ההייטק. הממשלה הזאת לא תעמוד בכללי מוסר התשלומים להם זקוקה חברה לקיום תזרים תקין. בהמשך לא יהיה מנוס גם מהפסקת מתן שירותים למדינה באופן חד צדדי כי תשלומים החברות לא יראו.

  6. דן חסכן

    רק תזכירו לנו היכן מתגורר דובי ? היכן הוא מנהל את הכספים שלו ?

  7. כל הכבוד דובי!!

    סוף סוף מישהו מעיז להגיד את הדברים, דיי לאיים על הממשלה כי הפסדתם בבחירות. בטח שאתם לא מייצגים את כל אנשי ההיטק

אירועים קרובים